Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Olympiáda v Koreji

Olympiáda v Koreji

Přibývají medaile, odehrávají se tu dramata,a to nejen sportovní.

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Věci veřejné: Učitelka a poslankyně bojuje za učitele

07.03.2013
Věci veřejné: Učitelka a poslankyně bojuje za učitele

Ministr školství Petr Fiala dlouhodobě působil ve školství, ale ve vládní funkci se mu dosud nepodařilo vyřešit situaci tuzemského regionálního školství, nemluvě o celkové strategii financování škol.

„Pane ministře, přesně před rokem, 9. února 2012, jste před Sněmovnou vystoupil s apelem, že je potřeba nastartovat v českém školství a systému vzdělávání konečně pověstný čas činů a přestat s nekonečnými debatami o smyslu mnoha teoretických studií a strategií pro strategie,” připomněla mu poslankyně Jana Drastichová v interpelaci 14. února 2013 a pokračovala: „Od té doby doby uplynulo 12 měsíců, a nic zásadního se nestalo. Připomínám, že vláda Petra Nečase, v níž působíte, se odvolává na tzv. Bílou knihu, v níž se mluví o příslibu 6 % z národního HDP do vzdělání. Namísto toho je české školství dlouhodobě podfinancované, z čehož plynou všechny další problémy, včetně problémů regionálního školství. Školy nemají dostatečné finanční prostředky na základní potřeby ani na provoz.”

Zmíněná Bílá kniha obsahuje na straně 25 i závazek, aby průměrný plat pedagogických pracovníků byl o 30 % vyšší než průměrný plat v národním hospodářství.

Namísto toho došlo k poklesu platů učitelů, což mnohé z nich, zvláště ty kvalifikovanější a mladší, naprosto demotivuje, vede k rezignaci na jejich další pedagogický rozvoj a zlepšení učitelských metod. Mnozí učitelé jsou na pověstné křižovatce a řeší, zda vůbec zůstanou činní v českém školství. V mnoha případech odcházejí do jiných, lépe placených profesí, které se lépe soustřeďují na motivaci svých zaměstnanců.

S tím velmi úzce souvisí i rezignace resortu školství na plánování kariérního řádu učitele, a tím posílení garance rozvoje učitelů a jejich dlouhodobější perspektivy. S tím jde ruku v ruce propad našich žáku ve znalostech, jejich upotřebení a prokázání v následné praxi.

Tento stav je neudržitelný a svědčí o nezájmu zodpovědných činitelů o školství, které je tak důležité pro rozvoj naší země. „Nebudu zastírat, že změny v oblasti školství zveřejněné ministrem školství v minulém týdnu jsou potřebné,” pochválila ministra Fialu poslankyně Drastichová, která před zvolením do parlamentu pracovala jako učitelka. „Jenže bez materiální podpory ze strany vlády a parlamentu jsou neuskutečnitelné.”

„Obracím se na vás, pane ministře, s dotazem, jaké kroky učiníte, aby se tento neblahý trend zastavil,” zakončila Jana Drastichová svou interpelaci.

(Zdroj: VeciVerejne.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace