Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Thrashoví matadoři a jejich aktuální nářez nesoucí se na křídlech války. (P)alba Thomase Landerse

24.02.2019
Thrashoví matadoři a jejich aktuální nářez nesoucí se na křídlech války. (P)alba Thomase Landerse

Autor: Oficiální stránky kapely

Popisek: Overkill

VIDEO The Wings Of War je devatenáctým (!) studiovým opusem newjerseyských metalových veteránů Overkill, kteří si jej opět i sami produkovali. Album bylo nahráno ve třech různých amerických studiích (Gear Recording Studio, SKH Recording Studios a JRod Productions) a jeho únorové vydání na značce Nuclear Blast předznamenaly dva výborné singly Last Man Standing a Head Of A Pin, ke kterým byla pořízena i lyric videa.

Je rovněž prvním počinem, na kterém se představil nováček za bicí artilerií Jason Bittner, který tak nahradil dosavadního tlučouna Rona Lipnickiho. Ten poháněl kvintet kupředu v období 2005 - 2017 a odešel krátce poté, co se na pultech obchodů objevilo předposlední elpíčko The Grinding Wheel. Novinka ve formě CD, LP a digitálního downloadu čítá desítku původních tracků, které v limitované digipakové CD edici doplňuje jedenáctý bonus In Ashes. Původní design a artwork obalu pocházejí z výtvarné dílny Travise Smitha.

Věříme v boj

Album začíná až industriálně znějícím intrem (pamatujete na skvělou Necroshine?) úvodní a zároveň první singlovky Last Man Standing, která svými centrálně přítomnými bicími ihned představuje nováčka Bittnera v tom nejlepším světle. S příchodem masivní hradby agresivních riffů a pražádné znaky opotřebovanosti vykazující sirény Bobbyho Ellswortha se ze songu klube ta pravá thrashová řezanice upomínající na nejzářnější momenty jejich klasické tvorby osmdesátých let minulého století. Daveovo silně melodické sólo před koncem je opravdu skvělé.

Believe In The Fight nakopne salva bubnů a rychlé, až hardcorové pasáže střídá Blitzovo nakažlivé volání po boji. Head Of A Pin se rozjíždí pomaleji v groove rytmu, postupně několikrát změní tempo a září dalším brilantním kytarovým shreddingem Mr. Linska. Bat Shit Crazy neskrývá svůj oldschoolový thrashový feeling a je kapelní textovou i hudební rebelií se zajímavým zpomalením zhruba v polovině, které nám dá na pár vteřin vydechnout. Duo strunobijců Dave Linsk/Derek „The Skull“ Tailer zní náležitě agresivně a vše žene kupředu Jasonova kanonáda. Čisté intro Distortion následuje další epické riffování a sólo, které zní opravdu hymnicky pod náporem hutné a strojově přesné rytmické sekce.

Kam se odváží jen někteří

A Mother´s Prayer začíná cool basou D. D. Verniho, která uvede do pohybu celý track, který opět velice zdárně mísí agresi s všudypřítomnou melodií a Blitzovým tolik typickým projevem tentokrát navrstveným tak, aby vytvořil opravdu masivní vokální linku. Welcome To The Garden State otvírá až komicky znějící dialog, píseň naplno odhaluje všudypřítomný punkový postoj Overkill a svým lyrickým poselstvím v podstatě pěje ódu na New Jersey a rané doby uskupení.

Where Few Dare To Walk začíná dost potemněle a tohoto pocitu se nelze zbavit po celou dobu jeho hrací doby. Song ihned upomíná na tvorbou metalových praotců Black Sabbath inspirované dílo I Hear Black (1993). Skládá se v podstatě ze dvou různých momentů a svádí pomyslnou bitvu kontrastů mezi melancholickou první částí a mnohem přímočařejší a přímo do ksichtu mířící částí druhou. A věřte, nevěřte, to spojení funguje opravdu výtečně. Závěrečná dvojice Out On The Road-Kill a Hole In My Soul si klade za cíl jediné - úplně vás dorazit svou zničující rychlostí, která v posledních drážkách desky snad ještě více nabírá na intenzitě. Tomu říkám řádně hlasité a ultrarychlé finále, které je tak heavy, jak je to jen možné. Bonus limitované CD edice In Ashes se nese ve středním tempu. Tentokrát se jedná o valivou věc se slokou pro pravověrné headbangers a s lehce zapamatovatelným refrénem, po jehož druhém opakování následuje nezbytná exhibice v podání kytarového čaroděje Dave Linska.

Nezničitelná zelená a černá

Overkill na aktuálním, organicky, moderně a hladově znějícím počinu finišují neuvěřitelně plodnou dekádu, která započala v roce 2010, kdy světlo světa spatřila naprosto excelentní kolekce nekompromisních nátěrů Ironbound. Celá úderka zde opět jede bez vydechnutí na plný plyn a zdá se, že ani po čtyřech desetiletí ji nikdo a nic nezastaví. Křídla války přináší od první do poslední noty hromový sonický nářez, který doslova překypuje silou rovnající se jaderné explozi. Jejíž následný efekt ovšem nepřináší smrt, zkázu a utrpení, nýbrž muzikantskou preciznost plnou výtečných čerstvých nápadů zkušených profíků a neúnavných dříčů. A také radost všem, co milují nejen Overkill, ale potažmo celý thrash jako takový.

Připouštím, že novinka sice není v kontextu opravdu pestré a stabilně konzistentní diskografie Američanů nijak novátorským či kdo ví jak převratným počinem. Přesto umně kloubí ty nejzásadnější poznávací znamení, které tuto ničící jednotku po celá ta léta neomylně odlišují od všech svých souputníků. Blitz a spol. byli, jsou a navždy budou mou thrashmetalovou smečkou numero uno a s novinkou jen potvrzují, že čas je v jejich případě veličinou naprosto irelevantní a že už dávno nemusejí nikomu pranic dokazovat. Za mě zcela po právu absolutorium, in union we stand!

01. Last Man Standing

02. Believe In The Fight

03. Head Of A Pin

04. Bat Shit Crazy

05. Distortion

06. A Mother´s Prayer

07. Welcome To The Garden State

08. Where Few Dare To Walk

09. Out On The Road-Kill

10. Hole In My Soul

11. In Ashes

OVERKILL: THE WINGS OF WAR – 2019

 

Vložil: Thomas Landers

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace