Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Scénu budeme modelovat jako sochu, říká Milan Cais, jehož Tata bojs poprvé zahrají na Metronome Festivalu Prague do tří stran, čili 180 stupňů

09.10.2019
Scénu budeme modelovat jako sochu, říká Milan Cais, jehož Tata bojs poprvé zahrají na Metronome Festivalu Prague do tří stran, čili 180 stupňů

Foto: Facebook

Popisek: Milan Cais, frantman Tata Bojs

Legendární Křižíkova fontána na Výstavišti v pražských Holešovicích se stane jedním z hlavních dějišť pátého ročníku Metronome Festivalu Prague, který proběhne 19. a 20. června 2020. Velmi speciální koncert zde odehrají pražští Tata Bojs, jejichž frontman Milan Cais novou scénu, která ponese název H2O, vizuálně přetvoří. Největší pražský hudební festival pod širým nebem se tak bude společně s Výstavištěm podílet na oživení tohoto unikátního prostoru a jeho rekonstrukci. V prodeji jsou aktuálně v omezeném počtu vstupenky na celý festival za 1 390 Kč.

„Festival Metronome přinese divákům jedinečná hudební vystoupení, která zažijí pouze u nás. Pro rok 2020 propojíme unikátní program s unikátním místem. Ve spolupráci s Milanem Caisem a kapelou Tata Bojs jsme se rozhodli probudit Křižíkovu fontánu. Společně připravujeme jedinečný koncert, pro který Milan Cais navrhuje i samotnou scénu,“ říká pořadatel festivalu David Gaydečka.

Vše u Křižíkovy fontány

Křižíkova fontána, jež se v roce 2020 stane už šestou scénou Metronome Festival Prague, je považována za nekrásnější součást pražského Výstaviště. Její název není jen symbolický. Původní podobu světelné fontány navrhl totiž ‘český Edison‘ a jeden z nejvýznamnějších vynálezců naší historie František Křižík. Byla otevřena v roce 1891 u příležitosti Jubilejní zemské výstavy. Velkou rekonstrukcí prošla fontána v souvislosti s přestavbou Výstaviště pro Všeobecnou československou výstavu konanou v roce 1991. Vznikl kolem ní amfiteátr pro více než 6 000 diváků, který však byl využíván vesměs ke kulturně nepříliš významným, komerčním účelům. V roce 2017 byl provoz Křižkovy fontány zastaven a vznikla petice za její znovuzprovoznění. Její začlenění mezi lokace Metronome Festival Prague ji tedy konečně vrátí na její pravé místo, mezi nejvýznamnější kulturní památky hlavního města.

„Prostor bývalé Křižíkovy fontány je velmi specifický a vlastně i dost inspirativní. Pokusím se scénu navrhnout tak, abych využil architekturu místa komplexně a aby už samo pódium působilo na první pohled nestandardně. Scénu budeme modelovat jako sochu. Světlo a projekce budou nástroje k docílení výsledného tvaru. A myslím, že to bude vůbec první koncert v historii Tata Bojs, kdy budeme hrát do tří stran neboli 180 stupňů,” poodkrývá plány Milan Cais, který náročný úkol oživit novou festivalovou scénu přijal.

V režii Tata Bojs

Koncerty Tata Bojs a vůbec všechno dění kolem této originální české kapely má vždy skvěle dotaženou výtvarnou podobu. Milan Cais totiž není jen významným českým hudebníkem, skladatelem a textařem, ale také vizuálním umělcem. Kromě činnosti pro Tata Bojs, do níž spadají například návrhy obalů desek, scén při koncertních turné nebo výtvarná podoba loňské výstavy v galerii DOX ke kulatému výročí založení Tata Bojs, je Cais také velmi respektovaným výtvarníkem v oblasti volné tvorby. Spojuje v ní tradiční výtvarné postupy s novými médii a progresivním myšlením, což ostatně skvěle koresponduje i s podobně postavenou hudební tvorbou Tata Bojs.

Tata Bojs se na scénu Metronome Festivalu Prague vrátí po dvou letech. Byli jedněmi z hlavních hvězd třetího ročníku v roce 2018, kdy zde slavili třicáté výročí založení a na svůj celodenní koncert si pozvali spoustu hostů, převážně z řad svých generačních a žánrových souputníků. Jejich koncert měl jednu z největších návštěvností mezi českými kapelami v celé dosavadní historii festivalu Metronome. Lze tedy očekávat, že ani letos, kdy bude jejich vystoupení navíc povýšeno na zcela mimořádný a neopakovatelný vizuální zážitek, nezůstane zájem o jejich koncert za očekáváním. Ostatně červnový termín festivalu je i termínem narozenin kapely Tata Bojs.

Vložil: Michaela Špačková