Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Upravené podmínky tendru otevřou prostor konkurenci, věří hejtman

03.06.2013
Upravené podmínky tendru otevřou prostor konkurenci, věří hejtman

Autor: kraj-lbc.cz

Popisek: hejtman Libereckého kraje Martin Púta (SLK)

Zastupitelé Libereckého kraje na svém úterním zasedání schválili úpravy v zadání veřejné zakázky na zajištění regionální autobusové dopravy v Libereckém kraji na 10 let, tedy na léta 2014 – 2024.

„Nejde tedy o „zděděný“ návrh bývalé rady kraje, který jsme v opozici jako Starostové pro LK kritizovali a který dlouho ležel na přezkoumání na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Přestože ten ve svém, zatím nepravomocném, rozhodnutí nenalezl důvody ke zrušení tendru, rozhodli jsme se upravit podmínky soutěže tak, aby byla přístupná co největšímu počtu uchazečů. Chceme tím otevřít prostor konkurenci a zajistit co nejvýhodnější cenu dopravního výkonu pro Liberecký kraj,“ říká hejtman.

Slušný kompromis

Po půlroční práci na aktualizaci podmínek a opakovaném projednávání radou kraje, výbory zastupitelstva a komisí rady pro veřejné zakázky ze zadání vypadly diskriminační kvalifikační podmínky, například požadavek na zajištění parkování pro autobusy ještě před získáním zakázky. Méně přísné jsou i další kvalifikační předpoklady. Například výše najetých kilometrů v rámci závazku veřejné služby před soutěží se snížila třikrát oproti původnímu návrhu. Dále se zjednodušily podmínky týkající se personálních nároků. Významně byla upravena hodnotící kritéria zakázky ve prospěch objektivních (počitatelných), a to ze 70% na 90% váhy celé zakázky. Výběrovou komisi budou tvořit zástupci všech politických stran zastoupených v krajském zastupitelstvu. Upravený návrh zohlednil připomínky Výboru dopravy, který se obával zhoršení kvality vozového parku, a tak doporučil zastupitelstvu snížit maximální stáří autobusů na 12 let a průměrné stáří na 6 let.

„Považuji zastupitelstvem schválený návrh v tomto směru za velmi slušný kompromis, který ve výsledku přispěje k posílení bezpečnosti přepravovaných cestujících a zvýšení kvality veřejné dopravy v kraji jako celku.“ zdůrazňuje Půta.

Diskuse na úterním zasedání krajského zastupitelstva na toto téma byla podle hejtmana místy vzrušená a časově náročná, ale to k tak velké veřejné zakázce (4,232 miliardy korun na 10 let), určitě patří. „Schválením upraveného zadání hlasy 35 zastupitelů plním své slovo, že pro kraj zásadní věci se pokusíme schvalovat nikoli těsnou koaliční většinou, ale budeme pro ně hledat podporu napříč politickým spektrem. V tomto případě se to podařilo," pochvaluje si první muž kraje.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace