Liberec se propojí. Z temného tunelu pod tratí vznikne moderní podchod
27.12.2023
Foto: Město Liberec (stejně jako ostatní snímky v článku)
Popisek: Současný vzhled železničního podchodu u liberecké arény
Bezpečnější, příjemnější, komfortnější a bezbariérový bude po přestavbě železniční podchod u liberecké arény. Rekonstrukci slavnostně zahájila Správa železnic v pátek 8. prosince za účasti náměstků primátora Liberce Jiřího Janďourka a Adama Lenerta.
Finančně se na stavbě bude podílet také Liberecký kraj a statutární město Liberec, které zaplatí související náklady spojené s vybudováním chodníků či osvětlení. Hlavní práce začnou na jaře a potrvají do poloviny roku 2025.
Současný vzhled železničního podchodu u liberecké arény
Stísněný a temný podchod mezi ulicemi Doubská a 28. října funguje od roku 1859 a původně sloužil jen jako propustek k odvodu vody. Propojuje ulice Doubská a 28. října a využívá ho denně několik stovek lidí, hlavně při cestě do základní školy a gymnázia, do Home Credit Areny a přilehlých sportovišť. Řada lidí však temný průchod pod tratí nevyužívá a chodí přes koleje. Správa železnic ho označuje za nedůstojný a nebezpečný.
Nechybí pruh pro cyklisty
„Zvýší se tím nejen komfort, ale hlavně bezpečnost mimo jiné pro děti a studenty, kteří tudy denně procházejí. Vytvoří se kvalitní propojení obou rozdělených částí města. Součástí nového podchodu bude i bezbariérová rampa, bezpečné schodiště a přechody. Východ do ulice 28. října se zcela promění, počítáme tady i s výsadbou,“ říká náměstek primátora pro architekturu, veřejný prostor a dopravní stavby Jiří Janďourek.
Současný vzhled železničního podchodu u liberecké arény
Oproti současným dvěma metrům se podchod rozšíří o více než dvojnásobek a bude také vyšší – z 1,85 na 2,5 metru a osvětlený. Bude mít i pruh pro cyklisty.
Stavba bude mít minimální dopad na provoz na železnici. V rámci jednotlivých stavebních etap dojde pouze k omezení dopravy na přilehlých komunikacích. Podchod bude zcela uzavřen. Pro chodce se vybuduje náhradní obchozí trasa.
Zdroj: Tisková zpráva
Vložil: Markéta Vančová