Na Liberecku se cestující budou vozit novými midibusy
05.05.2016
Foto: kraj-lbc.cz
Popisek: Nových midibusů vyjede na linky postupně celkem šest
Na trasách v okolí Českého Dubu, Hrádku nad Nisou a na Frýdlantsku jezdí nové autobusy dopravce ČSAD Liberec, a. s. Cestující vozí tzv. midibusy zn. SOR CN 8,5, které jsou bezbariérově přístupné (tzv. low-entry), v každém je 25 míst k sezení, místo pro kočárek a invalidní vozík a až 26 míst k stání. Nové vozy jsou rovněž vybaveny vnitřními i vnějšími informačními panely a splňují standardy kvality, požadované smlouvou mezi Libereckým krajem a dopravcem.
Nových vozidel bude na Liberecku jezdit postupně celkem šest. Koordinátor veřejné dopravy, společnost KORID LK, je ve spolupráci s dopravcem nasadí na linky s nižším počtem cestujících. „Již v minulosti proběhla analýza o využití jednotlivých linek a spojů, ze které vzešel požadavek na větší zapojení mini a midibusů do systému veřejné dopravy,“ vysvětluje Vladimír Mastník, radní pověřený řízením resortu dopravy. „Věřím, že cestující ocení vybavení vozidel informačními systémy, ale také bezbariérový přístup.“
Další zlepšení kvality dopravy
Pořízení jednoho midibusu přijde dopravce na zhruba 3,5 milionu korun (bez DPH). „Nasazením zbrusu nových vozů se zase o něco zlepší kvalita veřejné dopravy v Libereckém kraji,“ říká Petr Wasserbauer, ředitel společnosti ČSAD Liberec. „Mezi dopravci je největší zájem o naše střední 10,5metrové autobusy. Výrazná poptávka je ale i po těch menších, dlouhých 8,5 metru, které budou brázdit trasy na Liberecku,“ uvádí Karel Brýdl ze společnosti SOR Libchavy, která autobusy dopravci dodala.
Dostane se na více linek
Také na ostatních linkách, které zajišťují dopravní obslužnost v Libereckém kraji, se cestující vozí novými autobusy. V loňském roce bylo nasazeno pět minibusů Iveco Stratos a dva midibusy SOR CN 8,5. Ty obsluhují linky na Českodubsku, v okolí Chrastavy a Hrádku nad Nisou, na Fojtku nebo na Frýdlantsku. „Nasazení nových vozidel předpokládáme ve stejných lokalitách, ale dostane se na více linek, kde cestuje menší počet cestujících,“ uvádí Otto Pospíšil, zástupce ředitele společnosti KORID LK. „Zatím máme s provozem takových autobusů pozitivní zkušenost a věříme, že tomu tak bude i nadále.“
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Redaktor KL