Měli by ten seriál přejmenovat na Krematorium, píše divačka. Ulice 2020 aneb Deprese do každé domácnosti. TV glosář Ely Novákové
02.10.2020
Autor: TV Nova (stejně jako ostatní snímky v článku)
Popisek: Zdena (Yvetta Blanarovičová) právě zjišťuje, že jí dcera ukradla peníze
Kam se nám poděl seriál, v němž se jen sem tam mihl mráček nad spokojeným životem rodin, všechny nevěry byly pozitivně vyřešeny a nezdárné děti se měnily v charakterní dospělé? Dnes vládne Ulici bouřkové temno a jakmile se někde trochu projasní, hned udeří blesk a způsobí další pohromu.
Alkoholismus, Alzheimerova choroba, hysterická žárlivost, šikana pedagoga, zlé úmysly zhrzeného politika, mladík potácející se světem s poruchou pozornosti, dobrák podvedený šikovnou mrchou a k tomu dlouho avizovaná, a tedy diváky očekávaná smrt oblíbené hrdinky – kde je světlo na konci tunelu?

S Blankou (Linda Rybová) to jde z kopce
Blanka, Evžen, Kristýna: Alkoholismus, týrání, útěk z domova
Blanka Voláková (Linda Rybová) by měla být z nejhoršího venku. S manipulativním manželem se rozvádí, dala se dohromady s Evženem (Martin Finger), mezi nimi vzplanula láska, jakou ani jeden z nich nikdy nepoznali. Syn Adam i dcera Kristýna řádně studují. Štěstí ale netrvá dlouho. Kristýna si najde kluka, který rozhodně nežije příkladným životem. Možná je to hodný kluk, každopádně se ale živí prodejem drog. Kristýna se své lásky odmítá vzdát, hledá každou příležitost, jak se s přítelem sejít. Na pomoc přichvátá otec rodiny Volák a znovu začíná všemi manipulovat, snaží se prostě vrátit do rodiny. Kristýna má přísného zaracha, ale vzepře se, a nakonec v den svých osmnáctin odejde z domova. Blanka vše řeší pitím, což rychle rozpozná abstinující alkoholik Evžen. Snaží se Blanku od flašky odradit, ale se zlou se potáže. A tak od své milované Blanky odchází. Ta se střídavě hroutí a vzpamatovává, ale pití i bývalý manžel ji ovládají stále víc. Rodina v rozkladu, život ve stínu alkoholu i drog, zoufalství hotové...

Zdenina dcera Magda (Veronika Čermák Macková) bojuje proti matčinu rozhodnutí ze všech sil, až se dostane za hranu
Zdena, Tomáš a Magda: Asistovaná sebevražda, hádky a krádež peněz
Zdena (Yvetta Blanarovičová) trpí Alzheimerovou chorobou a rozhodne se pro asistovanou sebevraždu na švýcarské klinice. Nechce, aby se z ní stala troska bez paměti. Její přítel Tomáš se s tím smiřuje těžko a sám se propadá do hlubokého smutku, který zvládá jen proto, že Zdeně slíbil, že při ní bude stát až do konce. Magda rozhodnutí své matky nechápe a odmítá. Bojuje proti němu všemi prostředky, které najde. Místo co by si snažila užít poslední máminy světlé chvíle, neustále se s ní hádá, a nakonec jí ukradne peníze, aby neměla švýcarskou kliniku čím zaplatit. Když se to Zdena doví, odmítne se s Magdou už vidět. A do odjezdu do Švýcarska zbývá týden. Tohle se prostě nedá vydržet se zdravým rozumem...

Nešťastný, šikanovaný Ota (Filip Rajmont)
Otík, studenti a ctižádostivá ředitelka: Šikana a srdeční kolaps
Syn bývalé ředitelky gymnázia dlouho žil bohémským životem nepříliš úspěšného malíře a učitele kreslení a žádné starosti si nepřipouštěl. Pak mu maminka nenápadně přihrála svobodnou maminku Hedviku. Ota (Filip Rajmont) se dlouho bránil, nakonec ale podlehl vlastním citům a Hedviku si vzal. Nejen to, dokonce se pustil do studia a nyní učí nejen kreslení, ale i společenské vědy. Jenže svobodomyslný pedagog přistupující ke studentům se značnou mírou tolerance se stane terčem šikany partičky puberťáků ze své třídy. Chce se s tím poprat sám, ale útoky se stupňují a jednoho dne Ota zkolabuje, jeho slabší srdíčko už tlak prostě nevydrží. Ve škole se vyšetřuje, jenže Ota není oblíbenec nové ředitelky Landové, a tak to nakonec vypadá, že ten, kdo kauzu odnese, bude chudák laskavý pedagog. Nehezká kauza...

Martin (Tomáš Dastlík) a Šárka (Malvína Pachlová): Šťastný konec této lovestory se nějak nerýsuje
Šárka, Martin, Veronika: Nevěra, žárlivost, hádky a neštěstí
Dlouho to vypadalo, že manželství Martina (Tomáš Dastlík) a Veroniky přežije všechna úskalí, jenže Martin nikdy nezapomněl na Veroničin exces s farářem. Když do hry vstoupila Šárka (Malvína Pachlová), která po Martinovi jela od začátku, nakonec za ní odešel. Vymohla si to, chce dítě, má nejvyšší čas a nechce, aby otec jejího dítěte měl nevyřešené manželství. Martin se s Veronikou rozvedl, ale se Šárkou jim to neklape. Ona totiž na bývalku ukrutně žárlí a neustále kvůli tomu vyvolává hádky. Miminko je v nedohlednu a najednou se ukazuje, že ani Šárčin vztah k Martinovi není zas až tak pevný. Začíná koketovat se zarputilým starým mládencem kriminalistou Hermannem a dojde to mezi nimi docela daleko. Martin se trápí, Šárka se trápí a teď v tom lítají i chudák Hermann a Martinův syn Filip, který Šárku a Hermannem přistihl. Zamotaná historie nevyjasněných vztahů, opatrných lží a žárlivosti, nic pěkného...

Světlana (Tereza Bebarová) účinkuje v Ulici téměř od počátku, ale nyní se rýsuje její odchod ze seriálu i z manželství s Lumírem Nyklem (Václav Svoboda)
Světlana Nyklová: Avizovaná smrt
Tak bychom mohli pokračovat dál. Prostě v současné době tady není postava, která by vnášela do děje trochu optimismu a naděje na hezkou budoucnost. Franta prožívá nešťastnou lásku ke spolubydlící Báře, další slečna na ´šéru´ Jana zase osudovou zápletku s romským otcem, kterého objevila po dvaceti letech, Vilma Nyklová je nespokojená s tím, jak se vyvinulo její divadelní představení, Mário naletěl potvoře Áje na těhotenství a jediný, kdo nevidí, že Ája je vše, jen ne hodná holka, je zamilovaný muzikant. V nejbližších dnech zmizí poslední idylka – Světlana (Tereza Bebarová) se vrací do Prahy a její manželství s Lumírem má být už provždy zalité sluncem – jenže všichni víme, že Světlana z děje zmizí tím nejkrutějším způsobem, umře.
Dá se na tohle vůbec ještě koukat? A čím to, že se autoři seriálu tolik zamotali do všech těch tragických příběhů? Seriál měl vždycky v hledáčku i ´poučné´ okamžiky, vzpomeňme třeba na Frantovou dětskou epilepsii, o které se divákům dostalo mnoho informací, aby této zákeřné nemoci byl dán veřejný prostor. Jenže teď se všech těch společensky závažných kauz, jimiž má být divákovi dáno poučení, nakupilo tolik najednou, že je to až k nevydržení. Objevují se i ohlasy na Facebooku, které dosvědčují, že čeho je moc, toho je příliš.

Alzheimerovou chorobou postižená Zdena, která hodlá spáchat asistovanou sebevraždu, v podání roztomilé Yvetty Blanarovičové dojímá již X dílů diváky až k pláči
Ať scenáristé vyhledají odbornou pomoc
Alena Jančíková Štěpánková na fanouškovské stránce například glosuje: „Už by po těch ceti" letech mohli změnit název seriálu! Z Ulice na Krematorium! Sakra to musí člověk všechny hlavni hrdiny oplakat? Neexistují jiné scénáře? Producent musí mít veliké problémy sám se sebou. Měl by navštívit odbornou pomoc. Když už se nám vloudí televize do bytu, mohl by alespoň v dnešní šílené době používat trochu empatie vůči divákům! Už jen čekám, kdy se v Ulici objeví nějaký sniper!! A bejvavaly časy, kdy jsem se na ni těšila ...a nebo je to tah něco za něco! Aby už se herci nemohli nikdy do Ulice vrátit! Taková odveta za odchod!“
Tvůrci Ulice byli vždycky přizpůsobiví, šli s dobou a s potřebami diváků. Díly jsou ovšem napsány poměrně dlouho dopředu, a tak se na nás z Ulice v depresivní době řítí jedna deprese za druhou. Snad se podaří naskočit i na jiné, pozitivnější linie, jinak je s diváckou láskou k Ulici konec.

Vložil: Ela Nováková