Kampaň #ChooseWOMEN pomáhá podnikatelkám v regionech, zapojte se také
25.08.2020
Foto: Facebook
Popisek: Jednou z podpořených podnikatelek je i Markéta Ondrejášová, která provozuje v Novém Jičíně kosmetické studio Glamour Care
Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek (ČMAPM) spustila již na jaře na sociálních sítích kampaň #ChooseWOMEN, iniciovanou původně OSN a dalšími mezinárodními organizacemi. Prostřednictvím této kampaně může veřejnost podpořit lokální byznysmenku, jejíž služeb využívá a je s nimi spokojena.
Kampaň běží již téměř tři měsíce a za tu dobu pomohla několika desítkám malých podnikatelek a živnostnic. Ty totiž podle prezidentky Kateřiny Haring patří k nejvíce postiženým v současné složité situaci na trhu zasaženém pandemií covid-19. „Zapojit do kampaně se stále může kdokoli. Stačí, když vyfotí ženu-podnikatelku, jejíž produkty a služby doporučuje, a fotku nám pošle na adresu . My pak vytvoříme z fotky a doporučení post, který budeme sdílet na sociálních sítích a který mohou sdílet i další,“ vysvětluje Kateřina Haring fungování kampaně.
Iniciativa má pozitivní ohlasy
Iniciativa ČMAPM zaznamenala řadu pozitivních ohlasů jak u veřejnosti, tak přímo mezi zapojenými podnikatelkami napříč regiony. Zvláště ji oceňují ty, kterých se přímo dotkla opatření, přijatá v souvislosti s pandemií. Jedná se zejména o podnikatelky ve službách, které byly zcela mimo provoz. „Po postech na FB a Instagramu se nám přihlásily nové klientky, které viděly, že nás doporučuje asociace,“ pochvaluje si například kosmetička Markéta Ondrejášová z Nového Jičína. Zviditelnění napříč celou republikou a nárůst zájmu zaznamenala i fitness trenérka Lenka Quitt z Kopřivnice.
Na roušky vyšíváme loga a výšivky dle přání zákazníků
Evženie Galová je majitelkou firmy MEJVY na zakázkové vyšívání, která sídlí v Mohelnici. Založením firmy si v roce 2018 splnila svůj dětský sen. Epidemie covid -19 poznamenala i její plány. „Začali jsme šitím roušek pro spoluobčany v našich vesnicích. Na nic jiného v tu dobu vlastně ani čas nebyl a chtěli jsme taky přiložit ruku k dílu. K vyšívání jsme se vrátili asi po čtrnácti dnech a začali na roušky vyšívat loga a výšivky na přání zákazníků. O práci jsme nouzi neměli, jen termíny se posunuly,“ doplňuje.
Kampaň #ChooseWOMEN jí přinesla nové potenciály rozvoje jejího podnikání. „Přidanou hodnotu kampaně vidím v tom, že se mezi sebou poznají ženy, klientky i byznysmenky, které by o sobě jinak ani nevěděly. Takto jsem se seznámila třeba s návrhářkou Ivanou Rosovou, která nás díky kampani oslovila, a vypadá to na navázání spolupráce."
Kampaň potrvá až do prosince 2020 a zapojit se může každý, kdo má ve svém okolí šikovnou podnikatelku nebo živnostnici, jejíchž služeb využívá a chtěl by ji touto formou ocenit a podpořit.
|
Vložil: Redaktor KL