Rozvrkočený diblík, stará-mladá a medvídek v světě metrosexuálů. Co zpečetilo osud Ivany Chýlkové? TV glosář Ely Novákové
30.10.2023
Foto: Se svolením Česká televize
Popisek: Pár Ivana Chýlková s partnerem Janem Tománkem se v neděli večer stal druhou „obětí“ vyřazování v StarDance. Navzdory nápadité choreografii i fantazii návrháře kostýmů jejich výkon potvrdil, že Ivaně mnohem víc sedí lady elegance. Vražedné tempo a image rozvrkočeného diblíka ji bohužel dohnaly.
VIDEO Třetí večer StarDance se nesl v rytmu starších i nových českých a slovenských písniček. Tančila se rumba, jive a quickstep, jeden tanec mysticky zadumaný, dva vesele skákavé. A zase se projevilo, jak moc znamená pro soutěžící, když jsou dobře oblečení.
Letošní ročník je co se týká talentovaných tanečníků možná až příliš jednoznačný. Zatímco předloni Jan Cina přece jen nějakou konkurenci měl, nyní to vypadá, že co se ladného i přesného pohybu po parketu týká, máme tu hvězdu jedinou. Tancování Evy Adamczykové působí oproti ostatním párům tak jistě, že je to trochu jako by nastoupil jeden profesionální pár do soutěže amatérů. Ale nekřivděme ani ostatním, vydávají ze sebe všechno. A jako vždy sympatie diváků v prvních kolech vítězí nad kvalitou tance.
Být první a málem poslední
Už při nástupu všech párů bylo možno si všimnout, jak silný efekt znamená dobrý kostým. A vzápětí se to potvrdilo při první soutěžním vystoupení. Zpěvačka Tereza Mašková, která jinak září svou růžovou hlavou do dálky, tentokrát nastoupila v nešťastné kombinaci poněkud babského květovaného dekoru na sukni a oranžového kabátku. Korunu tomu dávaly žluté kalhoty jejího tanečního partnera. Směs neladících barev, které navíc na televizní obrazovce vůbec nevynikly, sebrala tanci mladistvost už na první pohled. To, že Tereza dává tanci málo energie, pak už viděla hlavně porota. Byl to prostě takový nenápadný jive, který divákům okamžitě vypadl z paměti. Tereza bude opravdu muset hodně přidat, pokud se chce v soutěži udržet.
Konečná pro Ivanu Chýlkovou
V podobném duchu je možno okomentovat i oblečení Ivany Chýlkové. Jestli Tereza Mašková působila jako stará mladá, tady to bylo obráceně. Quickstep může mít hodně podob a Ivaně Chýlkové a Janu Tománkovi by byl mnohem víc slušel nějaký méně rozvrkočený a oblečený do klasické večerní. Chtěli pobavit ve stylu starého mopedového hitu, ale herečka měla co dělat, aby to udýchala, a partner ji tentokrát moc nepodržel. Porota je sice pochválila za snahu, ale bodově se propadli na poslední místo a diváci se s hodnocením shodli. Tentokrát se naplno projevilo, že Ivaně Chýlkové chybí kus ženské elegance, a máchání rukama je vhodné pro její typický herecký expresivní projev, v tanci ale působí jako slon v porcelánu. Takže jsme se rozloučili s dalším zástupcem herecké profese i tanečnicí starší generace. Ivana se hodně těšila, že si v příštím kole zatančí paso doble, už na něj ale nedojde.
Boj duše s tělem
Pravým opakem bylo vystoupení Evy Adamczykové a Jakuba Mazůcha. Jakub má obrovský choreografický talent pro scénický tanec a dovede ho skvěle zakomponovat do tance společenského. Eva je mu vynikající spolupracovnicí a umí vnést do programu své myšlenky a pocity. Rumbu zabalili do potrhaných fáčů, Eva si sama vybrala píseň, vyjadřující její vztah k tělu, které bylo sice mnohokrát zraněné, stále ale statečné sportovkyni a okouzlující ženě slouží. Netradiční rumba byla natolik strhující zážitek, že dokonce i porota zůstala bez dechu a vytáhla dvakrát desítku a jednou devítku.
Eva o sobě už několikrát nenápadně prozradila, že moc nemá ráda, když se jí někdo dotýká, a také se nerada nechá někým řídit. To, že vstoupila na pole společenského tance, pro ni tedy musí znamenat velký krok z její komfortní zóny a pro jejího tanečního partnera určitě ne úplně snadnou práci. O to víc je působivé, jak pár působí sehraně a jak dokáže pro tanečnici najít takovou choreografii, která dává zaznít její výrazné ženské osobnosti, jež si moc nedá mluvit ani do těch kostýmů. Evidentně umí přesně pojmenovat, co si přeje mít na sobě. Věřme, že i v dalších kolech se od těch dvou dočkáme podobných výkonů, jsou to skutečné umělecké zážitky.
Medvídek nezklamal, ostatní snaživě sekundovali
Tančení cukráře Josefa Maršálka je kapitola sama pro sebe. Každý ročník má svého pomalého naducaného medvídka, tenhle ale dává všem předchozím trumf. Porota upřímně vyjádřila, že kdyby Josef mohl tančit jenom rukama, působilo by to příjemně mužně a dobře. Jenže k tanci jsou potřeba také, nohy a ty má cukrář tak říkajíc obě levé. Přesto jeho rumba nebyla nekoukatelná, cukrář má dar své hřmotné tělo proměnit v něžného gentlemana a to se divákům líbí. Leckterá žena se tiše zasní při představě, že se loudá po parketu s mužem, který sice nevystřihne temperamentní figury, zato je natolik pozorný, že se naučil partnerce nešlapat na nohy a velkýma rukama ji objímá s uctivou něhou. I tohle patří k společenskému tanci, hodí se to sice spíš na honosný ples, než do soutěže, ale jak je vidět, medvídci i v časech metrosexuálů patří k druhu, který ženy rozhodně nezavrhují.
Mezi ostatními páry stál za povšimnutí ještě tak jive Dariji Pavlovičové, u kterého z diváckého hlediska opět sehrál velkou roli kostým. Mladičké herečce jasná modrá moc sluší a rokenrolové šatičky se sukní s vklady v kontrastním černobílém puntíku na ní působily skvěle, jako by se vyloupla ze zlatých šedesátých. Poněkud podivně ale působil výběr písničky Jedeme dál, která vyjadřuje pocity páru o desítky let staršího. Marek Adamczyk, Richard Krajčo a Iva Kubelková předvedli svůj obvyklý standard. Opět mile působil Vavřinec Hradilek při dobře zvolené choreografii quickstepu na vodáckou písničku, ale velká očekávání z jeho dalších tanců asi také mít nemůžeme. Ale uvidíme – StarDance přináší mnoho překvapení a z šedi průměru se občas vyloupne nějaká ta perla. Byl to teprve třetí večer, čeká nás toho ještě hodně.
Zdroj: Česká televize
Vložil: Ela Nováková