Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Cestující přišli o střechu nad hlavou a část laviček. Tomu železničáři říkají optimalizace? A holubům vstup povolen

18.10.2015
Cestující přišli o střechu nad hlavou a část laviček. Tomu železničáři říkají optimalizace? A holubům vstup povolen

Autor: ČD

Popisek: Regiojet

Optimalizace trati v úseku Český Těšín vstupuje do finální části. Přestože investice má přijít státní organizaci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na zhruba 1,4 miliardy korun, město je nespokojeno – investor se totiž snaží ušetřit na věci, která působí z pohledu celkových nákladů jako naprostá banalita.

Holubi znečišťují, řešit se to ale nebude

Vedení města se nelíbí zkrácení střech nástupišť i menší počet laviček. Investor také zamítl požadavek na zajištění proti hnízdění holubů v zastřešení, kteří si už i v nových konstrukcích rychle zvykli a znečišťují nová nástupiště. „Původní zastřešení druhého a třetího nástupiště v délce 203 metrů investor odstranil a nahradil je novým. To má však pouze 100 metrů a stačí na zhruba 3,5 vozu. Na čtvrtém nástupišti, kde zůstalo jen 25 metrů, pak pouze pro zakrytí necelého jednoho vozu. Praxe ukazuje, že jsme měli od začátku pravdu a toto řešení je zcela nevhodné. Za nepříznivého počasí se na nových nástupištích lidé krčí na malém prostoru a nastupují do vagónů promočeni,“ uvedla místostarostka Českého Těšína Gabriela Hřebačková. Zdejší nádraží je od vzniku Košicko-bohumínské dráhy důležitým dopravním uzlem, kudy jezdí i četné rychlíky a mezinárodní vlaky a mnohé z nich mají deset i více vagonů.

Na nedostatky je poukazováno tři roky

Rada města Český Těšín se proto opět obrátila na SŽDC se žádostí, aby prodloužila zastřešení nástupišť na zdejším regionálně významném vlakovém nádraží na původní délku. Hřebačková připomněla, že město předává své námitky a nesouhlasy již od roku 2012, kdy stejně jako Krajské centrum osobní dopravy Ostrava nesouhlasilo s uvažovaným zkrácením zastřešení nástupišť. Přesto SŽDC projektovou dokumentaci neupravila.

„Jedná se o tak významný regionální a mezinárodní dopravní železniční uzel, s enormním počtem cestujících, že plánovaná délka jednotlivých zastřešení nástupišť se od začátku jevila jako naprosto nedostačující a pro město Český Těšín neakceptovatelná,“ píše se ve zdůvodnění, které obdrželi zástupci SŽDC. Podle ní stanice v Českém Těšíně předčí v počtu odbavených vlaků i mnohem větší města regionu, jakými jsou Karviná, Havířov a Třinec. Vzhledem k poloze a prakticky neexistujícímu dálkovému železničnímu spojení na polské straně regionu je navíc stále častěji využívají i občané Polské republiky.

Ke dvěma stovkám spojů

Počet spojů, přijíždějících a odjíždějících ze stanice, se blíží ke dvěma stovkám, přičemž většina z nich jezdí denně. Je například jednou z pouhých pěti stanic v republice, kde zastavuje Pendolino na trase Praha-Košice a zpět, denně odtud například odjíždí i rychlík do Varšavy. Jen zastavujících vlaků SC, IC, EC, EX, RJ, LE jsou čtyři desítky – to vše  dokládá důležitost uzlu na trase Mosty u Jablunkova-Bohumín, Český Těšín-Opava, Český Těšín-Frýdek-Místek, Český Těšín-Praha a dalších.

„Na jedné straně tedy vznikají moderní nástupiště, odpovídající normám a zvyšujícím se požadavkům na komfort cestování 21. století, na straně druhé se však zhoršily podmínky pro cestující, čekající na vlakové spoje – vlivem zkráceného zastřešení nástupišť a umístěním neuspokojivého množství laviček pro cestující pouze pod tímto zastřešením (mimo 4. nástupiště). V praxi to znamená, že cestující zcela ztratili komfort při nastupování, zejména do rychlíkových souprav, kdy první a poslední vozy zastaví i více než 50 metrů od konce současného zastřešení,“ argumentuje Hřebačková a dodává, že stále neztrácí naději, že SŽDC argumentaci města uzná a bude se snažit peníze ušetřit někde jinde.

„Pevně věříme, že k oprávněným požadavkům města bude alespoň částečně přihlédnuto a stanice Český Těšín si zachová punc významného železničního uzlu ve všech oblastech… tedy i z hlediska komfortu pro cestující, čekající na vlakové spojení,“ uzavřela Hřebačková.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .cz');.

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace