RECENZE Silvestrovský večer na českých televizích byla trapnost a stovky tisíc z našich kapes

04.01.2015

Autor: ČT

Popisek: Silvestr na ČT s moderátorkou Terezou Kostkovou

KrajskéListy.cz přináší osobitou recenzi silvestrovského programu. Hodnotili jsme tři stanice: tragickou ČT a její nesmyslný mišmaš, naivní a trapnou Novu pro slovenské publikum a Primu, překvapivě dobrou a jedinečnou.

Začněme Českou televizí. Ta vsadila na Terezu Kostkovou, která kromě bujarého poprsí nenabídla zhola nic. Navíc byl velmi špatně vyrovnaný zvuk jejích komentářů a jednotlivých účinkujících, zejména kejklířů v pozadí, tudíž i kdyby Kostková bodovala a bavila publikum, nedozvíme se to. My jsme zkrátka a dobře nic neslyšeli. Musíme ale říci, že to herečce Divadla pod Palmovkou slušelo. Ona ale nebyla závadou. Tou byla především nesmyslná dramaturgie. Jak je možné, že hlavní písní byla ukázka z muzikálu Horečka sobotní noci, není jasné.

Aby se privátní byznys divadla Kalich objevil v hlavním vysílacím čase veřejnoprávní ČT, jen ukazuje na vlivy a vztahy, kterými stanice žije. A v kritice můžeme pokračovat. Ubohé vystoupení Gipsyho, nesmyslně navazující tanec někdejší miss Kuchařové, hra na klavír jejího chlapce Ondřeje Brzobohatého a podobně. Výživný a dokonalý byl jen jeden účinkující: brilantní imitátor Petr Jablonský, který si vzal na mušku Miloše Zemana. Dikce, frázování, pohyby i řeč, prostě na jedničku. Zbytek podprůměr. Jakou gáži jednotliví vystupující za koncesionářské poplatky brali, je tajemstvím a nikdy se to nedozvíme.

Televize Nova spojila síly s Markízou, aby ušetřila. Jako průvodce hodně hloupou snahou o dokonalou zábavu zvolila Slováky a Čechy. Maroš Kramár, Andrej Bičan, Tomáš Matonoha a Milan Šteindler s moderátorkou Adelou Banášovou byli postavami, které glosovaly nicneříkající program plný písní z osmdesátých, devadesátých a dalších let. Našel se každý. Od Dariny Rolincové, kterou sice žádné rádio nikdy nehrálo, avšak přesto bodovala, přes hip hop v podání Ega ze skupiny Kontrafakt až po dávno zašlou Ilonu Csákovou. Každá píseň měla, zřejmě proto, aby bylo ospravedlněno její pořadí, jakousi poznámku o úspěchu.

Toho ohodnotil youtube.com, onoho neznámá asociace. Škoda jen, že jsme se nedozvěděli, kolik kasírovali jednotliví účinkující z agentury OSA. Banášová se sice snažila, ale do silvestrovské koncepce to mělo daleko. Počítáme, že natáčení ohyzdné Chart show se konalo někdy v září nebo říjnu loňského roku a jindy vtipný Matonoha a Šteindler byli mimo mísu. O Kramárovi ani nemluvě. Ten se paradoxně objevoval současně jako moderátor ČT a Novy. Kdo neumí anglicky, ten zřejmě doposud nepochopil, co televize Nova a Markíza vlastně vysílala. A ten, kdo rozumí, zase nepochopil proč. Obě stanice jsou abnormálně výdělečné společnosti a občas by se vedení mohlo zamyslet nad tím, kam investovat. Donšajni režiséra Menzela to fakt nejsou.

Úspěchem tak zavoněla nenucená a dramaturgicky čistá Prima. Všechno začalo koncertem Karla Gotta z pražské Sazky. I když šlo o záznam, v televizi měl premiéru. Gott nezklamal, plná hala bouřila a hlas našeho Slavíka příjemně zpestřil poslední den v roce 2014. Nezklamal ani pořad Překvápko. V nečekaných rolích se objevila modelka Verešová, herečka Bočanová nebo olympionik Ondřej Synek. Zkrátka chytrý program, který neurazí a pobaví. Účast Boba Klepla byla také vhodná, protože se jedná o přirozeného baviče, ačkoli si to on sám zřejmě ani neuvědomuje. Jak jsme řekli v úvodu, televize Prima nezklamala. ČT zachránil Karel Šíp a jeho Všechnoparty, dlouhodobě nejsledovanější cyklus veřejnoprávní stanice. To sice svědčí především o impotenci producentů Kopeckého a dalších, ale nic naplat, Šíp je osobitý a svůj.

Do širšího výčtu se bohužel nevešla TV Barrandov, i když zájem o ni rok od roku roste. Dodejme jen střípky: stanice vsadila na Kateřinu Brožovou, partnerku majitele televize, Aleše Cibulku a návrat k zábavě Železného Novy.

A co říkají čísla sledovanosti? Vyhrál Karel Šíp - na celé čáře

Silvestrovská Všechnopárty na ČT1 byla pořadem silvestrovského vysílání, který dokázal přilákat největší počet televizních diváků, jak píše server Mediaguru.cz. Stejně jako v uplynulých letech. Všechnopárty v průměru zhlédlo téměř 1,4 milionu diváků. Nejvíce diváků bylo před televizní obrazovkou kolem půlnoci, kdy se vysílala hymna, novoroční přípitek a tradiční Orloj (vše ČT1). Přes milion diváků se večer také dostal pořad Do roka a do dna (ČT1) a milionové hranici se přiblížilo silvestrovské vydání pořadu Zázraky přírody (ČT1). Z hlavních silvestrovských pořadů TV Nova se nejsledovanějšími staly Prásk! a Michal David 50 – Mejdan roku, které zhlédlo v průměru 655 tisíc diváků, resp. 644 tisíc diváků. Nejsledovanějším zpravodajským pořadem na Silvestra byly opět Silvestrovské Televizní noviny (TV Nova) s průměrnou sledovaností 1,4 milionu diváků. Silvestrovské vysílání na  televizi Prima, tedy koncert Karel Gott 2014 zhlédlo na hlavním kanálu 289 tisíc diváků, následné Překvápko! 350 tisíc. TV Barrandov uspěla se svým pořadem Barrandovský Silvestr, který sledovalo 567 tisíc diváků.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .cz');.