Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji (nejen) od pana Lovčího z Plas

Rozhovory na okraji (nejen) od pana Lovčího z Plas

Zpovídaným je vždy někdo zajímavý a inspirativní, jenž ale... nežije v metropoli

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Tajná mise Karla Janečka. Milionář ochutnává lidskou bídu. TV glosář Ely Novákové

23.11.2020
Tajná mise Karla Janečka. Milionář ochutnává lidskou bídu. TV glosář Ely Novákové

Autor: Foto FTV Prima (stejně jako ostatní snímky v článku)

Popisek: „Milionář mezi námi je zajímavý projekt se skvělou myšlenkou. Nejprve jsem si říkal, že týden je moc dlouhá doba, že to nemůžu dát. Ale pak jsem si uvědomil, že tím můžu hodně sdělit, bral jsem to jako osobní zodpovědnost. Jediné proti byl čas. Všechno ostatní pro mě byla výzva,“ poznamenal na svém Facebooku milionář Karel Janeček, který do reality show vstoupil v mírném přestrojení, s přebarvenými vlasy, knírem a brýlemi

Vánocům sluší charita i v televizi, každý si jí ovšem představuje jinak. Zatímco ČT vysílá tradiční charitativní koncerty, Prima to pojednala ryze komerčně a od 30. listopadu nasadila do hry milionářskou reality show. V ní se velmi bohatí lidé na týden zařazují mezi ty, kteří jsou na úplně opačném stupni majetkového žebříčku. A nakonec ti bohatí nadělují.

Milionář mezi námi je formát poměrně starý, vznikl ve Velké Británii už v roce 2009 a byl tam opakován mnoho sezón. Popularitu si získal také v Irsku, ve Spojených státech nebo v Austrálii. Do jiných teritorií se příliš nedostal. Není divu, do značné míry je to formát kontroverzní, divák dobře ví, že milionáři se za týden ´dovolené mezi chudinou´ s jeho majetkem nic nestane, právě tak jako jeho příspěvek nevyřeší financování organizací, které se starají o nemajetné. Na tyhle milionářské hry je český divák poměrně alergický. Nasazení Milionáře mezi námi před Vánoci je tedy od Primy šalamounský tah. Je čas smíření, vzájemné pomoci, obdarovávání. Dejme tedy příležitost sedmi milionářům, ať nás provedou světem sirotků, nemocných i lidí bez domova, kteří žijí z naprostého životního minima. Každý z těch bohatých se musí na týden inkognito zařadit mezi potřebné. Vydrží to? Je zajímavé, že někteří už předem prohlašovali, že se jim zdálo, že týden je hrozně dlouhá doba. Ne snad proto, že by si mysleli, že to nevydrží. Spíš proto, že si nedovedou představit, že na týden vypadnou z kolotoče jejich byznysu. Jako by jeden obyčejný týden v životě člověka mohl něco změnit.

 

 

Česká specialita

Zatímco v Británii nebo Spojených státech angažují tvůrci Milionářem mezi námi hlavně celebrity z oblasti showbyznysu, případně spisovatele nebo žurnalisty (samozřejmě ty bohaté), v Čechách si dala dramaturgie poměrně nelehký úkol najít sedm úspěšných podnikatelů a finančníků. Tito lidé u nás nebývají veřejně příliš známí, úzkostlivě si hájí své soukromí a nezaplétají se s médii. Přesto se Primě podařilo přemluvit sedm těchto osobností. Divák tak má možnost nejen sledovat jejich pobyt v různých neziskovkách, pečujících o zdravotně nebo sociálně znevýhodněné, ale dozví se i jejich osobní příběhy. Vzhledem k tomu, že nejde o žádné ´dědičné´ milionáře, ale o lidi, kteří peníze vydělali vlastní hlavou a rukama, mohou jejich životní story být zejména pro mladé lidi na počátku kariérního života, velmi inspirativní.

 

Lenka Hlavatá na nákupu

Kam se podíváme milionářskýma očima

Milionáři se změněnou identitou se v sedmi dílech vydají do sedmi různých měst. Vymění teplo luxusního domova za skromnou ubytovnu, delikatesy za čínskou polévku a vedoucí pozici v úspěšných firmách za manuální práci. Jejich úkolem je pomáhat potřebným. Prostřednictvím neziskových organizací poznají životy zdravotně či sociálně znevýhodněných a na konci své týdenní utajené mise ze svých peněz věnují statisíce korun těm, kteří podle jejich vlastního uvážení pomoc potřebují. Pravou identitu milionářů nikdo nezná. Neziskové organizace milionářům zprostředkovávají spojení s pro ně vzdáleným světem v domnění, že jsou objektem vznikajícího dokumentu představujícího jejich činnost. Moment překvapení tak přichází na konci týdne při odhalení identity a předání šeku na peníze, které znamenají snazší přežití a často i záchranu.

 

Petra Plemlová v azylovém domě

 

Kdo se nechal přemluvit na týden změnit život

Václav Staněk patří ve svých 22 letech mezi nejmladší milionáře v Česku. Vlastní několik firem se ziskem v řádu desítek milionů korun. Vyrábí kožené zboží a doplňky, kvalitní nábytek nebo exkluzivní spodní prádlo. Vlajkovou lodí jeho firemní flotily zůstává společnost Vasky, vyrábějící kvalitní kožené boty. Firmu založil ve svých 18 letech.

Martin Hausenblas je spoluvlastník firmy Adler, která patří s miliardovým obratem mezi největší dodavatele reklamního textilu v Evropě. V byznysové komunitě je Martin Hausenblas známý zejména pro své originální nápady a neotřelé myšlení, kterými předbíhá dobu. To se projevuje i v rychle se rozvíjející platformě Liftago, kterou spoluzaložil a spoluvlastní.

Simona Kijonková je úspěšná podnikatelka, která ví, jak vypadá život bez peněz. Dnes vlastní společnost s více než miliardovým obratem, dětství a dospívání ale prožila v chudobě. Simona patří mezi nejvlivnější ženy v Česku a je právem přezdívaná První dámou internetového podnikání. Její Zásilkovna doručuje zásilky zákazníkům ve třiceti zemích Evropy a expanduje na další kontinenty.

Jiří Antoš vlastní truhlářskou firmu, která se specializuje na výrobu dětských hřišť z akátového dřeva. Ve velkém je prodává a instaluje v ČR i v zahraničí. Největší chloubou je Mirakulum, největší zábavní park v Česku, který ročně navštíví 300 000 lidí.  Jeho správě a rozvoji věnuje Jiří Antoš největší část svého času a energie.

Karel Janeček je jediným veřejně dobře známým podnikatelem, který se do Milionáře mezi námi zapojil. Matematik, podnikatel, miliardář a spoluvlastník firmy RSJ, která na světových burzovních trzích vydělává kolem miliardy korun ročně, je i úspěšným investorem, vizionářem, bojovníkem proti korupci a jedním z největších českých misionářů.

Lenka Hlavatá je výkonná ředitelka, spolumajitelka firmy Hlavatý & Partners Consulting Group, kterou vybudovala s manželem a která patří mezi nejúspěšnější tuzemské poradenské skupiny. Od roku 2008 poskytuje ucelené strategické poradenství v řízení podniku a marketingové služby podnikům v ČR. Lenka je také zakladatelkou ocenění Český Goodwill (firemní Oskaři).

Petra Plemlová založila a řídí prosperující textilní firmu UNUO (správně Unuodesign, e-shopy unuo.cz a unuodesign.cz). Ta vyrábí a prodává dětské oblečení i látkové zboží pro děti a maminky. Firma se rychle rozvíjí a obstojí i v celosvětové konkurenci. Petra Plemlová získala řadu podnikatelských ocenění a její příběh je tak trochu příběhem amerického snu v českých poměrech: jak obyčejná holka z Krnova dokázala vlastní pílí a nasazením vybudovat z šicí dílny v obýváku během několika let firmu s milionovými zisky.

 

Skutečné zážitky obohacují obě strany hry

„Myslel jsem si, že zapojení do pomoci bude naaranžované pro televizi. Ale ono to bylo doopravdy! A jsem za to rád, protože mám z toho týdne mnoho silných zážitků,“ charakterizuje svou účast v reality show Jiří Antoš. „Díky tomuhle projektu jsem se vnitřně smířila s vlastní situací a uzavřela jednu z kapitol svého života. Ano, byla jsem na tom špatně, ale je to pryč. Beru to jako ukončení starého života a uvědomění, že žiji jiný život, který ale není lehčí než dříve,“ svěřuje se Petra Plemlová. Sebedůvěra našim milionářům jistě nechybí, bez ní by nedosáhli úspěchu. I oni se ale mohou ocitnout na životním rozcestí. Díky pořadu mají alespoň na pár dní možnost porovnat svůj exkluzivní život s životem ´na druhé straně´ a pochopit také životní styl lidí, pro které je pomoc potřebným životním posláním. Náhled na letmý průnik mezi oběma skupinami přináší i divácký zážitek hlubšího uvědomění stavu naší společnosti, která tak ráda pohrdá ´neziskovkami´ a hází je do jednoho pytle.

 

Karel Janeček s bezdomovcem Mírou

„Milionář mezi námi je projekt, který si pohrál s emocemi nejen milionářů, ale i nás za kamerou. Prožili jsme silné momenty i těžké chvíle. Ale ty nejemotivnější přicházely vždy v závěru, kdy dochází k odhalení pravé identity a předání šeků. I pro milionáře to byla obrovská satisfakce vůči lidem, které týden pozorují a nemohou jim o sobě říct pravdu. Často tam došlo k vzájemnému napojení, najednou nehrálo roli, kdo je z jakého prostředí. Dokázali společně fungovat, mít společný humor. Ukázalo se, že všichni jsme ze stejného těsta,“ vzpomíná na silné zážitky z natáčení režisérka projektu Markéta Ekrt Válková.

 

Jiří Antoš v boxerském klubu v Ostravě 

Přispět může každý

Pomoci hrdinům projektu mohou všichni. Skupina Prima prostřednictvím komunitního projektu Prima SVĚT spojila síly s charitativní crowdfundingovou platformou Znesnáze 21, která poskytuje bezpečné místo pro setkávání těch, kteří potřebují pomoc, s těmi, kteří ji nabízejí. Díky tomu může každý z diváků pomoci jednotlivým dobročinným organizacím napřímo. Každá organizace, která se zúčastnila pořadu Milionář mezi námi, bude mít na dárcovské platformě založenou sbírku. Dárci tak mohou přispět pomocí veřejné sbírky na konkrétní příběhy, které jsou jim nejbližší. Kromě přívětivého a přehledného uživatelského prostředí nabízí platforma i vysokou míru jistoty – dárci si mohou být jisti, že přispívají lidem či organizacím, kteří pomoc skutečně potřebují.  

 

Vložil: Ela Nováková

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace