Ve streamu začíná být poněkud těsno. Uživí se v už tak přeplněném éteru ještě další služba? Neděle Pavla Přeučila

07.03.2021

Popisek: Tom Cruise při natáčení Mission Impossible 7, kterou si prý budeme moci dopřát v pohodlí domova už příští rok v lednu. Současně byla ale rovnou natáčena i 'osmička', takže se máme na co těšit.

VIDEO Ve čtvrtek spustila společnost ViacomCBS zatím ve Spojených státech, Kanadě a zemích Latinské Ameriky s velkou slávou svou streamingovou službu Paramount+. Jde v podstatě o rebranding dosavadní služby CBS All Access, která se tak objevuje v novém kabátě. Ani u Paramountu si nechtěli nechat ujít lukrativní obchod v oblasti streamu, který fantasticky nabral na obrátkách zejména v posledním roce, poznamenaném pandemií Covidu-19.

Záplava nových služeb, které se v loňském roce vyrojily jako houby po dešti, jako jsou Disney Plus, HBO Max, Apple TV Plus, Peacock, Discovery Plus a nyní Paramount+, doplnila stálice, jakými jsou Netflix a Amazon Prime Video. Tenhle jev, označovaný v poslední době jako streamovací válka, ovládá v současnosti divácký trh na celém světě. Stejně jako všichni ti, kteří přišli dříve, i Paramount+ doufá, že jeho nabídka televizních seriálů, filmů a originálních pořadů přitáhne diváky a společnost si ukousne nemalou část z krajíce, který VOD, tedy video na vyžádání nabízí.

Služba zatím patří k těm levnějším, přijde na 10 dolarů (220 Kč) měsíčně bez reklam nebo 6 dolarů (132 Kč) s reklamami. Podporovány jsou i formáty 4K (Ultra HD rozlišení), HDR (vysoký dynamický rozsah) nebo Dolby Vision (vylepšení barevného pojetí obrazu společnosti Dolby). Paramount+ nabízí živé zprávy a sport stejně jako seriály a filmy na vyžádání a to vše se opírá o značky mateřské společnosti ViacomCBS, jako jsou CBS, MTV, BET, Comedy Central, Nickelodeon a Paramount Network, plus veškerou produkci svého filmového studia Paramount Pictures.

Tiché místo iI (A Quiet Place: Part II) už v listopadu:

Abbottovi opouštějí svou farmu a vydávají se na extrémně nebezpečnou pouť, na jejímž konci snad čeká někdo, kdo jim pomůže. Během putování si však uvědomí, že stejné nebezpečí, jako od nezvaných hostů z jiné planety, jim může hrozit od vlastních. Lidi, co zůstali, si zachránit rozhodně nezaslouží...

V Evropě startuje už v březnu

Pro českého diváka bude určitě zajímavá informace, že Paramount+ chystá skutečně raketový nástup a už 25. března se rozšíří do Evropy. Začne to severskými zeměmi a postupovat má dále k jihu. Poté bude následovat Austrálie a samozřejmě obrovský asijský trh. U nás je takovou předzvěstí příchodu Paramount+ přejmenování původního kanálu Prima Comedy Central na Paramount Network a dá se předpokládat, že se nového streamu brzy dočkají i čeští diváci. Paramount+ bude mít k dispozici rozsáhlý archiv s více než 30 000 epizodami nejrůznějších seriálů, 2500 filmy a 36 premiérami původních seriálů, které plánuje společnost vypustit do éteru letos. Svůj koncept označuje společnost ViacomCBS za televizní vizi budoucnosti. Kromě toho ViacomCBS uvedla, že Paramount+ bude mít podporu například na Apple TV, iPhone a iPad, Android TV, Chromecast, PlayStation 4, Samsung TV, LG TV nebo Xbox.

Top Gun: Maverick:

Přes třicet let ve službě, přesto ho nikdy nepovýšili. Proč?
Protože je to Maverick. Rebel, který poslouchá jen sebe sama.

Ve streamu brzy po premiéře v kinech

Pro filmové fanoušky je určitě výbornou zprávou, že Paramount+ bude streamovat některé filmy z Paramount Pictures, určené pro kina, asi 30 až 40 dní poté, co se v kinech objeví. Už bylo oznámeno, že to bude například Tiché místo II. v listopadu a Mission Impossible 7 v lednu, podobně rychle, v říjnu, se objeví i animák Tlapková patrola ve filmu. Ostatní filmy ze studia dorazí do streamovací služby po delším okně, předpokládá se, že 90 dní po jejich kinopremiérách.

