Tvůrci Her o trůny přicházejí s bonbónkem pro fanoušky. Bude to prý srdcerváč. Sobota Pavla Přeučila

06.04.2019

Autor: HBO

Popisek: John Sníh a Daenerys Targaryen, ovládnou právě oni Západozemí?

FOTOGALERIE, VIDEO Už za týden, v neděli 14. dubna zasednou k televizním obrazovkám miliony fanoušků nejsledovanějšího seriálu posledních let, Hra o trůny. HBO spustí s velkou slávou poslední, osmou sérii, která bude vyvrcholením osm let trvajících bojů o vládu nad fiktivním Západozemím. Zároveň však zavládne u mnohých diváků smutek z toho, že seriál už skutečně končí. Nicméně v HBO mysleli i na tyto diváky a po skončení poslední epizody jim nabídnou dvouhodinový dokument ze zákulisí natáčení seriálu.

Je neuvěřitelné, že první série téhle téměř nekonečné fantasy ságy, natočené podle předlohy spisovatele George R. R. Martina, Píseň ledu a ohně, měla svou celosvětovou premiéru už 17. dubna 2011. Každý díl seriálu, který je ověnčen celkem 38 cenami Emmy, sledovalo oficiálně více než 30 milionů diváků a je také nejstahovanějším seriálem, protože jej tak nějak nelegálně vidělo prý na 100 milionů diváků. Zcela jistě to bude stejné i u osmé, závěrečné řady seriálu.

Závěrečný bonbónek pro diváky

Už týden po skončení poslední epizody seriálu, 26. května (u nás o den později), zasednou fanoušci znovu k televizním obrazovkám, aby si vychutnali bonbónek, v podobě dvouhodinového dokumentu Hra o trůny: Poslední hlídka. Jeho režisérka, Jeanie Finlayová strávila rok po boku tvůrců seriálu, aby nám dala nahlédnout do zákulisí jeho natáčení. Podle tiskové zprávy HBO se „snímek ponoří do bahna a krve, aby odhalil slzy i vítězství, spojené s přivedením fantastického světa Západozemí k životu v reálných filmových studiích a exteriérech Severního Irska. Kamery budou sledovat jak herce, tak celý produkční štáb i v situacích, kdy zápasili s extrémním počasím, termíny i s neodbytnými fanoušky, hladovějícími po spoilerech.“

Daenerys ronila potoky slz

Jak HBO k dokumentu uvádí, půjde o mnohem víc než jen o dokumentární snímek. Diváci uvidí vtipný, dechberoucí příběh, mapující jak humorné okamžiky během natáčení, tak hořké chvilky zklamání i smutek celého štábu ve chvíli, kdy se musí se svým imaginárním světem Západozemí nadobro rozloučit. Jen těžko se loučila s natáčením například Emilia Clarke, která hraje Daenerys Targaryen. Ta se nedávno svěřila se svými pocity, jaké měla, když dočetla poslední stránku scénáře seriálu. Tři hodiny prý putovala bezcílně po Londýně a nevěděla co dělat. „Při natáčení posledních scén jsem prolévala potoky slz a spotřebovala spoustu papírových kapesníků,“ sdělila novinářům. Prozradila i to, že ze smutku a depresí ji pak vždy dostala sklenice vína.

Intimní pohled do duší tvůrců

Podle Finlayové bylo natáčení poslední série nesmírně komplikované, protože se musely uzavřít osudy všech hlavních postav seriálu i osud celého Západozemí. Určitě bude zajímavé sledovat, co se odehrávalo na druhé straně, za kamerou, jak prožívali herci nejen samotné natáčení, ale i chvilky volna, jak se vypořádali s nepřízní počasí, krutými mrazy a co je pohánělo k tomu, aby podali co nejlepší výkony. V dokumentu prý uvidíme i zákulisní scény z natáčení obří bitvy, o které prohlásil asistent režiséra, že „už nikdy nic takového neuvidíte.“ Nicméně podle HBO nepůjde až tak o tradiční formu dokumentu o natáčení, ale „největší pozornost v něm bude věnována intimnímu pohledu do duše tvůrců, kteří se loučí se svým životním dílem.“

Je to definitivní konec?

Podle HBO seriál definitivně končí, ale nic není ztraceno. Společnosti se podařilo vybudovat ze Hry o trůny skutečný divácký fenomén a určitě jen tak nezahodí šanci toho využít i v budoucnu. Proto už se objevily zprávy, že na Hru o trůny naváží dokonce čtyři další tzv. spin-offy, které už jsou ve fázích příprav a podílejí se na nich i současní tvůrci série Dan Weiss a David Benioff. První z nich se má jmenovat Dlouhá noc a má se odehrávat tisíce let před událostmi, které známe ze Hry o trůny. O dalších zatím nejsou známy bližší informace, ale jak známe HBO, bude vše tajit do poslední chvíle. Nechme se tedy překvapit.

Vložil: Pavel Přeučil