V ZOO se pořád něco slaví, pro diváky je to ale už nuda. TV glosář Ely Novákové

20.05.2024

Popisek: ZOO slaví dvoustý díl.

Ono příslovečné nejlepší, v němž se má přestat, bohužel v ZOO dávno minulo. Autoři sice usilovně hledají nové zápletky, kaši ovšem nastavují nevhodnými příchutěmi, a tak diváci cítí únavu a rádi by už viděli finále. Budou si ale muset počkat do podzimu.

Blíží se nám závěr seriálové sezóny a ZOO oslavila již dvoustý díl. Není to sice rekord, ten v primáckých telenovelách stále drží Rodinná pouta s 264 a navazující Velmi křehké vztahy s 281 dílem, oproti veleúspěšné Slunečné, která skončila hezky kulatým 160. dílem, se ale ZOO drží na obrazovkách už výrazně déle. A konec tomu nebude ani nyní, ZOO se k nám po prázdninové pauze vrátí i na podzim.

Dvě stě dílů, tři roky práce i zábavy

Prima pochopitelně nezapomněla divákům nabídnout k oslavám dvoustého pokračování ohlédnutí herců, protože ti jsou na obrazovce největším lákadlem. A tak jsme se online i v tisku dověděli mnoho pochvalného, protože představitelé hrdinů ze ZOO si přece nebudou sami házet klacky pod nohy.

Co se vybaví Evě Burešové, když se řekne ZOO? „Písničky ze 60. a 70. let, které jsem se naučila, a můj Tristan, kterého jsem během natáčení odnosila a kterému za chvíli budou dva roky,“ řekla herečka, a její seriálový partner Tomáš Klus se přidal: „Zoo je radost z práce. Myslel jsem, že v takovém velkém a rychlém natáčení to nebude možné, ale mýlil jsem se. Zoo mě zbavila předsudků a přihrála skvělou partu. Ze začátku moje postava nebyla moc oblíbená, ale už se to změnilo.“

A co druhý pár, Michaela Pecháčková a Šimon Bilina, kterým seriál nastartoval televizní kariéru? „Často mi diváci píšou na Instagram zprávy, žádosti, prosby nebo se i svěřují. Sem tam přijde něco, co je opravdu krásné, kdy lidé napíšou svůj příběh, který díky seriálu prožili, a to je dojemné,“ je ráda Pecháčková, která v seriálu prošla velkou proměnou a nyní prožívá velkou lásku právě s Bilinou. Tomu se se ZOO pojí radost z natáčení. „Pak také autogramiády a vybavuji si i hodně setkání s fanoušky, kteří říkají nádherné věci. Je skvělé, že se s nimi bavím na ulici, na nějaké akci, kde rozebíráme život, proč jsou nešťastní, šťastní… Baví mě si povídat a třeba jim i tím nějak pomoct,“ prozradil herec.

Je to opravdu taková idyla?

Zní to idylicky, jenže v poslední době to vypadá, že mnoho herců by tuhle životní kapitolu už rádo uzavřelo. Hlavní hvězda to dokonce už udělala. Ano, Eva Burešová se svou rolí Viki již definitivně rozloučila. Po Pavle Tomicové i ona oznámila, že si potřebuje odpočinout a zdraví ji nutí dát si od natáčení seriálů pauzu. Pravda je, že postava Viki se už delší dobu v seriálu zmítá v málo uvěřitelných příhodách, které diváky moc nebaví. Historka o plánování skvělé kariéry v Itálii, zakončená notně naivním rozhodnutím, že doma je doma, se vlekla a byla notně přitažená za vlasy.

Teď se sice diváci těšili na nějaké to drámo, když se do děje vrátil otec malého Péti v podání Roberta Urbana, jenže se vlastně zas nic moc neděje, všichni si plácají po ramenou a rozverné děti, kolem nichž bývalo hodně zábavy, nemají velký prostor. A tak to, že Eva Burešová se s produkcí dohodla, že to, co jí zbývá odehrát do podzimních závěrečných dílů, předtočí a na plac se už nevrátí.

Možná prostě ta radost z natáčení, o které mluví Tomáš Klus, už není taková. Na mnoha hercích se „únava materiálu“ už projevuje, své obrazy odehrávají bez prožitku a je to vidět. A milující se dvojice? Michaela Pecháčková měla být hlavní hvězdou seriálu, brzy se ale ukázalo, že jí k tomu něco chybí. Nejspíš kus herecké zkušenosti, ale především ono obtížně pojmenovatelné fluidum, které i z neherečky dokáže udělat hvězdu. Michaela je půvabná, herecky snaživá, ale bohužel nudná. To, že má vedle sebe chlapáckého Šimona Bilinu, to nezachraňuje, spíš člověka často napadne, co vlastně Haďáka u té ukňourané Sid - Anči drží.

Příliš mnoho zápletek škodí

Podstatné ale je to, že seriál se ztratil v množství dílčích zápletek, které spolu vlastně ani nijak nesouvisí. Linka barmanů a jejich těhotných dvojčat se vzdálila od ZOO odchodem Veroniky Freimanové v roli ředitelky a od „detektivních“ zápletek kolem původního živitele dvojčat, čím dál laskavějšího podvodníčka v podání Marka Němce. V ZOO bylo třeba vymyslet nový příběh, ten tam vnesla Jana Bernášková jako Julie, matka s dospívajícím synem prchající před zlým manželem. To je ale příběh tak nějak navíc, implantovaný do děje hodně násilně. Zvrat v postavě „zlé“ zrzky Dominiky v podání Denisy Nesvačilové, to už je úplná autorská křeč, stejně jako prapodivné spojenectví policisty, právničky, soudkyně a protřelého podvodníka, kteří společně chtějí zavést spravedlnost na maloměstě. Co to bude, to se dovíme až s oznámením podzimního programu TV Prima, zatím víme jen to, že ZOO by měla skončit v říjnu.

Zdroj: TV Prima