Co dělá princezna Arabela místo kouzel a proč Bolek Polívka jít do penze prostě nemůže. TV glosa Ely Novákové

02.06.2024

Popisek: Poznáte ji? Někdejší křehká princezna Arabela se konečně vrací po více než čtyřiceti letech do českého seriálu Hořký svět až z německého Düsseldorfu

Seriál Hořký svět nebyl sice kdoví jaký trhák, jenže když naservírujete divákům dojemného Bolka Polívku, sarkastickou Evu Holubovou, boj o záchranu rodinného pivovaru a trochu romantiky, celkem dost se jich dá chytit. Osm dílů navíc bylo tak akorát, aby sledovanost vydržela. A tak tu nyní máme na Primě reprízu a na ni naváže druhá řada.

Samozřejmě v ní poteče pivo proudem a bude se soupeřit o to, které je lepší, jestli to ze Sázavy, které vaří krásná Terezka pro jednoho z dědiců Štěpánovy rodinné tradice, nebo to od konkurence v Chodějově, kam zběhl druhý z bratrů Michal. Díky recepturám sládka Bořka a jeho dcery Terezky se krachující Sázava postavila na nohy, a hlavně přišla doba, kdy o piva z malých pivovarů stoupá zájem. Nastala situace, kdy konečně platí, že kde se pivo vaří, tam se dobře daří, takže bratři se konečně mohou usmířit, ani jednomu už nejde o existenci.

Starý Bořek už se nikdy nezboří, protože úspěšně absolvoval protialkoholní léčbu a nemusí ochutnávat, na to je tu Terezka. Ostatně matka obou bratrů Marie by svou dávnou a znovuobjevenou lásku měla ráda víc pro sebe a Bořka v pivovaru nevidí ráda. Štěpán pochopil, že jeho místo není ve varně, ale u telefonu, který drnčí od rána do večera, jak se objednávky na pivo ze Sázavy jen hrnou. Manželství Štěpána a Veroniky chytlo druhý dech, jejich synek se smířil s tím, že se sportovní kariérou je konec, a vrhl se na kreslení. Vlastně je všechno v pořádku, tak co se tu může stát, aby to vydalo na dalších osm dílů? Nejspíš se bude muset objevit nová postava. A bude to pořádné překvapení pro všechny.

Hořký svět2-1

Osud nenadělí hrdinům jen samou legraci, koneckonců ani reálný život není nikdy nekončící sranda

Další odbornice na pivo míchá karty

Terezka sice našla tátu Bořka, kampak se ale poděla její maminka, bývalá Bořkova žena? Že by na dceru úplně zapomněla? Kdepak. Terezka objíždí pivní soutěže a festivaly a jednoho dne, chtělo by se říct, co čert nechtěl, při tom narazí na svou mámu. Ta ji tam dokonce cíleně vyhledá a nenapadne ji nic lepšího, než dceru následovat do Sázavy. Setkání s Bořkem na sebe nedá dlouho čekat a rázem tu máme nemanželský trojúhelník. Chudák Marie cítí, že Bořek s Janou si u rozvodu zdaleka neřekli poslední slovo. Vida, i mezi seniorkami může vzplát bitva o přízeň jednoho muže!

Samozřejmě tahle zápletka by na osm dílů nevystačila, přimíchány k ní budou i další. Tahle ale má být nosná, zvlášť protože k dvojici Bolek Polívka a Eva Holubová se přidává zajímavá tvář. Roli Jany si totiž do Čech přijela užít Jana Nagyová. Nikoliv z rodného Slovenska, ale z Německa, kde už léta žije. Ano, Arabela se po létech vrací do českého seriálu. S Bolkem Polívkou se před dvěma lety potkala při natáčení pohádky Princ Mamánek, takže nabídku zahrát si s ním znovu, a ještě k tomu v seriálu, radostně přijala.

Nagyová_Polívka_Hořký svět

Jana Nagyová s Bolkem Polívkou při oficiálním představení druhé řady seriálu

„Nabídka na natáčení seriálu Hořký svět pro mne byla velkým překvapením a radostí. Seriál jsem tady netočila snad čtyřicet let. Arabela vznikala v roce 1980, ještě nějaké inscenace, televize… Ale žádný seriál. Pivo mám ráda, budu velmi úspěšná a angažovaná manažerka, která zároveň bojuje se svým zdravotním stavem. Velmi zajímavá role,“ prozradila o své seriálové úloze.

Křehkou princeznu Arabelu v ni už asi nepoznáte, o to víc bude zajímavé sledovat, jak dokáže sekundovat před kamerou oběma ostříleným matadorům. Polívka ani Holubová sice v první řadě Hořkého světa nepřekročili hranice svých obvyklých šarží, přece jen se ale už dávno přehráli do rolí šťastně stárnoucích komiků s půvabným nadhledem nad současným divokým světem, takže vedle nich to Nagyová, těžící spíš ze vzpomínek na herectví, než z plynulé zkušenosti, rozhodně nebude mít lehké. Těšme se na ten herecký souboj, snad nás potěší.

Holubová_Polívka_Hořký svět

Žárlivost se nevyhýbá ani seniorům. Jak se Marie vypořádá s konkurencí úspěšné manažerky?

Už víte, kdo je okatá Terezka?

Když se Barbora Černá objevila v Hořkém světě, nikdo o ní moc nevěděl. To se ale od té doby hodně změnilo, protože víc než milion příznivců ZOO ji už dobře zná jako Tes, jedno z dvojčat s patentem na cucavé bonbony a lásku k bratrům barmanům. V druhé řadě Hořkého světa bude tedy pod drobnohledem milovníků ZOO, ale pozor, její role je tu jiná, mnohem temperamentnější. Každopádně je nadšená ze setkání s Janou Nagyovou, protože Arabela byla její dětský idol. Na své dnešní seriálové mamince obdivuje charisma a stálý ženský půvab. Na place se při prvním setkání radostně objaly, padly si do oka. Jak to bude fungovat herecky, uvidíme.

Zdroj: FTV Prima