Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Moravskoslezský kraj plánuje přímé letecké spojení do hlavních měst Finska a Nizozemska. Mimo jiné kvůli tomu, aby se načerpaly ekonomické poznatky z IT oblasti či logistiky. A cestující si to přejí, ale...

20.12.2015
Moravskoslezský kraj plánuje přímé letecké spojení do hlavních měst Finska a Nizozemska. Mimo jiné kvůli tomu, aby se načerpaly ekonomické poznatky z IT oblasti či logistiky. A cestující si to přejí, ale...

Foto: Letiště Ostrava.

Popisek: Letiště Ostrava.

Moravskoslezský kraj potřebuje pravidelné přímé letecké spojení do Helsinek a Amsterdamu. A vypadá to, že přání není daleko realizaci.

Politici dali záměru zelenou

Krajští zastupitelé na svém prosincovém jednání učinili první potřebné kroky a rozhodnutí k tomu, aby příští rok mohly z mošnovského Letiště Leoše Janáčka Ostrava začít létat pravidelné linky do Helsinek a Amsterdamu.

„Potřebujeme letecké spojení do těchto regionů. Jejich hospodářství je orientováno přesně na ta odvětví, která jsou stěžejní pro další ekonomický rozvoj Moravskoslezského kraje. Jde především o IT technologie a služby, logistiku a lehké strojírenství. Amsterdam je navíc mimořádně významným mezinárodním dopravním uzlem, prostřednictvím kterého by došlo k výraznému zlepšení dopravní dostupnosti regionu,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

Hejtman věří v zahraniční kapitál

Hejtman míní, že pro rozvoj Moravskoslezského kraje je klíčová přítomnost zahraničních investorů. „Mezi nimi je mnoho těch, kteří sídlí ve Finsku a Nizozemsku a v Moravskoslezském kraji mají své dceřiné společnosti.  A samozřejmě potřebují k rozvoji svého podnikání dobré letecké spojení nejen se svou „matkou“, ale i s dalšími evropskými a světovými metropolemi,“ dodal hejtman Miroslav Novák.

Upozornil na to, že i cestující, kteří často využívají služby mošnovského letiště, vyjadřují v dotazníkovém šetření potřebu leteckého spojení do Amsterdamu a Helsinek.

Provozovatelé nemají zájem

„Vedení společnosti Letiště Ostrava je však ve svých snahách přilákat do Mošnova provozovatele nových linek dlouhodobě neúspěšné. Z velkého množství oslovených leteckých dopravců nemá žádný z nich zájem provozovat letecké spojení z Letiště Leoše Janáčka Ostrava bez záruky kompenzace ztrát. Vzhledem k nemožnosti zajistit linky Ostrava – Helsinky a Ostrava – Amsterdam běžným komerčním způsobem považujeme za nezbytné zajistit tyto linky formou závazku veřejné služby,“ vysvětlil hejtman Miroslav Novák.

Zastupitelé proto na své schůzi schválili odůvodnění potřeby uložení závazku veřejné služby na leteckých linkách Ostrava – Helsinky a Ostrava – Amsterdam a jejich kompenzace. „Zastupitelé rozhodli zajistit financování závazku veřejné služby v pravidelné letecké dopravě pro provozní období let 2016 až 2017 v maximální výši 188 milionů korun, a to z přebytku hospodaření kraje za rok 2015 a zůstatku rozpočtové rezervy,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Daniel Havlík.

Na řešení této problematiky bude vedení kraje spolupracovat s renomovanou advokátní kanceláří  Císař, Češka, Smutný, která bude mimo jiné administrovat samotnou veřejnou zakázku na výběr leteckého dopravce.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .   

 

Vložil: Lucie Bartoš