Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Reakce dětí byly skvělé, smály se na správných místech a kde se měly o králíky bát, tam se bály, prozradil režisér prvního filmu s Bobem a Bobkem

17.01.2025
Reakce dětí byly skvělé, smály se na správných místech a kde se měly o králíky bát, tam se bály, prozradil režisér prvního filmu s Bobem a Bobkem

Foto: Forum Film

Popisek: Jeden z režisérů Miroslav Zachariáš

ROZHOVORY NA OKRAJI: Kultovní seriál se dočkal konečně svého filmového ztvárnění pod taktovkou režisérů Ondřeje Pechy a Miroslava Zachariáše. Oba už s králíky z klobouku mají své zkušenosti, protože se podíleli od devadesátých let minulého století na výrobě části jejich večerníčkových příběhů ve Studiu Bratři v triku.

Ve filmu Bob a Bobek bydlí v zahrádkářské kolonii, v maringotce po starém kouzelníkovi. Celé sousedství žije soutěží o nejlepší zeleninu. Příběhem pořádně zamíchá zákeřný soused i tajemný Mrkvojed. Poprvé uslyší diváci ikonické králíky zpívat, na snímku navíc pracovali dva režiséři, dva skladatelé a také je dabují hned dva herci. Jde o záměr, či o náhodu? Jistila se budoucí kvalita snímku dvakrát? „Záměr to nebyl. Režii jsem dělal s Ondřejem Pechou, se kterým jsme spolupracovali už ve studiu Bratři v triku,“ říká režisér Miroslav Zachariáš. „V průběhu dalších let jsme pracovali na dalších animovaných projektech, a tak jsme si řekli, že režii králíků uděláme spolu. Myslím, že jsme se dobře doplňovali a vzájemně inspirovali,“ dodává s tím, že podobně to bylo i se scénáristy Zbyňkem Vičarem a Pavlem Tomešem.

Jak jste přišli na Matěje Hádka a Kryštofa Hádka, kteří mluví králíky?

U těch se to nabízelo ve chvíli, kdy jsme se s producentem Petrem Horáčkem rozhodli, že ve filmu bude každou postavu mluvit jiný herec. Předvýběr byl širší, ale když přišli kluci Hádkovi, bylo rozhodnuto. A to nejen kvůli jejich skvělému hlasovému podání, ale spojili se nám s Bobem a Bobkem i tím, že stejně jako králíci jsou i herci bratři. A myslím, že to byla dobrá volba.

 

Matěj a Kryštof Hádek. Foto Forum Film

Jak vůbec vznikl nápad na děj této pohádky? Mluvili do scénáře filmu třeba i režiséři?

Zadání námětu vzešlo od spolurežiséra Pechy a producenta Horáčka. Museli jsme králíky někde ukotvit, na nějakém menším hřišti filmu, kde bychom děj uhráli. A zahrádkářská kolonie se pro tento účel velice hodila. A k tomu se už přidal nápad se soutěží o nejlepší zeleninu. Pak se do toho pustili naši scenáristé a my režiséři jsme jim přes rameno do toho občas dávali připomínky, někdy nápady, vtipy.... Při převodu textu do obrazové a filmové podoby se to celé ještě upravovalo a posouvalo. I textově. To byla pak práce režie.

Poprvé Bob a Bobek zpívají. Proč? Chtěli jste se tak víc přiblížit dnešním dětem?

Zpěv je takový bonbónek ve filmu. Jsou tam i s titulkovou závěrečnou písní tři. Myslím, že písničky k filmu pro děti patří a zde nám i jedna pomohla vysvětlit historii lesních zajíců, kteří se ve filmu s Bobem a Bobkem skamarádili. Při zkušebních projekcích pro děti jsme zjistili, že se v našem ději neztrácejí, a celý film - dvaaosmdesát minut - udržely pozornost. Jejich reakce byly skvělé, smály se na správných místech, kde se měly o hrdiny bát, tam se se bály.

Proč by dnešní děti odchované počítačovými hrami měly vůbec do kina na Boba a Bobka jít?  Pomohlo vám třeba, že byli králíci maskoty MS v ledním hokeji u nás?

Film jsme se snažili přiblížit dnešním dětem stejně, jako se snažili původní tvůrci Boba a Bobka přiblížit předcházejícím generacím. Laskavým humorem, nenásilným dobrodružstvím s důrazem na kamarádství, ke vztahu k ekologii a hraní fair play.  Bob a Bobek jako maskoti na mistrovství světa myslím zaujali osmdesát procent nejen českého národa. Samozřejmě jsme díky tomu lépe přitáhli pozornost diváků.

Říkal jste, že jde o rodinný film - nebojíte se, že přitahuje ale hlavně pamětníky, starší generaci?

Bob a Bobek se mají šanci poprat o pozornost další generace. Vůbec nejde o to, že bych se bál. Film je dělaný moderně, střihově i ruchově, skvělá je i hudba od Petra Wajsara. Jsou to dva malí hrdinové ve světě velkých lidí, kteří si musí získat srdce malých diváků.

Vložil: Markéta Vančová