Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

19.05.2017
Město Frýdek-Místek se dohodlo s Ostravou na spolupráci dopravních podniků. V ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku

Autor: visitfm.cz

Popisek: MHD Frýdek-Místek - ilustrační foto

Zástupci vedení města se sešli s primátorem Ostravy Tomášem Macurou, aby se domluvili na možnosti spolupráce ostravského a frýdecko-místeckého dopravního podniku. Na rozdíl od čerstvě založeného dopravního podniku u nás ten ostravský byl založen již v devadesátých letech. I proto primátor Michal Pobucký požádal, aby plnil roli jakéhosi „staršího hodného bráchy“.

„Samozřejmě to neznamená, že by nás měl někdo vodit neustále za ručičku, ale jde nám o to, že vzájemná inspirace a spolupráce může být pro oba prospěšná a obohacující,“ uvedl primátor Michal Pobucký. „Nejsme konkurenti, takže není důvod neposkytnout součinnost a o zkušenosti se nepodělit, můžete tak předejít některým chybám. Dopravní podnik při velikosti vašeho města má své opodstatnění, máte pravdu, že smlouvy s externími dodavateli této služby, pro které je to jen byznys, nemají šanci zachytit vše potřebné,“ projevil vstřícnost primátor Tomáš Macura, který se zajímal o důvody vzniku dopravního podniku i jaký důraz bude kladen na ekologii provozu.

„Jedním z hledisek byl samozřejmě ekonomický kalkul, ale především možnost rychleji reagovat na to, jak dynamicky se oblast městské dopravy rozvíjí. Těžko se to ošetřuje v dlouhodobých smlouvách, a pak třeba rok řešíte, že by jízdní řády měly být větším písmem, aby to starší lidé nemuseli luštit. Při stížnostech se občané stejně obracejí na nás, ale dnes jsme například krátcí na některé řidiče, kteří nejsou našimi zaměstnanci. Určitě se nám také mnohem rychleji podaří zavést třeba wifi v autobusech a další elektronické věci, chceme také řešit přednost autobusů na křižovatkách a podobně,“ vyjmenoval náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve městě na starosti dopravu, s tím, že v ideální variantě bude MHD zdarma provozována vlastními silami v polovině příštího roku.

Jednání o spolupráci DP

Jednání o spolupráci dopravních podniků

Jan Širc, jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek, následně potvrdil, že znatelný příspěvek ekologii bude už v nákupu nových vozů, splňujících nejpřísnější normu EURO VI. „Zajímá nás problematika elektrického pohonu, kterou ostravský dopravní podnik testuje. Pro nás v tuto chvíli ještě není atraktivní, ale výhledově bychom se chtěli tímto směrem také ubírat a využít právě zkušeností z Ostravy,“ ujistil jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

Oba primátoři se v závěru shodli na trendu měst mít více pod kontrolou strategické služby, jako je například teplo, kanalizace, odpadové hospodářství nebo právě městská hromadná doprava.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace