Spielberg podlehl politické korektnosti? Do chystaného remaku West Side Story vybral... Sobota Pavla Přeučila

26.01.2019

Autor: Facebook

Popisek: Rachel Zegler a její splněný velký americký sen

FOTOGALERIE VIDEO Legendární muzikál West Side Story, moderní příběh Romea a Julie, se po 58 letech dočká nové filmové podoby. Zpracování námětu se ujal neméně legendární režisér Steven Spielberg. Ten už předem slíbil, že připravovaný remake obsadí latinsko-americkými herci a slib také splnil. Hlavní role už jsou rozděleny a největším překvapením je nejspíše obsazení titulní role Marie dosud poměrně neznámou kolumbijskou Američankou Rachel Zeglerovou. Kde se vzala tahle holčina?

Pro notorické sledovače kanálu YouTube Rachel Zeglerová možná zase až tak neznámá není. Nedávno se stala virální senzací její adaptace písně Shallow, zpívaná v originále Lady Gaga v úspěšném filmu Zrodila se hvězda. Na YouTube jsou k vidění i další hity, které nazpívala svým vlastním způsobem a než si ji vybral Spielberg, získala si více než 85 000 obdivovatelů. Po oznámení, že si zahraje Marii, jí naskakují denně tisíce dalších. Rachel má už pár zkušeností i s divadlem, zahrála si například v představeních Bídníci, Kráska a zvíře či Malá mořská panna, ale role Marie bude její první na filmovém plátně.

Má doslova zázračný hlas

Když se objevilo oznámení, že Steven Spielberg hledá hlavní představitele latinsko-amerického původu pro novou verzi West Side Story, Rachel neváhala a poslala mu nahrávky svých písní včetně své interpretace slavné písně I Feel Pretty z muzikálu a hned napoprvé uspěla. Její úžasný hlas s doslova zázračným rozsahem všechny ohromil. „Jsem nadšená, že si zahraji tuhle ikonickou roli po boku úžasného Ansela Elgorta. West Side Story byl první muzikál, ve kterém jsem se setkala s Latinoameričankou v titulní roli a vím, že tohle bude hodně znamenat pro hispánskou komunitu“, řekla Rachel poté, co se dozvěděla, že v konkurzu uspěla.

Spielberg chce autentické etnikum

V prvním filmovém zpracování muzikálu West Side Story obsadili většinu rolí portorikánského gangu Žraloků bílí Američané,  nyní tyto role Spielberg obsadil Latinoameričany. Vedle Rachel Zeglerové a Ansela Elgorta, který si zahraje Tonyho, se tak jako Žraloci objeví Ariane DeBose jako Anita, David Alvarez jako Bernardo a Josh Andrés Rivera jako Chino. „Už ve chvíli, kdy jsem se rozhodl natočit remake West Side Story, jsem věděl, že chci v hlavních rolích vidět zajímavé, a hlavně autentické typy hispánského etnika,“ říká Spielberg o výběru představitelů hlavních rolí. Definitivní rozhodnutí o natočení muzikálu padlo v lednu 2018, v průběhu natáčení pátého dílu Indiana Jonese.

Ze svatební zpěvačky hvězdou

Rachel Zeglerová je studentkou střední školy v New Jersey a při studiu si přivydělává také jako zpěvačka na svatbách. Svá hudební videa se známými hity, které přezpívala, umisťuje jako správná teenagerka na YouTube už více než tři roky a muzikál West Side Story byl prý od chvíle, kdy jej poprvé viděla, její srdeční záležitostí. Ústřední písně z muzikálu se také objevily už dříve na jejím YouTube profilu a do role Marie se stylizovala i na svých příspěvcích na Instagramu. Na YouTube jsou k vidění i klipy z jejích divadelních rolí.

Bude zase úroda Oscarů?

