Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Téměř polovina Čechů dává pod stromeček nejraději peníze

18.12.2013
Téměř polovina Čechů dává pod stromeček nejraději peníze

Foto: profimedia.cz

Popisek: Peníze, ilustrační foto

Stále více Čechů si na Vánoce s dárky hlavu nedělá. 44 % nadělí svým nejbližším pod vánoční stromek finanční hotovost nebo dárkový poukaz. Vloni přitom k dárku v podobě bankovek nebo voucherů sáhlo 32 % Čechů.

Slováci dávají přednost klasickým dárkům. Balit se s nimi bude 79 % z nich, v Polsku sází na klasiku 89 % lidí a v Bulharsku 87 %. Vyplývá to z rozsáhlého telefonického průzkumu společnosti PROFI CREDIT, který probíhal v Česku, Polsku, Bulharsku a na Slovensku. Zúčastnilo se ho dva a půl tisíce respondentů.

Nejoblíbenějšími klasickými dárky jsou ve všech zemích hračky, knihy a elektronika. Bezmála polovina Čechů (47 %) uvedla, že dárky si obstarává už v průběhu roku. 37 % nechá nákupy na prosinec. Na Štědrý den vyrazí do obchodů každý čtrnáctý Čech a 8 % Čechů dokonce dárky nedává vůbec. Na Slovensku a v Polsku je měsícem dárků jednoznačně prosinec, to do obchodů vyráží více než dvě třetiny Slováků (69 %) a 70 % Poláků. Každý devátý Polák pak dárky vůbec neřeší. Bulhaři jsou zase přeborníky v nákupech na poslední chvíli. Na Štědrý den vyrazí za dárky celá třetina z nich (32 %).

„Rok od roku se u nás zvyšuje podíl dárků koupených přes internet. Nějaký ten dárek koupí přes internet více než polovina Čechů a zajímavé je, že online nákupy začínají být běžné i pro starší generaci nad šedesát let,“ říká marketingový ředitel společnosti PROFI CREDIT Ondřej Šmakal.

Ježíšek na dluh

Většina Čechů neplánuje, že by za dárky utratila více peněz než vloni. Tři čtvrtiny lidí by se rády vešly s útratou za Ježíška do pěti tisíc korun. Stejné je to i na Slovensku (74 %), v Polsku (89 %) a v Bulharsku (83 %). Každý osmý Čech (16 %) uvažuje o tom, že si vezme na nákup vánočních dárků úvěr. V Polsku a Bulharsku je to čtvrtina lidí a na Slovensku je ochotná zadlužit se kvůli Vánocům dokonce třetina Slováků.

„V předvánočním období zaznamenáváme vždy větší zájem o spotřebitelské úvěry, zejména tzv. Zaměstnanecký, který je určen zaměstnancům, rodičům na rodičovské dovolené a důchodcům. Půjčit si můžou od 10 000 do 166 000 korun a peníze dostanou většinou do 24 hodin od schválení žádosti. Většina (78 %) Čechů si na dárky půjčí více než 5 000 korun, zpravidla je použije k nákupu věcí do domácnosti, které si nadělí pod stromeček,“ uvádí Ondřej Šmakal a varuje: „Je důležité, aby lidé v obchodech nepodlehli nákupnímu šílenství, vždy je dobré si stanovit limit a ten v žádném případě nepřekračovat.“ 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL