Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

19.05.2017
Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

Foto: visitfm.cz

Popisek: MHD Frýdek-Místek - ilustrační foto

Zástupci vedení města se sešli s primátorem Ostravy Tomášem Macurou, aby se domluvili na možnosti spolupráce ostravského a frýdecko-místeckého dopravního podniku. Na rozdíl od čerstvě založeného dopravního podniku u nás ten ostravský byl založen již v devadesátých letech. I proto primátor Michal Pobucký požádal, aby plnil roli jakéhosi „staršího hodného bráchy“.

„Samozřejmě to neznamená, že by nás měl někdo vodit neustále za ručičku, ale jde nám o to, že vzájemná inspirace a spolupráce může být pro oba prospěšná a obohacující,“ uvedl primátor Michal Pobucký. „Nejsme konkurenti, takže není důvod neposkytnout součinnost a o zkušenosti se nepodělit, můžete tak předejít některým chybám. Dopravní podnik při velikosti vašeho města má své opodstatnění, máte pravdu, že smlouvy s externími dodavateli této služby, pro které je to jen byznys, nemají šanci zachytit vše potřebné,“ projevil vstřícnost primátor Tomáš Macura, který se zajímal o důvody vzniku dopravního podniku i jaký důraz bude kladen na ekologii provozu.

„Jedním z hledisek byl samozřejmě ekonomický kalkul, ale především možnost rychleji reagovat na to, jak dynamicky se oblast městské dopravy rozvíjí. Těžko se to ošetřuje v dlouhodobých smlouvách, a pak třeba rok řešíte, že by jízdní řády měly být větším písmem, aby to starší lidé nemuseli luštit. Při stížnostech se občané stejně obracejí na nás, ale dnes jsme například krátcí na některé řidiče, kteří nejsou našimi zaměstnanci. Určitě se nám také mnohem rychleji podaří zavést třeba wifi v autobusech a další elektronické věci, chceme také řešit přednost autobusů na křižovatkách a podobně,“ vyjmenoval náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve městě na starosti dopravu, s tím, že v ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku.

Jednání o spolupráci DP

Jednání o spolupráci dopravních podniků

Jan Širc, jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek, následně potvrdil, že znatelný příspěvek ekologii bude už v nákupu nových vozů, splňujících nejpřísnější normu EURO VI. „Zajímá nás problematika elektrického pohonu, kterou ostravský dopravní podnik testuje. Pro nás v tuto chvíli ještě není atraktivní, ale výhledově bychom se chtěli tímto směrem také ubírat a využít právě zkušeností z Ostravy,“ ujistil jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

Oba primátoři se v závěru shodli na trendu měst mít více pod kontrolou strategické služby, jako je například teplo, kanalizace, odpadové hospodářství nebo právě městská hromadná doprava.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL