Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Ubráníme vaše porno! Piráti podle politologa nemají co ztratit a tak provokují. I nezaměstnané na severní Moravě

13.09.2013
Ubráníme vaše porno! Piráti podle politologa nemají co ztratit a tak provokují. I nezaměstnané na severní Moravě

Autor: ČPS

Popisek: Česká pirátská strana, vedení

Žena chovající parazita nebo nahá žena s heslem: „Ubráníme vaše porno.“ I to je k vidění na plakátech České pirátské strany v Moravskoslezském kraji, která zvolila pro předčasné volby do Poslanecké sněmovny provokativní kampaň. Cílem je přimět občany k diskusi o vážných tématech.

Plakáty, které jsou prozatím k dispozici na sociální síti Facebook ( a v naší fotogalerii), mohou lidé od středy komentovat. Snahou je oslovit především mladší generaci voličů v regionu, který se potýká s vysokou nezaměstnaností a hrozbou dalšího propouštění. Jedním z plakátů, který může symbolizovat i tuto problematiku, je podle předsedy Pirátů v Moravskoslezském kraji Lukáše Černohorského ten, na němž má nahá žena papírový pytel na hlavě s heslem: „Nedávejte hlavu do pytle.“

Chybí malí a střední zaměstnavatelé

„Všichni pobíhají po špičkách kolem těžkého průmyslu, ale nikdo se nezabývá lehkým a středním průmyslem. Chybí nám malí a střední zaměstnavatelé. Velké finance jdou na filtry na ovzduší, ale místo toho tu mohly vzniknout různé průmyslové zóny, které by zaměstnaly spoustu lidí. A v případě krachu větších zaměstnavatelů, jakým jsou OKD, není kam propuštěné lidi umístit,“ upozorňuje Parlamentní listy.cz Černohorský.

Nechceme politické parazity

Žena chovající parazita má pak podle něj korespondovat s tématem kumulace funkcí u politiků. „Nechceme politické parazity, kteří sedí na několika židlích,“ říká Černohorský s tím, že tento plakát může působit dvojsmyslně a lidé si ho mohou spojovat i s problematikou nepřizpůsobivých. „O tom můžeme s lidmi diskutovat, záleží, jestli se budou ptát. Samozřejmě, počítáme i s negativními reakcemi,“ doplnil s tím, že lidé také mají možnost navrhovat plakáty sami, a ten, který bude nejúspěšnější, pak půjde do tisku.

Sociální dávky

Sociální systém však podle něj není nastavený dobře. „Pokud člověk na sociálních dávkách bere víc než pracující člověk, tak je opravdu něco špatně. Ke změně se ale zatím žádná strana neodhodlala, protože to vypadá politicky dobře. Problém je s proplácením příspěvku na bydlení, což zneužívají majitelé bytů, kteří si nastěhují k sobě sociálně slabší rodiny a poté si účtují neskutečné pálky za bydlení. S tím souvisí například kauza ostravského Přednádraží, kdy šlo o nevydařený podnikatelský záměr majitele, protože za takovéto nemovitosti, v nichž se nedá přebývat, si účtovat tak vysoké částky, to je nehoráznost,“ nastínil Černohorský další téma k diskusi v souvislosti s kampaní Pirátů v Moravskoslezském kraji.

Kubáček: Nemají co ztratit

Podle politologa Jana Kubáčka Piráti touto kampaní nemají co ztratit. „Uvědomují si, že mohou přitáhnout pozornost těmito netradičními formáty a provokativností. Nemají totiž peníze na masivní billboardové, kontaktní nebo polepovací aktivity. Tento způsob je sice hodně provokativní, ale pravda je, že v segmentu mladších a alternativně naladěných voličů internetové generace nemohou narazit. Tito voliči jsou totiž už zvyklí na údernost a protestní náboj, který pokud v kampani není, nevyvolá to u nich pozornost," okomentoval pro Parlamentní listy.cz kampaň Kubáček.

„Když se v minulosti objevovala tematika exekucí, řešení lichvy, spotřebitelských úvěrů, tak vzpomeňte, že spotřebitelské organizace to demonstrovaly na mizejících věcech, ve spodním prádle v krajině. Takže zkrátka ta vážnost toho tématu si podle tvůrců žádá i vážnost ztvárnění, a proto ho zvolili," doplnil politolog.

Petr Kupka, Parlamentní listy.cz

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

 

Vložil: Anička Vančová

Galerie
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace