Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nasedat, jede se z kopce. Liberec zavedl službu sdílení kol, bojuje tím proti znečištění, zahlcenosti dopravy i tloušťce

03.04.2018
Nasedat, jede se z kopce. Liberec zavedl službu sdílení kol, bojuje tím proti znečištění, zahlcenosti dopravy i tloušťce

Autor: liberec.cz

Popisek: Znečištění může jít strašit do historie

Liberec se řadí mezi moderní evropská města, a to díky tzv. bikesharingu. Jde o systém sdílených kol, který se v rámci ČR již osvědčil například v Brně, Teplicích, Praze, ale také Kladně.

Liberečané a návštěvníci města pod Ještědem mají netradiční kola k dispozici zatím na zkoušku. V prvním roce bude systém provozovat společnost Rekola, která s ním má zkušenosti i z dalších měst. Pokud se projekt osvědčí, bude pokračovat i v dalších letech.

Samé výhody

Systém sdílení kol je veřejnou půjčovnou, kolo si na jednom místě půjčíte a jinde vrátíte. Slouží jako doplňkové řešení pro dopravní obslužnost v centrech měst. Sdílení kol přispívá k atraktivitě města a vyniká mnoha pozitivními faktory: nulovým znečištěním hlukem a zplodinami, úsporou času, zlepšení fyzické kondice uživatelů jízdních kol a v neposlední řadě i rozvojem obchodu v místě provozování.

Nejrychlejší pohyb po městě

Inspirací pro Liberec jsou i partnerská města, např. německé Lipsko či španělská Zaragoza, kde bikesharing zaváděli před více než 15 lety a kam se zástupci města vypravili na zkušenou v rámci projektu DEMO_EC na podporu udržitelné mobility. Liberec by se mohl připojit k Praze, Brně, Olomouci, Českým Budějovicím, Teplicím a Kladnu, kde už několik let jezdí růžová kola společnosti Rekola, jedné z nemnoha firem, které v městech sdílení kol zajišťují. „Lidé jsou nadšení. Dříve třeba vůbec nejezdili, nebo si museli brát své kolo. Teď zjišťují, že se jedná o nejrychlejší pohyb po městě,“ shrnuje dosavadní zkušenosti Vít Ježek ze společnosti Rekola.

Jen 1 % lidí na kole, to se musí změnit

Jak se sdílení kol v kopcovitém Liberci uchytí? Ve zkušebním provozu bude jezdit zhruba 60 jízdních kol speciálně vyvinutých pro místní terén, aby na něm třeba Pražskou ulicí vyjel i netrénovaný jedinec. To, že „kopcovitost“ není problém, ukazuje Innsbruck s 13,4% podílu na dělbě přepravní práce (srovnání s 1 % sociodopravní průzkum Liberec 2017). Liberec neustává ani v přípravě výstavby dalších cyklostezek a realizaci dalších opatření ke zvýšení bezpečnosti cyklistů.

Zdroj: TZ

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace