Hardrockoví klasici se hlásí s novou deskou a stále žijí svůj sen. (P)alba Thomase Landerse

04.11.2018

Autor: Facebook

Popisek: Uriah Heep v akci - červen 2018

VIDEO Uriah Heep, kteří se pojmenoval podle postavy slavného románu David Copperfield od klasika žánru Charlese Dickense, debutovali v roce 1970 (album Very ´eavy Very ´umble) a od té doby jsou jednou z nejtvrději pracujících formací v hudebním průmyslu. Ovlivnili nespočet svých následovníků a mezi ty nejznámější uveďme třeba samotné velikány Queen, které Uriah Heep okouzlili jak svými velkolepými melodiemi, tak i vždy skvělými sólovými a sborovými vokály.

I proto se Uriášům mezi fans začalo přezdívat The Beach Boys heavy metalu. Během své kariéry prodali celosvětově přes čtyřicet milionů nosičů a novinková deska Living The Dream je již jejich pětadvacátým studiovým zářezem. A ihned zdůrazňuji, že opravdu podařeným.

Pořád kámoši... I když fotky z koncertů na jejich Facebooku jsou podezřele často (no vlastně pořád) raději již zezadu, kde stále vlají ty dlouhé mařeny

Heep, Heep, hurá!

Album samotné otevírá pilotní singl Grazed By Heaven a od prvních tónů je zcela evidentní, že se s tím kapela opravdu „nepáře“. Nadupaný riff, svižné tempo, klasický zvuk Hammondek, vynikající zpěv - prostě zcela typická hard rocková jízda á la Uriah Heep a opravdu razantní úvodní číslo. Titulní věc si hezky hoví někde mezi AOR a progresivním rockem a dává nám nahlédnout do inspirace stojící za celou myšlenkou novinky.

Take Away My Soul se stala druhým singlem a v tomto případě jsem si jist, že ji fans přijmou s otevřenou náručí jako novou koncertní tutovku, kterou žene kupředu skvělá kytarová práce. Knocking At My Door a Goodbye To Innocence jsou oba rychlé hard rockové songy s hřmotnými bicími a dunivou basou, které dávají upomenout na letité klasiky Easy Livin´ (album Demons And Wizards, 1972) či Free´n´Easy (album Innocent Victim, 1977). Dalším zářivým momentem je bezpochyby téměř devítiminutová Rocks In The Road, která se pyšní dlouhou instrumentální pasáží plnou melodií kláves, nakažlivým rytmem a dalším mohutným refrénem s vynikajícím zpěvem.

Waters Flowin´ ukazuje kapelu ve své jemnější podobě a lyricky nás vrací až do dob slavných Lady In Black (album Salisbury, 1971) a The Wizard (opět album Demons And Wizards). It´s All Been Said střídá razantní a jemné pasáže, které dávají především vyniknout opravdu výjimečnému vokálnímu výkonu. Dreams Of Yesteryear celou desku uzavírá a ihned se stává svým absolutně majestátním soundem mým osobním favoritem. Spojuje to nejlepší z obou světů - dýchají na nás staré dobré (a nejúspěšnější) časy formace a zrovna tak i fakt, že Uriah Heep jsou stále i v dnešní době kapelou zcela relevantní.

Hudbu složil, slova napsal, album produkoval

Současnou sestavu Uriah Heep tvoří její zakladatel Mick Box (kytary), se kterým od roku 1986 spolutvoří pevné jádro kapely i excelentní zpěvák Bernie Shaw a ve svém oboru neméně zdatný klávesista Phil Lanzon (vřele doporučuji jeho loňský sólový debut If You Think I´m Crazy). Bubenická mlátička Russell Gilbrook působí v uskupení jedenáctým rokem a baskytarista Davey Rimmer od jara 2013. Ti všichni se společně podíleli na tvorbě nového materiálu a album obohatili i o skvělé hudební výkony a zajímavé texty. Produkce se tentokrát ujal renomovaný kanadský nahrávací inženýr Jay Ruston, který se proslavil spoluprací s The Winery Dogs, Stone Sour, Black Star Riders a Europe. Ve výsledku se mu podařilo docílit skutečně masivního zvuku se živým feelingem a bombastičností, které taky pět dekád patří k poznávacím znamením britské skvadry.

Během této hodiny, Uriáš do každé rodiny

Pokud se hard rockoví matadoři na novince pokusili dokázat, že „to“ stále mají, je Living The Dream velkým úspěchem. Album potěší skalní příznivce a troufám si tvrdit, že si najde i nové obdivovatele, protože v sobě mísí to nejlepší z legendárního odkazu kapely, ale i zcela moderní zvuk, který jasně dokazuje, že Uriah Heep chtějí jít (a jdou) stále kupředu. Kapela rovněž k podpoře alba vyrazila na další světové turné a její aktuální setlist čítá šest novinkových položek, což je samo o sobě dostatečným potvrzením, že se nahrávka opravdu povedla a nelze jinak, než ji vřele doporučit nejen skalním milovníkům žánru.

Tracklist:

01. GRAZED BY HEAVEN

02. LIVING THE DREAM