Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Prapodivný zážitek na obrazovce. Majitel TV Barrandov Jaromír Soukup zahájil předvolební kampaň podle hesla ´kdo maže, ten jede´. TV glosář Ely Novákové

11.06.2021
Prapodivný zážitek na obrazovce. Majitel TV Barrandov Jaromír Soukup zahájil předvolební kampaň podle hesla ´kdo maže, ten jede´. TV glosář Ely Novákové

Foto: TV Barrandov (stejně jako ostatní snímky v článku)

Popisek: Jaromír Soukup a Miroslav Kalousek

Když se v roce 2009 objevila na scéně další televize s ambicí na celoplošné plnoformátové vysílání, mnozí pochybovali, zda je pro ni v Česku prostor. V okamžiku, kdy se majitelem stal Jaromír Soukup, bylo neštěstí dovršeno. Urputnost, s níž tento miliardář, mediální podnikatel, moderátor, boxer a politický aktivista prosazuje na obrazovce sám sebe, nemůže u obrazovky udržet nikoho.

TV Barrandov dlouhodobě vykazuje ztráty, které její majitel (od dubna loňského roku je Soukupova Empresa Média stoprocentním vlastníkem) bez mrknutí oka hojí z jiných svých podnikatelských aktivit. Dokud se sám snažil prosadit na politické scéně, zdálo se celkem pochopitelné, že se chová jako Medvídek Pú, který má nejraději pohádky o sobě. V poslední době jeho ctižádost usednout po prezidentských volbách v roce 2023 na Pražský hrad jaksi opadla. Politické hnutí List Jaromíra Soukupa zmizelo po pár měsících ze scény rozhodnutím Nejvyššího správního soudu, protože v termínu neustanovilo potřebné orgány. Jestli to bylo opravdu jen jedno z magnátových plácnutí do vody, to se uvidí v dalších měsících. Možná čeká na výsledek letošních parlamentních voleb. Do nich vyrazil s plným nasazením, nikoliv ale jako kandidát, nýbrž jako majitel televize, v níž dává od tohoto týdne maximální prostor předvolební kampani každého, kdo je ochoten do nového pořadu Předvolební Aréna Jaromíra Soukupa přijít – a pochopitelně za to také zaplatit. Televizní čas totiž není zadarmo, a tak lze předpokládat, že tonoucí TV Barrandov se chytla celkem pevného stébla, jakým financování předvolební kampaně zejména movitých politických stran a kandidátů nesporně je.

 

Protože na všech snímcích je Jaromír Soukup (ostatně stejně jako ve všech politických pořadech TV Barrandov), nepotřebují další fotky popisky, jsou jaxi samovysvětlující. Zde s Jiřím Pospíšilem

Kalouskův hlasatel

Mezitím se na politické scéně odehrál halasný odchod Miroslava Kalouska z poslanecké sněmovny a neméně zvučnými fanfárami doprovázený nástup ostříleného řečníka na TV Barrandov. Pustit si čtvrteční hodinovou exhibici Hovory Kalousek Soukup je prapodivný zážitek. Bývalý ministr financí komentuje průběžné dění na politické scéně stále stejně, jako by stál u pultíku ve sněmovně – kategoricky, názorově jasně, kriticky k vládě a jejímu nakládání s financemi a s racionálními vizemi do budoucnosti, které nejsou zrovna nalakované na růžovo. Kalouskovy teze jsou za roky jeho působení těm, kdo politiku sledují, dobře známé a nedá se říct, že by něčím překvapoval. Má své odpůrce i příznivce, hoďte si korunou, na kterou stranu se přidáte. Rozkošné na pořadu jsou ovšem vstupy Jaromíra Soukupa. Ke každému tématu má totiž potřebu zdůraznit, co on si o něm myslí. Kromě toho, že diváky denně krmí svými moudry ve Zprávách a Komentářích, přidává jejich další dávku i v tomto pořadu. Soukup nemluví, ale káže. Zdůrazňuje to dikcí, gesty, každým slovem. Pokud by vás snad napadlo, že souzní s názory Miroslava Kalouska, vzpomeňte si, že nedávno takto dával ve své televizi prostor v pořadu Týden s prezidentem Miloši Zemanovi. Jaromír Soukup totiž souzní pouze s Jaromírem Soukupem a jeho oblíbenci se mění jak roční období. Těžko říct, jestli má nějaké ´své´ diváky, většina lidí totiž nějaký světonázor má a hájí si ho alespoň v hospodě u piva. Těžko pak štamgastům vysvětlovat, že jsem zrovna vyměnil Zemana za Kalouska, protože mi to poradil Soukup.

 

 

Každý večer stejná dávka

TV Barrandov tedy nyní mění schéma programu, aby Jaromír Soukup představil široké spektrum kandidátů parlamentních voleb. Podle všeho si nebude moc vybírat, dá prostor každému. To by samo o sobě nevadilo, seznámit se s aspiranty budoucí politické reprezentace země je určitě dobré. Musíme ovšem počítat s tím, že především budeme sledovat nekonečnou řadu exhibicí jediného moderátora. Moje zprávy (J. S.), Předvolební Aréna J. S., Týden podle J. S.  - to je pravidelná každodenní dávka zaplňující hlavní vysílací čas na TV Barrandov. Ještěže má tato televize alespoň Honzu Musila s jeho pravidelným cezením rodinných emocí v pořadu Nebezpečné vztahy.

 

 

Neplačte pro Růžovku, stačí si zaplatit Voyo

Sotva se věrní diváci Ordinace v Růžové zahradě 2 (a jejich každý čtvrtek pořád skoro milion) začali smiřovat s tím, že si budou muset najít jinou seriálovou preferenci, oznámila TV Nova, že se s Růžovkou definitivně neloučí, jen ji přesouvá na on-line placenou službu Voyo. Po zkušenostech z doby koronavirových bublin, kdy se mnoho lidí naučilo kromě televizních stanic sledovat i streamovací služby, začal totiž hon na předplatitele. TV Nova si dala za úkol, že jich v dohledné době na Voyo bude mít milion a pokračování Růžovky má být jednou z hlavních motivací, proč si Voyo zaplatit. „Streamovací platformy jsou budoucností. Zejména poslední rok a půl jednoznačně ukázal, že jsou naprosto rovnocennou alternativou k vysílání lineární televize. To, že si Nova jako svou vlajkovou loď v tomto směru zvolila právě Ordinaci, je z mého pohledu logické. Za téměř šestnáct let na televizních obrazovkách se stala kultem, který u nás nemá srovnání. Zájem ze strany fanoušků o nové příběhy z Kamenice je stále obrovský, a tak máme radost, že jim můžeme vyhovět a s víceméně stejným štábem i hereckým obsazením natáčet další příběhy Ordinace,” říká kreativní producentka seriálu Simona Matásková. Ta slibuje nové příběhy z Kamenice, které „uspokojí nejen stávající příznivce, ale na Voyo přitáhnou i nové publikum. Věřím, že nová éra Ordinace v tom nejlepším naváže na tu předchozí,” jak dodává Matásková.

Není to tak dlouho, co na TV Nova prohlašovali, že příběhy z nemocnice v Kamenici se už vyčerpaly a je třeba jim dopřát alespoň trochu důstojný konec. Jak je vidět, názor je možno pružně změnit. Jestli ale diváci budou ochotni od podzimu za Růžovku platit, to je těžko říct. 

Opakování do omrzení

TV Nova má svůj reprízový kanál Nova Gold, kde si můžete dopřát pořady starší i mladší, seriály i zábavu z minulých let, pokud se k nim chcete vracet. Nyní s takovým kanálem přichází i Prima. Stanice se jmenuje Prima Star a startuje 14. června. Takže už celé léto budete moct znovu sledovat... co já vím... Rodinná pouta? Reprízové stanice sice nepatří k těm nejsledovanějším, nicméně své diváky si najdou a komerční televize tak má možnost znovu na ně navázat reklamní čas. Tak už to prostě chodí – peníze na nové pořady je třeba nějak vydělat. Jen mě trochu děsí, že na další podobu prezentace svého slavného JÁ vydělá i Jaromír Soukup. Ačkoliv – nikdo mě nenutí se na něj dívat, že...

 

 

 

Vložil: Ela Nováková

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace