Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

19.05.2017
Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

Autor: visitfm.cz

Popisek: MHD Frýdek-Místek - ilustrační foto

Zástupci vedení města se sešli s primátorem Ostravy Tomášem Macurou, aby se domluvili na možnosti spolupráce ostravského a frýdecko-místeckého dopravního podniku. Na rozdíl od čerstvě založeného dopravního podniku u nás ten ostravský byl založen již v devadesátých letech. I proto primátor Michal Pobucký požádal, aby plnil roli jakéhosi „staršího hodného bráchy“.

„Samozřejmě to neznamená, že by nás měl někdo vodit neustále za ručičku, ale jde nám o to, že vzájemná inspirace a spolupráce může být pro oba prospěšná a obohacující,“ uvedl primátor Michal Pobucký. „Nejsme konkurenti, takže není důvod neposkytnout součinnost a o zkušenosti se nepodělit, můžete tak předejít některým chybám. Dopravní podnik při velikosti vašeho města má své opodstatnění, máte pravdu, že smlouvy s externími dodavateli této služby, pro které je to jen byznys, nemají šanci zachytit vše potřebné,“ projevil vstřícnost primátor Tomáš Macura, který se zajímal o důvody vzniku dopravního podniku i jaký důraz bude kladen na ekologii provozu.

„Jedním z hledisek byl samozřejmě ekonomický kalkul, ale především možnost rychleji reagovat na to, jak dynamicky se oblast městské dopravy rozvíjí. Těžko se to ošetřuje v dlouhodobých smlouvách, a pak třeba rok řešíte, že by jízdní řády měly být větším písmem, aby to starší lidé nemuseli luštit. Při stížnostech se občané stejně obracejí na nás, ale dnes jsme například krátcí na některé řidiče, kteří nejsou našimi zaměstnanci. Určitě se nám také mnohem rychleji podaří zavést třeba wifi v autobusech a další elektronické věci, chceme také řešit přednost autobusů na křižovatkách a podobně,“ vyjmenoval náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve městě na starosti dopravu, s tím, že v ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku.

Jednání o spolupráci DP

Jednání o spolupráci dopravních podniků

Jan Širc, jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek, následně potvrdil, že znatelný příspěvek ekologii bude už v nákupu nových vozů, splňujících nejpřísnější normu EURO VI. „Zajímá nás problematika elektrického pohonu, kterou ostravský dopravní podnik testuje. Pro nás v tuto chvíli ještě není atraktivní, ale výhledově bychom se chtěli tímto směrem také ubírat a využít právě zkušeností z Ostravy,“ ujistil jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

Oba primátoři se v závěru shodli na trendu měst mít více pod kontrolou strategické služby, jako je například teplo, kanalizace, odpadové hospodářství nebo právě městská hromadná doprava.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace