dnes je pondělí 16.1. a svátek má Ctirad

Od kočárku až do školy. Nové knížky, které naše nejmenší zaujmou, pobaví i leccos naučí

03.03.2015

Autor: Ilustrašní foto apluschildrensbooks.com

Popisek: Zajímavé knižní novinky pro nejmenší, od kočárku až po předškoláky, najdeme v nabídce vydavatelství Albatros. Zkrátka když se autorům podaří přijít s něčím novým, můžeme si to se svými potomky opravdu užít.

Při čtení svým ratolestem a výběru dětských knížek především saháme po literatuře, která provázela v dětství i nás. Nadchnout děti pro knihy je potřeba co nejdřív, kdo nečetl v dětství, v dospělosti už cestu k literatuře nenajde. A když se navíc podaří autorům vymyslet něco nového, můžeme si knížku s potomky opravdu užít.

Moje první knížka

Hned ve dvou variantách přichází na trh roztomilá připínací knížečka, která spolehlivě zabaví i ty nejzvídavější mrňousky. Díky praktickému kroužku z pevného plastu ji můžeme snadno připevnit i ke kočárku nebo postýlce. Můžeme si vybrat Zvířátka nebo Dopravní prostředky. Obrázky v jemných barvách, zobrazené na zdravotně nezávadném a pevném materiálu, který se snadno udržuje v čistotě, poslouží jako hračka a současně i jako první nositel informací z okolního světa.

Zvířátka

Autor: Sarah Conner
Žánr: leporelo
Nakladatelství: cPress
Datum vydání: 7. 1. 2015

Tvořte s námi!

Šikulové jsou původním zábavně-vzdělávacím pořadem České televize, který motivuje děti k tomu, aby využívaly svých schopností a šikovnosti k vytváření zajímavých a originálních předmětů nejen pro vlastní potěšení. V knižní podobě přináší Edice ČT již třetí sérii návodů z televizní obrazovky, tentokrát zajímavé výrobky z netradičních materiálů, například dinosauří boty, písmena z trávy či vlasové studio. A navíc několik nákresů origami, z kterých si můžeme dokonce složit vlastní zoo. Šikulové najdou v knížce také hravé úkoly pro rozvoj pozornosti a prostorové představivosti, třeba obrázková sudoku či hlavolamy.

Šikulové

Autor: Petra Gherbetz
Žánr: hrací knížka, dětská dílna
Nakladatelství: Edice ČT
Datum vydání: 7. 1. 2015

Učíme se učit

Počítání soba Boba půvabnými ilustracemi Richarda Šmardy navazuje na předcházející dva díly, věnované dětem předškolního věku. Dítě se v nich neučí jen počítat, tentokrát v oboru do šesti, ale učí se vytvářet vztahy mezi čísly. Má za úkol porovnávat prvky podle velikosti, přiřazovat obrázky podle určitého vztahu, analyzovat číslo, doplňovat ho, vytvářet skupiny, které později opět restrukturalizuje. Smyslem této práce je, aby se dítě naučilo matematicky myslet, nejen mechanicky počítat. Matematika se nemá učit pamětně, každé matematické operaci, sečítání, odčítání, násobení a dělení, má dítě rozumět. Má vědět, jaký je její význam, kdy ji využije, jaké jsou mezi jednotlivými operacemi vztahy. Zkrátka má vědět, proč se jednotlivým příkladům učí.

Počítání soba Boba

Často si ani dospělí neuvědomují, že se stále pohybují v početním světě. Proto stále ještě přetrvává mylné až nebezpečné přesvědčení, že děti, které se nemohou naučit počítat, mohou prostě používat kalkulačku. Ale i na kalkulačce musí volit operace. Pokud jim nerozumějí, ani s kalkulačkou nevystačí. Školní dovednosti podceňují lidé, kteří si neuvědomují, jak mnoho a denně svou gramotnost a matematické schopnosti využívají. Proto bychom měli u svých dětí početní dovednosti systematicky rozvíjet.

Autor: Jiřina Bednářová
Žánr: matematika a logika
Nakladatelství: Edika