Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

19.05.2017
Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

Autor: visitfm.cz

Popisek: MHD Frýdek-Místek - ilustrační foto

Zástupci vedení města se sešli s primátorem Ostravy Tomášem Macurou, aby se domluvili na možnosti spolupráce ostravského a frýdecko-místeckého dopravního podniku. Na rozdíl od čerstvě založeného dopravního podniku u nás ten ostravský byl založen již v devadesátých letech. I proto primátor Michal Pobucký požádal, aby plnil roli jakéhosi „staršího hodného bráchy“.

„Samozřejmě to neznamená, že by nás měl někdo vodit neustále za ručičku, ale jde nám o to, že vzájemná inspirace a spolupráce může být pro oba prospěšná a obohacující,“ uvedl primátor Michal Pobucký. „Nejsme konkurenti, takže není důvod neposkytnout součinnost a o zkušenosti se nepodělit, můžete tak předejít některým chybám. Dopravní podnik při velikosti vašeho města má své opodstatnění, máte pravdu, že smlouvy s externími dodavateli této služby, pro které je to jen byznys, nemají šanci zachytit vše potřebné,“ projevil vstřícnost primátor Tomáš Macura, který se zajímal o důvody vzniku dopravního podniku i jaký důraz bude kladen na ekologii provozu.

„Jedním z hledisek byl samozřejmě ekonomický kalkul, ale především možnost rychleji reagovat na to, jak dynamicky se oblast městské dopravy rozvíjí. Těžko se to ošetřuje v dlouhodobých smlouvách, a pak třeba rok řešíte, že by jízdní řády měly být větším písmem, aby to starší lidé nemuseli luštit. Při stížnostech se občané stejně obracejí na nás, ale dnes jsme například krátcí na některé řidiče, kteří nejsou našimi zaměstnanci. Určitě se nám také mnohem rychleji podaří zavést třeba wifi v autobusech a další elektronické věci, chceme také řešit přednost autobusů na křižovatkách a podobně,“ vyjmenoval náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve městě na starosti dopravu, s tím, že v ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku.

Jednání o spolupráci DP

Jednání o spolupráci dopravních podniků

Jan Širc, jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek, následně potvrdil, že znatelný příspěvek ekologii bude už v nákupu nových vozů, splňujících nejpřísnější normu EURO VI. „Zajímá nás problematika elektrického pohonu, kterou ostravský dopravní podnik testuje. Pro nás v tuto chvíli ještě není atraktivní, ale výhledově bychom se chtěli tímto směrem také ubírat a využít právě zkušeností z Ostravy,“ ujistil jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

Oba primátoři se v závěru shodli na trendu měst mít více pod kontrolou strategické služby, jako je například teplo, kanalizace, odpadové hospodářství nebo právě městská hromadná doprava.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace