Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

EU podpořila rozvoj ostravského letiště již potřetí

17.11.2013
EU podpořila rozvoj ostravského letiště již potřetí

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Eura, ilustrační foto

Už potřetí za posledních šest let (od roku 2007) se ostravskému letišti Leoše Janáčka podařilo čerpat prostředky z Evropských strukturálních fondů. V těchto dnech úspěšně finišuje poslední z plánových projektů.

Projekt je zaměřený zejména na obnovu zastaralé a kapacitně nevyhovujících techniky, sloužící pozemnímu provozu letiště. Informoval o tom web Moravskoslezského kraje.

V pořadí třetí projekt s názvem „Stroje a zařízení II“ zahájilo letiště v roce 2009

„Čerpání z EF jsme zahájili už v roce 2007. Nejprve jsme investovali do zařízení bezpečnostní povahy, v druhém projektu jsme se zaměřili na vybavení záchranného systému pro bezpečnost letiště a do třetice se nám podařilo čerpat z evropských fondů na pořízení techniky a technologií pro zajištění plynulosti provozu,“ sdělil generální ředitel ostravského letiště Pavel Schneider.

V pořadí třetí projekt s názvem „Stroje a zařízení II“ zahájilo letiště v roce 2009. V rámci tohoto projektu se podařilo obnovit značně zastaralý a kapacitně nevyhovující park strojů sloužících zejména pozemnímu provozu letiště. Tím se značně zvýšila kvalita poskytovaných služeb, což umožňuje zajištění plynulosti a bezpečnosti leteckého provozu.

Mimo jiné byla v rámci projektu realizována inovace informačních systémů a datových sítí letiště, byly pořízeny stroje pro posílení péče o letecké plochy, zařízení pro posílení provozu i technika, která rychleji a bezpečněji umožní odbavení cestujících, letadel i nákladu.

Letiště Leoše Janáčka je jednou ze vstupních bran do regionu

„Kratší doba a větší bezpečnost při odbavení letadel, ať už s cestujícími nebo v nákladní dopravě, je jedním z kritérií, na které se dívají dopravci při rozhodování o otevření nových linek. Jejich prioritou je co nejkratší doba na letišti. Zejména nízkonákladové společnosti mají časy na odbavení letadel velmi krátké, takže i díky tomuto projektu se nám v letošním roce konečně podařilo dostat do Ostravy tolik žádaný Ryanair,“ doplnil Schneider.

„Letiště Leoše Janáčka je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy. Moravskoslezský kraj se snaží, aby letecké spojení se světem bylo zajištěno co nejkvalitněji a aby bylo zajímavé pro turisty,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezkého kraje Ivan Strachoň.

V rámci projektu bylo pořízeno vybavení za 339 milionů korun, výše dotací Evropské unie čerpaných v rámci projektu z Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko je 70% způsobilých výdajů, zbylá část je hrazena z rozpočtu příjemce, tedy Letiště Ostrava, a.s.

Konečné výdaje o 45 milionů nižší

Dobrá zpráva je, že konečné celkové výdaje projektu jsou o 45 milionů nižší, než bylo původně plánováno, což se podařilo díky pečlivě připraveným výběrovým řízením na dodavatele. Právě končící projekt Stroje a zařízení II byl zahájen v září 2007. V tuto chvíli už jsou dodány všechny položky projektu a celkové ukončení, včetně doladění všech administrativních záležitostí se předpokládá na jaře 2014.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace