Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nebezpečné zatáčky, nebo špatná viditelnost? Řidič díky intenzivní žluté barvě zbystří. Reflexní pásky upozorní na nejtragičtější úseky

19.02.2017
Nebezpečné zatáčky, nebo špatná viditelnost? Řidič díky intenzivní žluté barvě zbystří. Reflexní pásky upozorní na nejtragičtější úseky

Autor: Moravskoslezský kraj

Popisek: Reflexní pásky usnadní orientaci při nepříznivém počasí a v noci

Moravskoslezští silničáři začali osazovat do svodidel na nebezpečných úsecích silnic II. a III. tříd reflexní pásky.

Reflexní pásky se objeví i na stromech

Stejnými prvky budou postupně označeny stromy v bezprostřední blízkosti vozovek tam, kde hrozí největší úskalí při zhoršené viditelnosti nebo v noci. Správa silnic Moravskoslezského kraje instaluje reflexní pásky s cílem zvýšení bezpečnosti a tím i snížení počtu dopravních kolizí a nehod.  Řidičům totiž usnadní orientaci při nepříznivém počasí a v noci, urychlí jejich případnou reakci na nenadálou situaci.

„Na silnicích I. tříd a dálnicích jsou reflexní pruhy už zcela běžnou záležitostí. Rozhodli jsme se, že chceme také přispět ke snížení nehodovosti a případných zranění na silnicích nižších tříd, kde jsou mnohdy silnice úzké s množstvím nepřehledných zatáček a hojným stromořadím,“ doplnil technicko-provozní náměstek Milan Novák.  Moravskoslezský kraj vlastní silniční síť II. a III. tříd v délce 2733 km.

Řidič díky reflexní žluté barvě zbystří a jede opatrněji

„Na příkladu zvýraznění aleje stromů v katastru obce Petrovice a Závada u Karviné jsou zřejmé některé pozitivní aspekty – viditelnost překážky z daleka a zvýraznění obou stran vozovky, které řidiče upozorní včas na blížící se překážku či zúžení profilu,“ řekl vedoucí střediska Karviná Václav Hrachovina.  Řidič díky reflexní žluté barvě zbystří a jede opatrněji. V karvinském okrese vybrali zatím silničáři úzké úseky s letitými alejemi vzrostlých stromů, kde není možné rozšířit komunikaci. Reflexní pásky jsou už k vidění na silnici III. třídy 46810 třídy z obce Závada nad Olší do Petrovic u Karviné a na silnici číslo 46811 u obce Golkovice v blízkosti polských hranic.  „Jedná se o tak úzkou komunikaci, kde se mají problém vyhnout autobusy,“ upřesnil  Václav Hrachovina.

Reflexní pásky na svodidlech jedné ze strmých zatáček.

„Nebezpečné zatáčky jsme vytipovali na základě mnohaletých zkušeností. Jako například nebezpečný úsek na silnici III. třídy 44334 vedoucí z Hradce nad Moravicí do Melče, kde dochází k častým dopravním nehodám. Zatím umisťujeme reflexní pásky do svodidel. V opavském regionu je ale velké množství stromů, které lemují silnice. Těžko se dá vybrat, který je nebezpečnější, a proto budeme postupně dávat odrazky i na ně. Strom je z dálky vidět, i když bílý pás už je vybledlý,“ popsal vedoucí opavského střediska Petr Kudela.

Někde silničáři projednali rizikové lokality s dopravní policií

Nepřehledné či prudké zatáčky, zúžené průjezdy označují už také v okrese Bruntál, kde silničáři projednali rizikové lokality s dopravní policií. „Zatím řidiče upozorňují reflexní pásky na silnici II/452 z Karlovic do Andělské Hory, kde je směrové vedení silnice s velkou spoustou zatáček a serpentin a poměrně hustý provoz dopravy. Na seznamu dalších lokalit jsme se dohodli se zástupci policie a odborů dopravy a silničního hospodářství městských úřadů v Bruntále, Rýmařově a Krnově,“ upřesnil vedoucí technicko-správního úseku bruntálského střediska Jaromír Šimek. Zástupce Dopravního inspektorátu Bruntál PCČR Jindřich Suchý potvrdil, že policie tuto aktivitu podporuje: “Určitě je přínosné instalovat reflexní pásky do dopravně nebezpečných míst.“ 

Speciální lišty se postupně objeví na svodidlech nebo stromech v rámci Moravskoslezského kraje. „Jedná se například o silnici III/46414 před obcí Lhotka (svodidla), silnici III/46613 v MOb Plesná (svodidla), silnici II/473 v obci Václavovice (svodidla) nebo silnici II/4804  v obci Košatka (stromová alej u hřbitova),“ vyjmenoval Marek Melichárek, vedoucí střediska Ostrava. „Jsme přesvědčeni, že i tímto opatřením dojde ke zvýšení pasivní bezpečnosti na krajských silnicích v Moravskoslezském kraji,“ uzavřel ředitel SSMSK Tomáš Böhm.

Hlavním cílem národní strategie bezpečnosti silničního provozu je snížit do roku 2020 počet usmrcených v silničním provozu na úroveň průměru evropských zemí a současně oproti roku 2009 snížit o 40 % počet těžce zraněných osob. Strategie proto vytváří podmínky pro širší zapojení dalších resortů i všech ostatních subjektů, které mohou svou činností bezpečnost silničního provozu ovlivnit (zdroj: ibesip.cz).

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace