Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Věci veřejné: Slalom mezi dírami na českolipských sídlištích

04.03.2013
Věci veřejné: Slalom mezi dírami na českolipských sídlištích

Kdo jezdí autem po silnicích nejen na Českolipsku, musí mít pocit, že to je rallye na nejzapadlejší polňačce. Asi jsme si všichni zvykli na to, že po zimě jsou silnice plné výtluků, prasklin a zbytků posypového materiálu. Někdy se ani nemusí čekat, až zima skončí v kalendáři. Stačí obleva, jako v nedávno minulých dnech, a silnice se obnaží v plné děravosti.

Občas si můžeme přečíst v novinách, kolik stát vydává ročně peněz na opravy silnic. Ale jen co sleze sníh, jako by odtály i finance, které do nich stát, kraj nebo město investoval. Něco je tu špatně.

Kvalita nových silnic je v mnoha případech zpochybnitelná a celoroční starost o ně také. Záplaty po zimě situaci neřeší. A nářky nad stavem silnic a nedostatkem peněz také ne.

V České Lípě se bude rekonstruovat silnice od křižovatky Hrnčířské a Bulharské směrem na Kopeček. Bratru oprava za třicet milionu korun. Pravda je, že křižovatka u Bahnhofu je vytížená a celá komunikace potřebuje zbrusu nový kabát. Je to sice investice chvályhodná, jenže je otázkou, kolika zimám odolá.

A myslel někdo také na ty už léta potřebné opravy silnic a cest na sídlištích nebo na okresních silnicích? Na českolipských sídlištích Sever, Lada nebo Špičák se rok co rok jezdí pořád stejně. Záplatuje se, co se dá, a na opravy, ty komplexní, peníze chybí. Proč? Možná proto, že se lépe politicky prodá rekonstrukce kilometrové komunikace skoro v centru města, která je vidět hned a lidé mohou veřejně ohodnotit práci radnice. Ty relativně malé a nenápadné silnice na venkově a cesty na sídlištích, kam zabrousí většinou jen ti, co tam bydlí, jsou politicky neatraktivní. A tak budeme záplatovat silnice, ať se po nich dá chvíli jezdit, a zalepíme tím i pusu „stěžovatelům“.

Na českolipských sídlištích jsou díry větší než na Hrnčířské ulici, která se bude opravovat. Opravy vydrží jednu sezonu. Jsou místa, kde s železnou pravidelností zeje na jaře díra, pak zmizí pod asfaltovou záplatou a za rok se zase objeví. Větší a mohutnější nebo spíš širší a hlubší. Místní výmoly, díry, pukliny a hrboly znají místní důvěrně. Možnou výmluvou těch, kteří navrhují „velké“ rekonstrukce a přehlížejí „malé“, může být, že se tady auta nemohou prohánět větší rychlostí a musí dodržovat povolenou rychlost, i kdyby řidiči nechtěli.

Mohli by ti, kteří rozhodují o investicích do oprav komunikací, mít více zodpovědnosti, aby těm trvale bydlícím poskytli „komfort“ kvalitní vozovky? Jestliže dokážou sehnat peníze na opravu komunikace v centru České Lípy, pak by se daly sehnat i na opravy silnic na sídlištích. Možná se majitelé komunikací budou divit, až jim hromadně přijdou žádosti o úhrady škody na osobním vozidle, pokud dojde například k utržení nápravy nebo proražení kola v důsledku díry na silnici.

(Zdroj: VeciVerejne.cz)

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace