Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nasedat, jede se z kopce. Liberec zavedl službu sdílení kol, bojuje tím proti znečištění, zahlcenosti dopravy i tloušťce

03.04.2018
Nasedat, jede se z kopce. Liberec zavedl službu sdílení kol, bojuje tím proti znečištění, zahlcenosti dopravy i tloušťce

Autor: liberec.cz

Popisek: Znečištění může jít strašit do historie

Liberec se řadí mezi moderní evropská města, a to díky tzv. bikesharingu. Jde o systém sdílených kol, který se v rámci ČR již osvědčil například v Brně, Teplicích, Praze, ale také Kladně.

Liberečané a návštěvníci města pod Ještědem mají netradiční kola k dispozici zatím na zkoušku. V prvním roce bude systém provozovat společnost Rekola, která s ním má zkušenosti i z dalších měst. Pokud se projekt osvědčí, bude pokračovat i v dalších letech.

Samé výhody

Systém sdílení kol je veřejnou půjčovnou, kolo si na jednom místě půjčíte a jinde vrátíte. Slouží jako doplňkové řešení pro dopravní obslužnost v centrech měst. Sdílení kol přispívá k atraktivitě města a vyniká mnoha pozitivními faktory: nulovým znečištěním hlukem a zplodinami, úsporou času, zlepšení fyzické kondice uživatelů jízdních kol a v neposlední řadě i rozvojem obchodu v místě provozování.

Nejrychlejší pohyb po městě

Inspirací pro Liberec jsou i partnerská města, např. německé Lipsko či španělská Zaragoza, kde bikesharing zaváděli před více než 15 lety a kam se zástupci města vypravili na zkušenou v rámci projektu DEMO_EC na podporu udržitelné mobility. Liberec by se mohl připojit k Praze, Brně, Olomouci, Českým Budějovicím, Teplicím a Kladnu, kde už několik let jezdí růžová kola společnosti Rekola, jedné z nemnoha firem, které v městech sdílení kol zajišťují. „Lidé jsou nadšení. Dříve třeba vůbec nejezdili, nebo si museli brát své kolo. Teď zjišťují, že se jedná o nejrychlejší pohyb po městě,“ shrnuje dosavadní zkušenosti Vít Ježek ze společnosti Rekola.

Jen 1 % lidí na kole, to se musí změnit

Jak se sdílení kol v kopcovitém Liberci uchytí? Ve zkušebním provozu bude jezdit zhruba 60 jízdních kol speciálně vyvinutých pro místní terén, aby na něm třeba Pražskou ulicí vyjel i netrénovaný jedinec. To, že „kopcovitost“ není problém, ukazuje Innsbruck s 13,4% podílu na dělbě přepravní práce (srovnání s 1 % sociodopravní průzkum Liberec 2017). Liberec neustává ani v přípravě výstavby dalších cyklostezek a realizaci dalších opatření ke zvýšení bezpečnosti cyklistů.

Zdroj: TZ

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace