Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

V neděli občas něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Cestující na Těšínsku se povezou jak v peřince: Osobní dopravu zde budou zajišťovat moderní ekologická vozidla s klimatizací

27.09.2016
Cestující na Těšínsku se povezou jak v peřince: Osobní dopravu zde budou zajišťovat moderní ekologická vozidla s klimatizací

Foto: Moravskoslezský kraj

Popisek: Osobní dopravu na Českotěšínsku zajistí moderní ekologická vozidla.

Po dalších deset let bude zajišťovat veřejnou linkovou osobní dopravu na Těšínsku akciová společnost ČSAD Havířov.

Nový přepravce se zavázal pořídit zcela nové autobusy

Dopravce, který vzešel z historicky druhého výběrového řízení v Moravskoslezském kraji na veřejné služby, bude po tuto dobu zajišťovat dopravní obslužnost v  části regionu na 18 linkách veřejné linkové osobní dopravy.

Dopravce se zároveň zavázal, že bude cestující vozit ve zcela nových ekologických autobusech. Moravskoslezský kraj bude na tuto službu ročně přispívat 78 milionů korun, na financování autobusových linek se budou z deseti procent podílet také města a obce z této části regionu.

Nízkopodlažní a klimatizovaná

Nová vozidla jsou nízkopodlažní a klimatizovaná, čímž se zvýší kvalita cestování a veřejná osobní doprava bude dostupnější i pro osoby s omezenou schopností pohybu. Dopravní obslužnost oblasti Českotěšínska bude zajišťovat celkem 39 vozidel na CNG pohon, která produkují výrazně méně škodlivin než vozidla s klasickým pohonem.

Náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík upozornil na to, že vozidla na zemní plyn produkují výrazně méně škodlivin než vozidla s klasickým pohonem. Týká se to nejen v současnosti hlavních, běžně sledovaných škodlivin (oxidů dusíku, oxidu uhelnatého, oxidu uhličitého a pevných částic), ale i dalších zdravotně a ekologicky rizikových uhlovodíků.

Moravskoslezský kraj podporuje alternativní dopravu - používá elektromobily

„Emise, vznikající při spalování zemního plynu, jsou jednoznačně přijatelnější než emise ze spalování automobilového benzínu. Obsahují totiž méně aromátů a nenasycených uhlovodíků, které jsou živnou půdou pro tvorbu fotooxidačního smogu a přízemního ozónu. Plynové motory produkují navíc o jeden až dva řády méně emisí pevných částic než motory naftové,“ vysvětlil náměstek hejtmana Daniel Havlík s tím, že vozidla na zemní plyn mají v porovnání s benzínovými a naftovými také zhruba o čtvrtinu menší vliv na vznik tzv. skleníkového efektu. V případě užití zemního plynu v autobusech dochází také ke snížení hluku, a to o 50 procent vně vozidel, o 60 až 70 procent uvnitř vozidel.

Moravskoslezský kraj se dlouhodobě snaží být v oblasti podpory rozvoje alternativních druhů dopravy příkladem nejen pro ostatní subjekty veřejné správy, ale i pro odbornou a laickou veřejnost. Používá pro služební jízdy svých zaměstnanců elektromobily a automobily na CNG pohon. Klade si za cíl mimo jiné i těmito kroky vybudovat modelový koncept SMART regionu, jehož účelem bude nejen zlepšení životního prostředí, ale i zlepšení celkové kvality života v regionu.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace