Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Týden v Libereckém kraji: Silnice na Frýdlantsku jsou stále ve zbídačeném stavu

08.03.2013
Týden v Libereckém kraji: Silnice na Frýdlantsku jsou stále ve zbídačeném stavu

Autor: Jiří Římánek

Popisek: Pod sněhem neuvidí díry v silnici ani hejtman

Více než 700 milionů korun půjde letos do oprav silnic druhé a třetí třídy v Libereckém kraji.

Většina peněz bude směřovat do obnovy komunikací zničených při povodni v roce 2010, část je určena i na opravy mostů. Kraj musí letos dočerpat úvěr 500 milionů korun, který si na obnovu svých mostů vzal. Zbývá v něm ještě zhruba polovina peněz, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

Prioritou budou letos podle hejtmana Martina Půty (Starostové pro Liberecký kraj) opravy silnic po povodních. "Především Frýdlantsko, které je hospodářky slabou oblastí, má ty silnice ve velmi zbídačeném stavu," dodal Půta. Oprav by se podle něj měly letos dočkat silnice v Heřmanicích a Vítkově, trasa z Frýdlantu do Bílého Potoka nebo silnice z Kryštofova Údolí na Chrastavu. Dohromady jsou to akce za půl miliardy korun, polovinu na ně dá ministerstvo pro místní rozvoj.

Mimo oprav po povodních by kraj letos potřeboval podle Mastníka na opravy svých komunikací kolem 820 milionů korun. Více než polovina krajských silnic je totiž v nevyhovujícím či dokonce havarijním stavu. "Vytipovali jsme 105 úseků v délce 230 kilometrů, které nutně potřebují opravu," řekl radní. Tolik peněz ale kraj nemá, a tak se zřejmě letos dočkají opravy jen nejhůře poškozené úseky.

„Na neodkladné opravy potřebujeme 13 milionů korun, pokud bychom je letos neudělali, museli bychom zřejmě příští rok tyto úseky pro dopravu uzavřít,“ dodal Mastník. Opravy by se tak ještě letos měly dočkat silnice třetí třídy z Vrchovan do Drchlavy na Českolipsku, ze Čtveřína do Doubí nebo z Křižan do Žibřidic na Liberecku. Počítá se i s opravou silnice v Podtýně nebo z Benešova do Dolní Sytové na Semilsku. Opravit by se měly i některé úseky silnic v Semilech nebo Libštátě.

Liberecký kraj vlastní téměř 2100 kilometrů silnic nižších tříd, což představuje 86 procent komunikací na jeho území. V minulosti se podařilo zastavit chátrání a stav komunikací se začal pomalu zlepšovat především díky úvěru 750 milionů Kč a stamilionům z evropských fondů. Dalších 500 milionů si kraj půjčil na opravu mostů. Od povodní se ale stav silnic zhoršuje, podle Půty je třeba do oprav krajských komunikací pravidelně každý rok investovat kolem čtvrt miliardy korun, aby se jejich stav zlepšil. Nevylučuje ani další úvěr. „Musí být ale jasné, z čeho ho budeme splácet. Musíme ušetřit na provozních výdajích,“ dodal hejtman.

(Zdroj: Tydenvlk.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace