Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Europoslanec Mynář ke kanálu DOL: Špatná dopravní vodní síť poškozuje hospodářství

28.02.2014
Europoslanec Mynář ke kanálu DOL: Špatná dopravní vodní síť poškozuje hospodářství

Foto: Radim Panenka, Parlamentní listy.cz

Popisek: Vojtěch Mynář, europoslanec za ČSSD

Prezident Miloš Zeman během středeční návštěvy Evropského parlamentu ve Štrasburku zahájil výstavu popisující vodní koridor Dunaj – Odra – Labe (DOL). Iniciátorem výstavy a mezinárodní konference k tomuto tématu ve Štrasburku byl sociálnědemokratický europoslanec Vojtěch Mynář.

Miloš Zeman je dlouhodobým zastáncem a propagátorem projektu, a to nejen pro funkce, které by vykonával po svém dokončení, ale už během výstavby by zaměstnal desítky tisíc lidí a podle prezidenta by pro financování rozsáhlé vodní stavby bylo možné využít fondy Evropské unie.

Europoslanec Vojtěch Mynář při štrasburské vernisáži výstavy o kanálu DOL dal do jisté míry za pravdu kritikům, že jde o megalomanský projekt. Druhým dechem pak ale dodal, že celá řada velkých projektů v historii byla nejprve označována za megalomanské, nakonec však plní svoji úlohu třeba ještě nyní.

Jakub Krčín byl také megaloman

„Kritikům projektu bych vzkázal, že je asi tolik megalomanský jako projekt rybníkářské soustavy Jakuba Krčína z Jelčan a Sedlčan, který je dnes jedním z klenotů české krajiny,“ uvedl k tomu ve středu ve Štrasburku prezident Zeman.

Vojtěch Mynář v komentáři pro ParlamentníListy.cz vysvětlil, proč výstavu i konferenci o kanálu Dunaj – Odra – Labe pořádal přímo v Evropském parlamentu. Cílem mezinárodní konference ve Štrasburku prý bylo vyslovit projektu podporu na mezinárodní úrovni. Koneckonců k financování výstavby by měly dle dosavadních plánů pomoci právě fondy EU.

Špatná dopravní vodní síť poškozuje hospodářství

„Jsem rád, že výsledkem je kvalitní memorandum, které nastiňuje další postup při přípravě dokončení vodního koridoru. Nyní se musíme soustředit na urychlené zpracování kvalitní studie proveditelnosti a přípravu kladného stanoviska dotčených států,“ řekl Mynář.

Podle něho trpí evropská síť vodních cest ve středoevropské oblasti zásadní nekonzistentností, která plyne zejména podceňováním vnitrozemské plavby v Česku, Polsku a Slovensku. A to má pak zákonitě negativní vliv na hospodářský rozvoj daných regionů.

Vodní koridor Dunaj – Odra – Labe je dlouho připravovaný projekt, který by propojil Severní, Baltské a Černé moře. Mezi jeho nejvýraznější zastánce patří právě český prezident Miloš Zeman, který v jeho prosazování dosáhl například shody při loňském setkání s polským prezidentem Komorowskim ve Varšavě. Podle Zemana by kanál nesloužil zdaleka pouze k dopravním účelům, ale plnil by také funkci energetickou, vodohospodářskou, rekreační a sloužil by i jako ochrana proti povodním.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh

Vložil: Redaktor KL