Podobně na tom budou i další velkorozpočtové filmy, například Top Gun: Maverick, které dorazí na Paramount+ v roce 2022. Kromě restartu Top Gun to budou filmy jako Ježek Sonic 2, Transformers 7, Dungeons and Dragons, Scream a Hadí oči. Plán premiér na Paramount+ pro filmy, určené pro kina, však není tak agresivní jako u jiných streamovacích konkurentů. HBO Max v letošním roce uvede všechny nové filmy ze svého studia Warner Bros, počínaje již dostupnou Wonder Woman 1984 přes Dunu po Matrix 4 ve streamu ve stejný den, kdy se objeví v kinech, a to bez jakýchkoliv příplatků pro předplatitele.

Společnost Paramount Pictures uzavřela i smlouvu se společností Epix na zařazení tisíců starších filmů z široké škály různých studií na Paramount+. Koncem jara bude služba streamovat filmy z franšíz, jako James Bond, Hunger Games, Adamsova rodina a The Avengers, čímž se rozšíří nabídka filmů na 2500 titulů. Paramount+ také oznámila, že diváci budou mít poměrně brzy k dispozici po premiérách v kinech i nové filmy z produkce MGM, jako House of Gucci, Creed III a nový film Jamese Bonda Není čas zemřít.

Tlapková patrola ve filmu:

I populární smečka psích záchranářů dorazí do streamovací služby rychle

Star Trek pojede dál a v plné parádě

Diváci samozřejmě nepřijdou ani o svoji oblíbenou franšízu ze světa Star Treku, která se naopak bude ještě rozšiřovat. Vedle seriálu Star Trek: Discovery, který sleduje plavby hvězdné flotily na  misích za objevováním nových světů a nových forem života, to bude například Star Trek: Prodigy - vůbec první Star Trek pro děti a rodinné publikum, Star Trek: Picard s Patrickem Stewartem, který se vrací do své ikonické role Jean-Luca Picarda, ze sedmi sezón ve Star Trek: The Next Generation. Bude to i Star Trek: Strange New Worlds, další pokračování  franšízy, které vychází z let, kdy kapitán USS Enterprise sloužil jako kapitán Christopher Pike. Seriál bude sledovat kapitána Pikea a důstojníka Spocka desetiletí předtím, než kapitán Kirk nastoupil na USS Enterprise. Zkrátka nepřijdou ani menší děti, jimž je určen animovaný komediální seriál Star Trek: Lower Decks, sledující posádku jedné z nejméně důležitých lodí Hvězdné flotily, USS Cerritos, v roce 2380.

A když už jsme u těch dětských pořadů, nesmím vynechat ani svět Avatara, kterému se bude věnovat nová animační divize studia Nickelodeon. Připravuje se Avatar: The Last Airbender a The Legend of Korra. Pod vedením původních tvůrců seriálu vytvoří Avatar Studios pro Paramount+ širokou škálu filmů, seriálů a spinoffů, inspirovaných světem Avataru.

The Legend of Korra:

Chybět bude populární seriál Yellowstone

Co bude ale v nabídce zatím chybět, je dnes nejúspěšnější seriál Paramountu - Yellowstone. První tři sezóny seriálu z kovbojského prostředí totiž streamuje pouze konkurenční služba Peacock a nejspíš bude mít výhradní práva i na další, už čtvrtou sezónu. Nicméně Pramount+ si schovává pro svou distribuci spinoffy Yellowstone, jako je například prequel 1883, který by se měl objevit ještě letos. Další spinoff, s pracovním názvem 6666, se má odehrávat v době, kdy západnímu Texasu vládli Komančové a kraj ovládá největší ranč Západu 6666.

Paramount+ se nebrání licencím na své programy

Yellowstone je takovým příkladem seriálu, který je v licenci vysílán jinou společností. Tuhle praxi dnes provozuje už celá řada studií, a proto můžeme vidět například i na našem Netflixu celou řadu filmů a seriálů z cizích produkcí. Ono je to často pro společnosti finančně výhodné, poskytnout licenci i jiným streamovacím platformám. ViacomCBS prozatím sází na to, že špičkové programy mohou vydělat více peněz a oslovit více diváků, pokud se objeví i v programu konkurenčních společností.

Pro diváky to má podle mého názoru jisté výhody, ale i nevýhody. Výhodou je, že si nemusíte pořizovat ke své online službě ještě Paramount+, protože se váš oblíbený film nebo seriál objeví i ve službě, kterou už máte předplacenou. Nevýhodou pak je to, že bude mnohem složitější vyhledat si v záplavě streamovacích služeb právě ten svůj oblíbený pořad, bez toho, abyste zaplatili něco navíc.

Pavel Přeučil

Vložil: Pavel Přeučil