S padesátkou život teprve začíná aneb Velké svlékání ženských duší. Pojďte s námi do divadla

24.10.2023

Popisek: Simona Prasková v crazy komedii Marka Dobeše Sni dál – neřeš věk a žij…

PREMIÉRA Rodina x kariéra, láska x rozum, romantika x realita, upřímnost x pokrytectví… každodenní střety, které cloumají našimi životy a leckdy se dokážou proměnit až v trauma. Je vůbec možné řešit je bez ztráty kytičky, nebo se alespoň nad ně povznést, přijímat malá všední dramata s nadhledem a humorem a prostě žít? Malý návod nabízí originální crazy komedie SNI DÁL – neřeš věk a žij…

Partnerské karamboly a rozchody k životu prostě patří. Stěží najdeme někoho, kdo by je nezažil, a dříve či později mizí kdesi na dně duše. Jenže pouze zdánlivě. Stačí znenadání potkat některého z aktérů dřívějšího malého dramatu, a láska, znechucení, zklamání, možná i nenávist jsou najednou zpět. Jako mávnutím proutku, s překvapivou intenzitou…

Prasková_Vaculíková_Sni dál

Probudit se, nic nevzdávat, na nic nerezignovat... Cílem je nejen pobavit, ale také probrat všechny ženy, které si nechaly namluvit, že už patří do starého železa.

Třeba i po desetiletích najednou zjišťujeme, co vše zůstalo nevyřešeno a jen číhalo na dně duše na svou příležitost. Přesvědčení, že s tímhle a těmi jsme už dávno zúčtovali a jsme v pohodě, bere rázem zasvé, prastarý problém se intenzivně dožaduje konečného řešení. Znovu se zmítáme v návalu emocí, nechuti k někdejším protivníkům i citů, které se dokážou během vteřiny vrátit s plnou silou a obrátit život vzhůru nohama. A právě to se stane Glorii (Simona Prasková), když po letech znovu potká spolužačku z konzervatoře Lorraine (Jana Vaculíková), s níž tenkrát bojovala o srdce muže svých snů. Najednou je všechno zpět, nečekaně se otvírá prostor pro další dějství a příběh se mění v hudební crazy komedii.

Úžasná – úvodní píseň

Náhodné setkání s nečekanými následky

Jednou se sešly dvě kamarádky (a vůbec ne konkurentky). Herečka, co umí zpívat a herečka, která se ještě úplně nerozhodla, jestli radši hodně zpívá, nebo hodně hraje. Tak pro jistotu dělá obojí. Povídaly si a najednou se zrodil nápad. Co takhle najít divadelní hru, kde by si obě zahrály a zazpívaly? Aby to byla nejen taková obyčejná zábavná hra, ale aby si mohly zahrát taky trochu o tom, jestli je lepší kariéra nebo děti. Najít takovou hru není snadné. Proto přizvaly ještě režiséra, producenta, a hlavně výborného scénáristu Marka Dobeše. Marek psal a psal… a zrodil se zbrusu nový, originální a ztřeštěný kus, který nejen pobaví, ale také vyzývá k zamyšlení. A rozhodně nejen ženy, ale také muže, kteří leckdy ani netuší, co se v hloubi duše jejich partnerek skrývá.

Prasková_Vaculíková_Sni dál

Oprašte všechny sny a touhy... ono to určitě půjde

Obě hrdinky příběhu, s nímž se setkala snad každá z nás, jsou chytré a krásné, ba přímo neodolatelné, přestože mají už nějaký ten křížek na krku. A mimo jiné chtějí všem ženám připomenout, že s padesátkou rozhodně život nekončí, ale naopak teprve začíná. Noblesní ženy s jiskrou a temperamentem přece umějí lámat mužská srdce v každém věku. Stačí jen nerezignovat a neudusit city upjatostí, nepřístupností a v hromadách povinností či lejster, prezentujících úspěšnou kariéru.

Co je pro moderní ženu důležitější, profesní úspěch, nebo spokojený rodinný život? Může se jí vůbec podařit žít plnohodnotně a být opravdu šťastná, pokud obé nedokáže skloubit? Co všechno vyjde během autorova „svlékání“ ženských duší ještě najevo, a jak to nakonec dopadne? Slavnostní premiéra crazy komedie a současně divadelní debut Marka Dobeše Sni dál – neřeš věk a žij… se uskuteční již tento pátek v 19:30 v pražském Divadle bez Hranic.

Herec, režisér, producent a scenárista Marek Dobeš se narodil 14. února 1971 v Praze. žý za studií žurnalistiky na pražské Karlově univerzitě nastoupil jako novinář v „lennonkách“ do redakce časopisu Video Plus, v níž musel povinně odkoukat dlouhou řadu béčkových akčních filmů se Stevenem Seagalem a Jean-Claudem van Dammem a psát na ně recenze. A tím odstartovala jeho láska k filmům.

Filmové produkci se věnoval nejprve v magazínech Premiere, Cinema či televizním Kinoboxu nejprve jako novinář, později i jako tvůrce. V roce 19987 napsal a režíroval svoji prvotinu, kultovní krátkometrážní film Byl jsem mladistvým intelektuálem, který pronikl i do zahraničí a v podstatě je jeho autobiografií, v roce 2004 úspěšnou černou komedii Choking Hazard o rovnováze a v roce 2007 spolupracoval s Milanem Šteindlerem na komedii O život. Nejčastěji představuje autoritativní charaktery, právníky, lékaře, politiky, vojáky či kriminalisty, a v protikladu k nim pak všemožné komické podivíny. Zvládá drama i humor.

Jako scenárista a autor námětu stojí za veleúspěšným seriálem Místo nahoře, v němž si také jednu z postav zahrál, i jeho méně úspěšným pokračováním Místo v životě. Herecky se ještě podílel na hororu Marcela Bystroně Zahradník a krátkometrážním dramatu australské režisérky Josephine Mackerras Motlitba.

K jeho významnějším počinům patří spolupráce s Petrem Jáklem na filmu Kajínek, úspěšné životopisné krimi o prvním Čechovi, odsouzeném za nájemnou vraždu, k němuž napsal scénář podle vlastní stejnojmenné knihy. Ještě předtím ale napsal knihu v žánru sci-fi a fantasy Je dobré být mrtvý, o schopnostech zombie ve světě mrtvých (doporučeno k sežrání mozku čtenáře). Hrál v desítkách studentských filmů a pravidelně spolupracuje s FAMU International. Založil si vlastní společnost Alfedus, která natáčí reklamy, krátké filmy a videofilmy.

QRcode

Vložil: Adina Janovská