Kill Tarantino. Kladivo ´genderového´ šílenství dopadlo i na kultovního režiséra. Je prý čas to s ním skoncovat

30.07.2019

Autor: Facebook

Popisek: Quentin Tarantino

Takto se hned na počátku svého angažmá ve slavných novinách vycajchnoval jistý pan Roy Chacko. Komentátor v jednom ze svých prvních článků pro britský list The Guardian napsal, že je čas ´skoncovat´ se slavným režisérem Quentinem Tarantinem. Jeho filmy si prý libují v extrémním násilí namířeném proti ženám a tomu je podle něj potřeba udělat přítrž. Chacko připomenul hned několik kontroverzních scén z Tarantinových filmů, například z Kill Bill či legendární Pulp Fiction. A suchou niť nezanechal ani na Tarantinově novém počinu Tenkrát v Hollywoodu, jenž právě míří do kin.

Komentátor ve svém článku slavnému režisérovi vyčítá, že při natáčení svých filmů například vystavil herečku Umu Thurman velmi nebezpečným situacím. Připomenul, jak nechal Thurmanovou během natáčení filmu Kill Bill řídit nepříliš bezpečné vozidlo, což vyústilo v havárii. Tarantino se později za vzniklou situaci omlouval a mluvil o tom, že to byla jeho největší chyba v životě. Thurmanovou měl režisér později kvůli jednomu záběru ve filmu i škrtit.

Rok 1994 a triumf v Cannes s Pulp Fiction: John Travolta, Uma Thurman, Quentin Tarantino a Bruce Willis. Foto Facebook QT

Rok 2019 a triumf v Cannes s Tenkrát v Hollywoodu: Brad Pitt, Quentin Tarantino, Margot Robbie a Leonardo DiCaprio. Foto Facebook QT

Roy Chacko si vzal na paškál především Tarantinův nejnovější počin Tenkrát v Hollywoodu, jehož česká premiéra se očekává ve čtvrtek 15. srpna. Právě v tomhle filmu je zobrazena brutální vražda těhotné herečky, manželky Romana Polanského Sharon Tate z roku 1969. Komentátorovi se nelíbí, že se v jeho filmu opět objevuje násilí páchané na ženách. To prý spojuje téměř všechny Tarantinovy filmy. Thurmanovou tak například můžeme spatřit, jak jí je v rámci první pomoci bodnuta v legendárním filmu Pulp Fiction injekce přímo do srdce či je v již zmiňovaném snímku Kill Bill pohřbena zaživa. Chacko z toho vyvozuje, že „jeho záliba v brutálním násilí proti ženám je leitmotivem skoro ve všech jeho filmech“.

Kasovní úspěch, nadšení kritiků i publika. To je devátá tarantinovka

Tarantinův film Tenkrát v Hollywoodu, který režisér uvedl letos na MFF v Cannes, má skvělé recenze a za první víkend v kinech vydělal 40,3 milionů dolarů, což je pro kultovního režiséra největší americký otvírák kariéry. Již před uvedením v Cannes Tarantino vyzval všechny, kdo na festivalu uvidí ve světové premiéře jeho nový snímek, aby jeho obsah nezveřejňovali. V otevřeném dopise podle agentury AFP napsal, že další diváci si zaslouží stejný zážitek z filmu jako ti premiéroví. Takže se dosud ví jen tolik: Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) je dohasínající hvězda westernových seriálů, pro kterou už moderní doba roku 1969 nemá místo. Za nejlepšího kamaráda má svého vlastního kaskadérského dvojníka Cliffa Bootha (Brad Pitt). „Oba se neúspěšně snaží prosadit v Hollywoodu, který již nepoznávají. Ale Rick má velmi slavnou sousedku... Sharon Tate,“ uvedlo studio Sony Pictures v tiskovém prohlášení již loni v březnu…

Pitt, DiCaprio a Al Pacino... O velké hvězdy nemá Tarantino nikdy nouzi. Foto Falcon

Sharon Tate (ve filmu jí hraje Australanka Margot Robbie) je ´nejslavnější´ obětí šíleného Charlese Mansona a jeho následovníků. Skupina během dvou dní v srpnu 1969 povraždila v Los Angeles sedm lidí, Tateové tehdy bylo 26 let a byla v osmém měsíci těhotenství. Právě atmosféru Hollywoodu a všudypřítomný strach z vraždícího kultu prý Tarantino vystihl dokonale.

Nová múza, Margot Robbie, foto Facebook

„Tenkrát v Hollywoodu. Historicky pochybné, ale tematicky geniální. Quentin Tarantino natočil film, který v Cannes může vyhrát Zlatou palmu, nebo ho bude zbožňovat publikum. Nakonec možná půjde oboje. Napínavý, provokativní a intenzivně zneklidňující mistrovské dílo plné černého humoru,“ sdělil kritik Jason Gorber.

Brad Pitt a DiCaprio v looku konce šedesátek... Foto Facebook

„Tohle je film, pro který se Quentin Tarantino narodil. V Tarantinově šedé zóně je ze světa hned barevnější místo. Doufám, že to bude mít pokračování,“ shrnul své pocity Joe Uichi, editor webu Deadline. „Smál jsem se. Lapal jsem po dechu. Přemýšlel jsem nad tím, co by tomu asi řekl režisér Roman Polanski. Souhlasil jsem s tím, že nebudu na Twitter psát vyzrazení částí děje. Tarantino napsal ódu na hollywoodskou ztracenou nevinnost. Zároveň ale troufale naznačuje, že Hollywood nikdy žádnou nevinnost neměl,“ míní filmový publicista Chris Knight.

Dále se komentátor odvážil oživit kauzu spojenou právě s manželem zavražděné Tateové Romanem Polanským. Tarantino totiž kdysi uvedl, že to, co udělal Roman Polanski v roce 1977, je nelegální, a odsoudil ho, ale dodal, že přesně vzato nešlo o znásilnění, protože nebylo použito násilí. „On neznásilnil třináctiletou holku... když užíváte slovo znásilnění, mluvíte o násilí,“ tvrdil tehdy Tarantino. „Zmlátil bych každého, kdo by měl sex s mou třináctiletou dcerou, kdybych nějakou měl,“ dodal. Narážel tak na obvinění Polanského z údajného sexuálního útoku na třináctiletou dívku v roce 1977, kvůli kterému musel opustit USA. Troufáme si ale tvrdit, že divákům jsou tyhle ´nesmysly´ úplně fuk a na Tarantina se do kina pohrnou…

Vložil: Anička Vančová