Tramvaj z Liberce na nádraží v Jablonci? Možná až po roční výluce
10.05.2013
Foto: ČT24
Popisek: tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou
O něco delší by mohla být trasa meziměstské tramvaje v Jablonci nad Nisou. Prodloužení kolejí až do centra města bude ale možné až po celkové rekonstrukci.
Vrátit tramvajovou dopravu přímo do centra Jablonce nad Nisou si přejí nadšenci z dopravní komise města. Od konce 60. let totiž tramvaj z Liberce přes Vratislavice nad Nisou končí u Tyršových sadů u městských lázní, lidé pak do centra města musí jít pěšky či přestoupit na autobus. Navrhované prodloužení tramvaje by tak podle zastánců nápadu výrazně pomohlo.
Konečná u autobusového nádraží
Tramvaj z Liberce by nově mohla mít konečnou na autobusovém nádraží. Paradoxně myšlence napomohlo plánované zbourání domu na ulici 5. května, kde město chce vystavět nový bulvár. Koleje by tedy byly vybudovány na ulici Budovatelů a 5. května, odkud by zamířily do prostoru autobusového nádraží. "Tahle varianta byla už v 80. letech v územním plánu města," podotkl novinářům člen městské dopravní komise Viktor Liška.
„Průjezd tramvaje by přes kruhový objezd Pražská - 5. května mohl být řízen semafory. Je ale už běžné, že tramvaje jezdí přes kruháče," dodal Viktor Liška.
Peníze z evropské dotace
Návrh prodloužení tramvaje dál do centra Jablonce by se podle zastánců mohl realizovat, na rozdíl od jiných variant. V současnosti je už jisté, že tramvaje nepojedou do Mšena a Rychnova, tedy do jabloneckých městských částí, což byl také jeden z návrhů.
Vizí prodloužení tramvaje do centra města se nyní chce dopravní komise intenzivněji zabývat. Je totiž potřeba vypracovat projekt a získat peníze na výstavbu. V úvahu přicházejí evropské dotace.
Místo tramvaje autobusy
Z těch už je několik let postupně rekonstruována tramvajová trať ze směru od Liberce. Nejprve v centru a poté přímo ve Vratislavicích. Následuje úsek do Jablonce. Tramvaj tak mezi dvěma městy minimálně rok nepojede, nahradí ji autobusy.
Městská dopravní komise by se navíc měla na konci května zabývat náhradní autobusovou dopravou. Vozy MHD by tak v době výluky tramvají měly zajíždět přímo na autobusové nádraží - tedy by kopírovaly navrhovanou prodlouženou trať.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.