Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Co zaujalo Jiřího Macků

Co zaujalo Jiřího Macků

Každou středu i neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, ať už si myslíte, že byla a bude, anebo naopak

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Věci veřejné: Obchvat České Lípy ve slepé uličce

04.03.2013
Věci veřejné: Obchvat České Lípy ve slepé uličce

Popisek: Stavba obchvatu v Sosnové z doby před dokončením

Evropská unie nedá ani korunu na dokončenou stavbu mimoúrovňové křižovatky v Sosnové před Českou Lípou. V pořadu Českého rozhlasu 6 to v pořadu „Názory a argumenty - Stavíme nejvíc železnic v historii“ ve čtvrtek 14. února v 18.24 řekl redaktor Petr Holub.

Tato nákladná křižovatka momentálně vede téměř do prázdna. Míří sice do českolipské průmyslové zóny Dubice, jenže tam vedla komunikace od silnice I/9, a tedy od Prahy, Mladé Boleslavi a Mělníka, i předtím. Hlavním problémem je, že na křižovatku dosud nenavazuje vyprojektovaný obchvat České Lípy směrem na Děčín a Nový Bor, na který občané města toužebně čekají. Jenže ten se zdaleka nezačal ani stavět.

Jednak chybí peníze, jednak je problém v tom, že se do původního návrhu stavby zapracovala úsporná opatření. Jedná se především o zrušení mimoúrovňových křižovatek a jejich nahrazení úrovňovými okružními křižovatkami. Podle investora je toto úsporné pojetí stavby jedinou možností k jejímu zařazení do plánu staveb k realizaci.

S úrovňovým křížením obchvatu s Dubickou ulicí, které nemá oporu ve stávajícím ani připravovaném územním plánu, kde je toto budoucí křížení uváděno jako mimoúrovňové, nesouhlasí představitelé města Česká Lípa. Zásadním problémem je řešení dopravní obslužnosti přiléhajících průmyslových areálů v části od Dubické ulice směrem k Sosnové, kde jsou již nyní každé všední odpoledne dopravní zácpy. Ty by ještě narostly, kdyby se stávající komunikace křížily s obchvatem.

Úprava přemostění potoku Šporka na úspornější mostní objekt je možná, je však nutné dále tuto úpravu projednat s odborem životního prostředí, s Povodím Ohře a případnými dalšími příslušnými úřady. Projektant byl upozorněn na připravovanou investiční akci Povodí Ohře v přiléhajícím úseku Šporky.

Rovněž Policie ČR jednoznačně odmítla variantu obchvatu s úrovňovými křižovatkami. A toto stanovisko nelze obejít.

Ministerstvo dopravy naopak tvrdí, že další postup přípravy stavby v úseku Sosnová - II/262 je neochota reprezentace města Česká Lípa přistoupit na technické řešení po zapracování úspor, které je výrazně levnější a dopravně funkční, byť méně komfortní než původně navržené a ekonomicky obtížně obhajitelné řešení.

Z pohledů českolipských občanů a zdejších i jen projíždějících řidičů je samozřejmě mnohem lepší původní varianta, prosazovaná vedením města i policií. Na druhou stranu Ředitelství silnic a dálnic ČR nemá na původně projektovanou, ale dražší variantu peníze.

Takže, obrazně řečeno, obchvat České Lípy zatím končí ve slepé uličce.

(Zdroj: VeciVerejne.cz)

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace