Žhavá část kampaně se blíží

V létě budou točit zimu. O svátcích bude zavřeno okolí Divadla F. X. Šaldy, němečtí filmaři zde budou natáčet film o Brechtovi

04.07.2017

Popisek: Natáčení v Divadle F. X. Šaldy

V Liberci zkomplikoval sníh dopravu dokonce i v červenci. V Divadle F. X. Šaldy vzniká německo-český životopisný film o spisovateli a dramatikovi Bertoltu Brechtovi. Filmaři se v tomto týdnu přesunou i před divadlo, kde vytvoří zimní záběry. Z tohoto důvodu bude od 5. do 7. července zcela uzavřena křižovatka mezi Divadlem F. X. Šaldy a historickou budovou radnice.

Uzavírka započne ve středu 5. července v 6 hodin ráno. Linky městské hromadné dopravy, které zastavují na zastávce nám. Dr. E. Beneše, budou po oba státní svátky odkloněny. Náměstí bude znovu průjezdné od pátku 7. července od 6 hodin ráno. Z důvodu omezeného pohybu veřejnosti, bude ve státní svátky také uzavřeno Městské informační centrum Liberec.

Soudil Kate Winslet, teď se bude věnovat divadlu

Film Brecht natáčí produkce MIA Film Barrandov a Bavaria Filmproduktion Köln. Jan Jurkovič z české produkce MIA Film Barrandov si natáčení v Liberci velice chválí a děkuje občanům za trpělivost. Uzavírka prostoru je záměrně plánována na státní svátky, kdy by doprava ve městě neměla být tak vytížena jako v ostatní dny.

Liberecké Divadlo F. X. Šaldy ve snímku představuje instituci, ve které Bertolt Brecht celoživotně působil. Protože jediné liberecké divadlo splnilo kritéria pro dobové natáčení, vznikají tu i filmové obrazy, které ve snímku budou představovat pět dalších divadel. Životopisné drama vzniká nejen Liberci, ale také v Praze a Berouně. V hlavních rolích se představí Burghart Klauβner, kterého český divák mohl vidět například ve filmu Goodbye, Lenin! Ztvárnil také roli soudce, před nímž se obhajuje Kate Winslet ve snímku Předčítač. Film se natáčel v nedalekém městě Görlitz. Z českých herců se v připravovaném snímku objeví Vincent Navrátil - syn Veroniky Žilkové, Otakar Brousek ml. nebo Karel Polišenský.

Brecht a Einstein v jednom městě

Bertolt Brecht žil v Mnichově, od roku 1924 v Berlíně. Když v Německu převzali moc nacisté, musel v roce 1933 pro své komunistické přesvědčení emigrovat. Válku německý dramatik přežil v Kalifornii. Když se v roce 1947 vrátil do tehdejší NDR, založil se svou ženou v Berlíně slavné divadlo Berliner Ensemble. Brecht je známý především pro používání takzvaného epického divadla, kdy se divák stává aktivním spoluúčastníkem děje, který je doprovázen hudbou, filmovou produkcí nebo používá výtvarné prostředky. Mezi nejznámější díla Bertolta Brechta patří Žebrácká opera.

Město Liberec je filmovými štáby hojně navštěvované místo. V loňském roce se tu natáčelo celkem osmkrát a filmaři ve městě strávili dohromady 70 dní. Do městské kasy tak přinesly 1,5 milionu korun. Nejrozsáhlejším projektem loňského roku byl seriál Genius o životě Alberta Einsteina, který se natáčel pod vedením oscarového režiséra Rona Howarda. Mimo seriálu v Liberci vznikaly například také některé scény ze seriálu Svět pod hlavou. Vloni se rovněž na náměstí Pod Branou a na vlakovém nádraží natáčel historický snímek Landgericht.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .

Vložil: Lenka Sloupová