Do natáčení West Side Story se chce Spielberg pustit letos v létě. Štáb i hlavní představitele už má pohromadě, ale kdy bude film dokončen a kdy se objeví na plátnech kin, je zatím velkou neznámou. Jak známe ale Spielberga, natáčení pojede jako na drátku, a tak bychom se mohli premiéry dočkat už příští rok na podzim. Zda naváže na obří úspěch původní verze West Side Story, která získala deset Oscarů a na níž se podílela dvojice režisérů Robert Wise a Jerome Robbins, je také otázkou. Otázkou je také to, jak film přijmou diváci a zda se dá původní West Side Story vůbec trumfnout.

West Side Story je divadelní i filmová legenda

Klasický film z roku 1961, West Side Story, vychází z muzikálu, k němuž napsal hudbu Leonarda Bernstein, text Stephen Sondheim a libreto Arthur Laurents, se inspiroval Shakespearovým příběhem Romea a Julie. Muzikál se od roku 1957 hraje na jevištích celého světa. Divadelní inscenace West Side Story měla světovou premiéru 26. září 1957 ve Winter Garden Theater na Broadwayi v New Yorku.

Leonard Bernstein byl, jak jinak než Žid - téma mu bylo tudíž blízké. Plus geniální skladatel, takže hity z West Side Story se zpívají dodnes

West Side Story je považován za jeden z vrcholů ve svém žánru. Dominantními složkami tohoto, na svou dobu převratně, moderního muzikálu jsou dynamika, rychlost, rytmičnost – hudba, tanec, pohyb, zvuky, dialogy, kamera. Je znám též díky zlidovělým melodiím jako jsou Somewhere, Maria, Tonight či America.

Ještě poměrně nevinné gangy v NY, ozbrojeny byly pouze noži... Snímek z filmu West Side Story z roku 1961

Děj se odehrává v ulicích západní části New Yorku (West Side) USA. O životní prostor zde bojují dva znepřátelené party gangy – domácí Tryskáči (Jets) a přistěhovalci z Portorika Žraloci (Sharks); ovšem i Tryskáči jsou potomci přistěhovalců často v první generaci. Vůdce Tryskáčů Riff vymyslí plán – vzájemný souboj, který o nadvládě rozhodne. Riff se rozhodne, že přemluví i bývalého člena Tryskáčů Tonyho, aby se společně zúčastnil výzvy, která bude předána na tancovačce v tělocvičně.

I v původní West Side Story hrála Hispánka, Rita Moreno

Tam se setkají Tony (nejlepší přítel vůdce Tryskáčů Riffa) a Maria (sestra vůdce Žraloků Bernarda, která přijela nedávno z Puerta Rica a má se stát manželkou China) a zamilují se do sebe… Stejně jako u Shakespeara, happy end se nekoná:  Tony se snaží zastavit boj a uzavřít mír, Bernarda  na něj ale zaútočí a Riff ve snaze bránit Tonyho udeří Bernarda. Dojde k pěstnímu souboji a poté k boji s noži, kdy Bernardo smrtelně zraní Riffa. Tony pak v záchvatu vzteku nad ztrátou svého nejlepšího přítele zabije nožem Bernarda. Než může dojít k dalším bojům, všichni se rozprchnou, když slyší zvuk policejních sirén…

Maria a Tony (Natalie Wood a Russ Tamblyn)

Slavný americký filmový muzikál West Side Story z roku 1961 režisérů Jerome Robbinse a Roberta Wise vychází z divadelní podoby. I když se filmový děj odehrává v New Yorku, snímek byl v převážné míře natočen v Los Angeles. Jeho světová premiéra proběhla 18. října 1961. V hlavních rolích se objevili Natalie Wood (její zpěv byl dabován zpěvačkou Marni Nixon), Russ Tamblyn, Rita Moreno, George Chakiris, Simon Oakland, John Astin… West Side Story získal 10 Oscarů z 11 nominací, cenu získal i za nejlepší film.

Konec je tragický - Maria s Tonym být nemůže, svět to nedovolí...

Vložil: Pavel Přeučil