Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Školy chtějí postavit za evropské peníze kreativní ateliér i smyslovou zahradu. Na projektu pracují čtyři odborné skupiny

16.05.2017
Školy chtějí postavit za evropské peníze kreativní ateliér i smyslovou zahradu. Na projektu pracují čtyři odborné skupiny

Foto: bohumin.cz

Popisek: Děti - ilustrační foto

Kreativní ateliér, smyslová zahrada, muzikoterapie nebo třeba mobilní počítačová učebna. I takové novinky plánují mateřské a základní školy na Bohumínsku. Peníze chtějí získat z evropských fondů. Společně se proto zapojily do projektu Lepší KLIMA pro Bohumínsko a zpracovaly Strategický rámec vzdělávání. Tento dokument je nezbytný k tomu, aby mohly o evropské peníze žádat.

Projekt, který má dětem zajistit kvalitnější vzdělávání, lepší prostředí, modernější pomůcky i více možností vyžití, má za sebou první hmatatelný úspěch. Pedagogové, rodiče, lektoři i odborníci společně vytvořili Strategický rámec vzdělávání. „V obsáhlém dokumentu každá škola i další instituce, specializující se na vzdělávání a volný čas dětí, pojmenovaly, do jakých konkrétních oblastí by chtěly investovat. Mezi nejčastější požadavky patřilo vybavení specializovaných učeben k výuce informatiky, cizích jazyků a polytechnických předmětů. Většina zařízení také plánuje vylepšit tělocvičny nebo venkovní hřiště a zahrady,“ informoval místostarosta Bohumína Lumír Macura. Podle něj školy počítají mimo jiné i s investicemi do integrace žáků s odlišnými potřebami, do zlepšení čtenářské gramotnosti a také do vzdělávání pedagogů.

Lepší KLIMA pro Bohumínsko

Ředitelé mateřinek i základek v Bohumíně, Rychvaldu i Dolní Lutyni potvrzují, že k uskutečnění velkých plánů je potřeba především dostatku peněz. Těm se školám na jejich investiční záměry většinou nedostává. „Vize, které by lidé, pracující ve školství, chtěli proměnit ve skutečnost, tak často končí „jen na papíře“, což je pro ně demotivující. Jsou to nadšenci, kteří připravují projekty nad rámec svých povinností a své povolání berou jako poslání i koníček zároveň. Proto jsme jim podali pomocnou ruku a vytvořili projekt Lepší KLIMA pro Bohumínsko. Díky němu si budou moci sáhnout na evropské dotace,“vysvětlila manažerka projektu Radana Vozňáková s tím, že projekt je součástí celorepublikového Místního akčního plánu vzdělávání, který organizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Čtyři různé odborné skupiny

Na projektu Lepší KLIMA pro Bohumínsko pracují pod vedením koordinátorů čtyři různé odborné skupiny po deseti a čtrnácti lidech. Jedna se zaměřuje na mateřinky, druhá na základní školy, třetí na volný čas dětí a čtvrtá na inkluzi. Dokončení strategického rámce znamená ukončení první fáze celého projektu, který potrvá až do začátku příštího roku. Dokument je zveřejněn na webu MAS Bohumínskofacebookové stránce projektu.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL