Když chlap konečně odvalí balvan, jak zakopnout o vlastní nohy a nepadnout a nesnesitelná dokonalost. TV glosář Ely Novákové
10.11.2024
Foto: Se svolením České televize
Popisek: Herec Filip Blažek v náruči s taneční partnerkou Adrianou Maškovou při loučení s parketem StarDance 2024
Vypadá to, že herec, který okouzloval svým trochu stydlivým chlapáctvím, ze sebe odvalil těžký balvan. Konec ve StarDance přijal s úsměvem a nejspíš i s úlevou. Byla to pro něj dřina bez dobrého výsledku.
Dojatá a rozpačitá byla víc Adriana Mašková. Čas strávený s beznadějným netanečníkem pro ni asi nebyl ztracený. Filip Blažek je sice uzavřený muž, ale umí se na sebe dívat s humorem a bezpochyby byl Adrianiným pozorným a galantním žákem. Ostatně jeho herecké charisma pravidelně zachraňuje nepříliš vydařené filmy a momentálně se stará o velkou sledovanost seriálu Jedna rodina. Tanec ovšem není jeho parketa a při rumbě se to projevilo naplno.
Marné byly pokusy jeho školitelky přimět ho k pohybu pánví a k houpavému kroku. Rumbu mezi tanečníky z company odchodil, jako kdyby po parketu bloudil. Tentokrát nezafungovalo ani herectví, smutný příběh hrdinů muzikálu Rent, inspirovaného volně Pucciniho Bohémou, u nás nikdo nezná a nestihl se s ním sžít ani Filip Blažek. Soutěž tedy opustil, ale řekněme si rovnou, že adeptů na vypadnutí bylo mnohem víc. Letos je dobrých tanečníků opravdu málo a těch, kteří by si naplno získali srdce diváků, ještě méně.
Když to nejde tancem, řekni to písní
Muzikálový večer na originální verze slavných hitů měl v sobě jistou záludnost. Jsou totiž songy, které odvedou vaši pozornost od tanečního páru, zvlášť když se ještě povede choreografie company. Člověk by si myslel, že herečky, zvyklé na to, že jim záda v muzikálech kryje sbor, budou mít výhodu, ale úplně to tak není.
Kupodivu spolupráce s company vyšla velmi dobře bojovnici Martině Ptáčkové a spisovateli Patriku Hartlovi. Martina s Dominikem Vodičkou předvedli vkusnou taneční interpretaci písně Maří Magdaleny z Jesus Christ Superstar. Možná v tom bylo málo kroků rumby a těch dobře provedených ještě méně, Martina se ale během pár týdnů ve StarDance proměnila z tvrdé bojovnice v půvabnou něžnou ženu a to dokázala příjemně prodat. Přidejme k tomu to, že kostýmní výtvarníci ji stejně jako minule dobře oblékli, bílá dlouhá sukně milosrdně skryla taneční nedokonalost nohou, naopak odhalené ruce se Martina naučila využívat ladně a půvabně. Maří Magdaléna to tedy u diváků vyhrála a jde dál.
Podobně měl šťastnou volbu písně i Patrik Hartl. Hello, Dolly! je klasická rozverná muzikálová scénka, která jemu i Tereze Pruckové sedla. Opět platí, že Patrik souboj s quickstepem prohrál. Na složité a rychlé kroky prostě nestačí, dobíhá taneční partnerku v předklonu a s vysazeným zadkem, vypadá zmateně. Tohle všechno ale ke scéně z Hello, Dolly! tak nějak patří, zářící Dolly a svižná company tomu daly říz a diváci nedostatky v tanci milosrdně odpustili, protože se pobavili.
Dvě poněkud nudné dámy
Jan Paulová tentokrát na quickstep nestačila. Robin Ondráček jí sice postavil milosrdnou choreografii na melodii z muzikálu Chicago, ale sama herečka přiznala, že to celé zvorala. Kroky jí nevycházely na hudbu, souhra s company se nedařila. Porota ocenila jen to, že Jana vypadá šarmantně a vše zvládá s elegancí a úsměvem, i když si zakopává o nohy. Muzikálové období, na které herečka vzpomíná ráda, je už prostě hodně vzdálené v čase a tělo už neposlouchá tak, jako když kdysi dováděla v Pěně dní. Tentokrát se to tedy nepovedlo, ale protože diváci Janu opět poslali dál, třeba se od ní dočkáme pěkného valčíku nebo tanga, to by jí mělo jít lépe k pleti.
To Lucii Vondráčkové nějak k pleti nejde nic. Na rozdíl od starší kolegyně sice lépe tančí, Lukáš Bartuněk ji i tentokrát výborně provedl i obtížnějšími figurami, kterých je v chacha bezpočet, jenže tenhle pár je takový nemastný neslaný. Lucie neumí prodat, co umí a svou unylostí nudí. Přitom měla možnost se vyřádit v šantánové scéně z muzikálu Moulin Rouge, žel, jí tu rozvernou tanečnici člověk nějak nevěří. Porota Lucii sice vychválila, ale pozor, i ona je podle mého názoru adeptkou na další vyřazení, protože jí chybí schopnost diváky něčím zaujmout, okouzlit.
Návrat na střední se podařil
Nene, tohle nebyl humor filmu Vrať se do hrobu, ale skvěle provedené číslo z Muzikálu ze střední, kde si to americké roztleskávačky rozdávaly s hvězdami školního fotbalu. Svižná chacha mezi školními lavicemi se Martě Dancingerové a Martinu Prágrovi moc povedla. Marta předvedla své dlouhé štíhlé nohy, které umí vyhazovat opravdu vysoko, s company ukázala, že je i zdatná taneční akrobatka, a doslova létala vzduchem, aby nakonec přistála do perfektní taneční pozice a v souhře s tanečním parterem předvedla, že chacha je zábavný tanec, když se kroky umí. Bylo to pěkné, hravé, bylo to prostě středoškolské. Tak uvidíme, jak se Marta Dancingerová promění při něčem něžnějším, více dámském. Zatím nepřekonala svou úžasnou rumbu, plnou emocí.
Kdo umí, ten umí aneb Dokonalost, která leze na nervy
Jediným skutečně talentovaným tanečníkem letošního ročníku StarDance je herec Oskar Hes. Přestože quickstep si nezamiloval a tvrdí, že se ho stále nenaučil počítat, odtančil s Kateřinou Bartuněk Hrstkovou výstup z muzikálu Varieté v tak závratném tempu, že se člověku točila hlava. Oskarova vystoupení jsou ukázkou brilantního soutěžního společenského tance. Mají v sobě i silné hercovo puzení k exhibicionizmu, sebevědomí a suverenitu.
Oskar přiznal, že do muzikálů zamířit nemohl, protože neumí zpívat, a Richard Genzer k tomu dodal, že kdyby uměl hrát, tančit a ještě zpívat, byl by už nesnesitelně dokonalý. Skrývá se v tom bonmotu trocha pravdy. Oskar je skvělý tanečník, je ale také pětadvacetiletý mladíček s klukovskou tváří a čekali bychom možná trochu těch malin nezralých. On ale působí, jako by se neuměl od srdce zasmát a uvolněně si něco užít. Škoda, takhle ta dokonalost člověku nedokonalému nutně trochu leze na nervy.
Příště uvidíme valčík, jive a tango. Kromě toho nás čeká souboj týmů, tedy dva skupinové tance. Zbývá šest párů a začne přituhovat.
Zdroj: Česká televize
Vložil: Ela Nováková