Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Centrální dispečink Libereckého kraje jede od pondělka v ověřovacím provozu. Cestující se díky němu dozvědí veškeré informace o spojích, řidiči a výpravčí budou dostávat informace o návaznosti při přestupech

04.10.2016
Centrální dispečink Libereckého kraje jede od pondělka v ověřovacím provozu. Cestující se díky němu dozvědí veškeré informace o spojích, řidiči a výpravčí budou dostávat informace o návaznosti při přestupech

Autor: kraj-lbc.cz

Popisek: Pracoviště dopravního dispečinku Libereckého kraje

Přehled a detaily jízdy regionálních autobusů i vlaků na jednom místě má společnost KORID LK. V pondělí 3. října spustil koordinátor veřejné dopravy v Libereckém kraji provoz Centrálního dispečinku IDOL, který usnadní cestu veřejnou dopravou. Cestující se jeho prostřednictvím dozvědí veškeré informace o provozu spojů a řidiči a výpravčí budou dostávat informace o návaznostech při přestupech.

„Myšlenka centrálního dispečinku vznikla již před lety. Jsem rád, že se ji povedlo dotáhnout do konce. Je to první krok k tomu, aby na sebe spoje opravdu navazovaly, a cestujícím odpadnou nepříjemné situace, kdy viděli jen koncová světla ujíždějícího návazného autobusu nebo vlaku, protože spoj na ně nečekal. Osobně ale nejvíc vítám webovou stránku pro tablety nebo chytré telefony, díky níž se každému jednoduše zobrazí nejen jízdní řád, ale i aktuální informace o příjezdu do libovolné zastávky, případné zpoždění a skutečné nasazení bezbariérově přístupných vozidel,“ říká hejtman Libereckého kraje Martin Půta.

Postupně budou zapojováni další dopravci, linky a spoje

Dispečink je spuštěn v ověřovacím provozu, v jehož rámci budou prověřeny a postupně doladěny jednotlivé funkce a komunikace mezi všemi zúčastněnými subjekty. Od začátku roku 2017 bude fungovat již v plnohodnotném provozu. „Aktuálně jsou v dispečinku k dispozici data autobusových dopravců BusLine, ČSAD Liberec, COMPAG CZ a ČSAD Česká Lípa a také pilotní data Českých drah. V běžný pracovní den dispečink nyní sleduje jízdu 2608 autobusových a 539 vlakových spojů. Postupně budou do systému zapojováni další dopravci, linky a spoje v Libereckém kraji,“ uvádí krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Cestující mají k dispozici odjezdové tabule pro kteroukoliv vlakovou nebo autobusovou zastávku v Libereckém kraji, které jsou doplněny o údaj o aktuálním zpoždění, nasazení bezbariérově přístupného vozidla či o informaci v případě dopravní mimořádnosti, týkající se dané zastávky. Do systému budou zapojeny i velké tabule na autobusových nádražích. Panely se také zobrazí bezplatně na jakémkoli zařízení s webovým prohlížečem a připojením k síti. Tuto službu budou moci po dohodě s koordinátorem využívat například města a obce, infocentra, turistické lokality, restaurace, obchody a další místa v blízkosti zastávek veřejné dopravy.

Bez živého dispečera se systém neobejde

V situacích, kdy budou cestující přestupovat mezi různými spoji, zašle dispečink řidiči nebo výpravčímu informaci o jízdě přípojného spoje a případné nutnosti vyčkat na přestup. „Zasílání těchto zpráv bude spuštěno v nejbližších dnech. Aktuálně je v systému zadáno 1260 přestupních vazeb mezi spoji, pro každou z nich je předem nastavena čekací doba s ohledem na to, za jak dlouho jede další spoj stejným směrem nebo jaké jsou další návaznosti po trase spoje, který by se čekáním zdržel,“ popisuje vedoucí projektu dispečinku Pavel Jaško.

Většina funkcí dispečinku je zajištěna informačním systémem automaticky. Dosavadní testování podle očekávání potvrdilo, že automatický režim nedokáže pokrýt všechny eventuality a situace, které mohou v reálném provozu nastat. „Na pracovišti centrálního dispečinku tak bude každý den od čtyř hodin ráno do půlnoci ve službě dispečer, který bude situaci sledovat a vyhodnocovat a v případě potřeby zasáhne do provozu,“ říká vedoucí dispečinku Roman Martinec.

Kontakty na dispečink (denně 4:00 – 24:00):
, tel. č. 704 702 000

Webové stránky s odjezdovými tabulemi všech zastávek najdete na www.iidol.cz - sekce Odjezdové tabule

QR kód s webovou stránkou pro mobilní telefony:

QR kód doprava Liberecký kraj

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace