V padesáti začala tancovat u tyče a nejspíš tím rozhodí sandál porotě na Oscarech. Sobota Pavla Přeučila

14.09.2019

Autor: STX Entertainment

Popisek: V padesáti letech tancovat u tyče? Tak do toho by šla málokterá

FOTO VIDEO Přestože se u nás o filmovém festivalu v kanadském Torontu z médií moc nedozvíte, je tenhle festival, největší na severoamerickém kontinentu, považován za jakéhosi předskokana pověstných Oscarů. Přestože festival v Torontu je nesoutěžní, filmy úspěšné u diváků či kritiků v minulých ročnících byly později oceněny onou soškou zlatého plešouna. Zdá se, že nejinak to bude i letos, protože skutečné ovace u publika a nadšené kritiky sklidil film Zlatokopky (Hustlers) s Jennifer Lopezovou v hlavní roli striptérky. Podle prvních ohlasů má Jennifer silně našlápnuto na Oscara jako nejlepší herečka.

Zatímco z našeho polínka ve festivalovém ohni, Marhoulova Nabarveného ptáčete, prchali diváci stejně jako na festivalu v Benátkách, Zlatokopky vzbudily nadšené ovace a diváci na závěr filmu aplaudovali vestoje. Film je právě premiérově uváděn i v českých kinech a jsem zvědav, zda u našich diváků uspěje stejně jako v Kanadě. Červený koberec v Torontu se jen hemžil filmovými celebritami, a mimo Jennifer Lopezové se na něm objevil například Tom Hanks, Meryl Streepová, Joaquin Phoenix, Renée Zellwegerová či Nicole Kidmanová. Desetidenní festival bude slavnostně zakončen v pondělí 16. 9. 2019.

Večer po premiéře si poplakala

Lopezová hraje ve Zlatokopkách roli Ramony, šéfky úspěšného striptérského podniku, která se rozhodne spolu se svými striptérskými ovečkami oškubat mocné muže z Wall Streetu. Film se odehrává na pozadí hospodářské krize z roku 2008 a jeho předlohou byl skutečný příběh, který vyšel poprvé v časopise New York Magazine v prosinci 2015. Po premiéře filmu, která se odehrála v Torontu minulou sobotu, se Jennifer Lopezová svěřila novinářům se svými pocity. „Seděla jsem večer ve svém hotelovém pokoji a pročítala první recenze, které mi přicházely. Přiznám se, že jsem plakala jako malé dítě. Tvrdě pracujete celý svůj život a přemýšlíte, zda si toho někdo všimne. Jako malá holka sníte o Oscarovi a najednou se na vás valí ze všech stran, že máte nominaci jistou,“ popsala Jennifer své první dojmy.

Jako prakticky všude a ve všem - jde o prachy a sex, foto STX

Nahotu si prý docela užívala

Ve filmu Zlatokopky toho Jennifer Lopezová odhalí opravdu hodně a jak prozradila v jednom z rozhovorů, byl to pro ni zcela nový pocit. „Jsem zvyklá být na scéně v sexy kostýmech, ale mám na sobě tři vrstvy punčocháčů, síťovinu, nebo přiléhavou kombinézu. Tohle bylo něco úplně jiného, vyjít jen tak na scénu před spoustu mužů prakticky nahá.“ Jennifer, která oslavila nedávno v červenci své 50. narozeniny, to dále komentovala slovy, která prozrazují, že si natáčení docela užívala: „Nikdy jsem si nemyslela, že se budu v padesáti svlékat, ale byl to asi nejlepší okamžik mého života. Jako ženy si většinou myslíme, že v tomhle věku všechno skončí, ale pravda je jiná. Zjistila jsem, že se každým rokem zlepšuji, dozrávám a to je vzrušující.“

V padesáti vůbec nejsem na odpis

Ostatně svou padesátku bere Jennifer spíše jako přednost než jako handicap a oslavila ji ve velkém stylu na svém světovém turné, které okomentovala slovy: „Je důležité, aby lidé věděli, že jako žena nejsem v určitém okamžiku vůbec na odpis.“ Když poprvé informovala o svém nápadu uskutečnit turné, lidé jí prý psali, proč chce na svůj ‘vysoký‘ věk zbytečně takhle upozorňovat. „Všichni si mysleli, že jsem blázen, když chci po celém světě rozhlašovat, že je mi 50, ale pro mne, jako pro ženu, je to důležité,“ komentovala své rozhodnutí.

Stejně tak se nerozpakuje ukázat své tělo ve sporých kostýmech v úspěšné reality show World of Dance, v níž je zároveň producentkou a porotkyní. „Chci ukázat ženám, že v padesátce nic nekončí. Každá je v tomhle věku lepší a lepší a to tak dlouho, dokud je otevřená svůj věk přijímat, vyvíjet se a sbírat zkušenosti,“ tvrdí Jennifer Lopezová. Na její hlavu se však snesla i vlna kritiky, že ve svém věku by měla raději zůstat doma se svými dětmi. Nicméně Jennifer jim vytřela zrak svým rodinným videodeníkem, v kterém ukazuje záběry ze svých cest a koncertů v izraelském Tel Avivu, kde jezdili s Alexem Rodriguezem a dětmi na velbloudech, nebo dalšími rodinnými videi ze španělské Malagy, z Moskvy a Petrohradu či z Egypta.

Inspiraci hledala ve striptýzových klubech

Jennnifer Lopezová také prozradila, že roli ve Zlatokopkách téměř odmítla, protože chtěla trávit více času se svou rodinou a partnerem Alexem Rodriguezem. Naštěstí pro všechny její fanoušky se podařilo režisérce filmu Lorene Scafariové herečku přesvědčit. Jennifer se do role vrhla přímo po hlavě a aby si co nejvíce přiblížila svět striptýzových klubů, tak se do nich se svým snoubencem Alexem vydala na, jak to sama označila, terénní výzkum. Podle režisérky filmu poctivě sledovala striptýzová vystoupení, osvojovala si manýry a pohyby striptérek tak, aby byla co nejautentičtější.

Tanec u tyče je především o svalech

Scenáristka a režisérka filmu Lorene Scafariová své rozhodnutí obsadit do role právě Lopezovou komentovala slovy: „Ve chvíli, kdy jsem dokončila scénář, tak jsem si to uvědomila. Ach můj bože, Ramona, to je přece Jennifer Lopezová. Obě jsou naprosto stejné, mají podobné i všechny vlastnosti.“ Od chvíle, kdy se ke štábu Jennifer připojila, bylo prý všechno nějak snazší. „Všichni, opravdu všichni chtěli s Jennifer pracovat. To bylo na natáčení filmu to krásné, že se všichni cítili v té správné roli a komunikovali mezi sebou před kamerou stejně, jako mimo ni v běžném životě,“ konstatovala Scafariová. Ta také obdivovala taneční umění Jennifer Lopezové. „Je to zjevně neuvěřitelná tanečnice a je na ní vidět, jak tvrdě trénovala. Tanec u tyče se dá jen těžko s běžným tancem srovnávat. Vyžaduje to zapojení úplně jiných svalů a chvílemi to na place vypadalo, že točíme spíše nějaký sportovní film.“

Lopezová jako multifunkční osobnost

O původem Portorikánce Jennifer Lopezové se dá říci, že je skutečně multifunkční ženou. Je nejen úspěšnou herečkou, ale i zpěvačkou, na svém kontě má řadu úspěšných alb a také koncertních turné. Mimo to je také uznávanou módní návrhářkou a ve světě módy je známá se svou značkou JLo by Jennifer Lopez. Má dokonce i své řady parfémů a v poslední době se pouští i do šperkařství. Se svým bývalým manželem, Marcem Anthonym, má dvě děti, dvojčata Maxmiliana Davida a Emmu Maribel. Loni v únoru se objevila po boku nové známosti, basebalisty Alexe Rodrigueze, s nímž letos na jaře oznámili zasnoubení.

Vložil: Pavel Přeučil