Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Mamma mia se vrátila ve zralejší podobě a v Hotelu Artemis je po kolena krve. Premiéry Pavla Přeučila

19.07.2018
Mamma mia se vrátila ve zralejší podobě a v Hotelu Artemis je po kolena krve. Premiéry Pavla Přeučila

Foto: Cinemart

Popisek: Mamma Mia! Here We Go Again

FOTOGALERIE Dnes vás chci pozvat hned na dvě filmové premiéry, které určitě stojí za návštěvu kina. První z nich je dlouho očekávaná, ryze letní hitovka Mamma Mia! Here We Go Again a tou druhou drsný thriller Hotel Artemis.

Přesně 10 let po světovém úspěchu muzikálu Mamma mia, který boural kina po celém světě, je tady jeho pokračování s podtitulem Here We Go Again, což bychom mohli volně přeložit jako, „Už jsme tady zase“. Trochu jsem se „dvojky“ obával, ale po shlédnutí obou velkolepých hudebních mejdanů, mohu s klidným srdcem prohlásit, že se pokračování opravdu povedlo. Je vyzrálejší a divák dostane ve filmu hned dva příběhy. Ten první nás v retrospektivě zavede do doby, kdy se Donna, jako čerstvá absolventka univerzity, objeví v zapadákově řeckého ostrova a rozhodne se z opuštěného statku vybudovat prvotřídní hotel. Mimochodem, lokace, na níž se film natáčel, se nenachází v Řecku, ale točilo se na chorvatském ostrůvku Vis, nedaleko Splitu.

Dokonalý propletenec dvou příběhů

Představitelkou Donny v mladším vydání, kterou jsme viděli v prvním filmu jako Meryl Streepovou, je živočišná britská herečka Lily Jamesová, kterou jsme mohli vidět například ve filmu Hněv Titánů, nebo nedávno ve snímku Baby Driver. Postupně prožívá krátké milostné románky s oněmi třemi tatíky její dcery Sophie, které uvidíme v mladším vydání. Tak se dozvíme, jak vlastně celý problém trojího otcovství začal. Paralelně s příběhem Donny se odehrává i příběh její dcery Sophie, představované v pokračování americkou herečkou Amandou Seyfriendovou. Základní linie filmu se točí kolem slavnostního znovuotevření rodinného hotelu na ostrůvku Kalokairi, na které se znovu sjíždějí hlavní postavy z prvního filmu, zejména otcové Pierce Brosnan, Colin Firth a Stellan Skarsgárd.

Lehká prázdninová zábava určitě nudit nebude

Na rozdíl od prvního dílu je pokračování více příběhové a nesmrtelné hudební hity skupiny ABBA, které byly v „jedničce“ nosnou stránkou filmu, jsou v pokračování spíše využity jako doprovod souběžně se odehrávajících příběhů Donny a Sophie. Ty jsou možná někdy až příliš propleteny, takže méně pozorný divák někdy ztrácí přehled o tom, v které době se vlastně nachází. Nahrává tomu tak trochu i podoba obou hlavních představitelek Amandy Seyfriendové a Lily Jamesové. Na plátně se v roli Sophiiny babičky objeví i slavná zpěvačka Cher a v závěru krátce i Meryl Streepová, která strávila na natáčení necelý týden. Ve filmu zaznívají jak slavné hity ABBY, které jsme slyšeli v prvním filmu, tak také spousta zcela nových. I když metráž filmu dosahuje téměř dvou hodin, divák se nenudí a s chutí si užívá nenáročnou zábavu, jako stvořenou pro prázdninové dny.

Návštěva hotelu Artemis

Druhým filmem, který byste si neměli nechat ujít, je scifi thriller Hotel Artemis. Jeho hodnocení byla poněkud rozporuplná, ale já jsem odcházel z novinářské projekce spokojen. Zásluhu na tom má především hvězdné obsazení filmu, ve kterém září zejména Jodie Fosterová, Dave Bautista a Jeff Goldblum.

Hotel Artemis: Jeff Goldblum a Jodie Foster

Přestože jde u režiséra Drewa Pearceho, kterého známe především jako scénáristu takových filmů, jako byl Iron Man 3 nebo Mission Impossible: Rogue Nation, o režijní debut, zhostil se úkolu více než dobře. Poněkud sešlý a léta zavřený hotel Artemis slouží v Los Angeles roku 2028 jako dokonale utajená klinika pro bohatou gangsterskou klientelu a má svá přísná pravidla. Tím nejdůležitějším je, že nezabiješ jiného klienta hotelu, což se v příběhu dokonce několikrát poruší. Během krvavých městských nepokojů a bojů o vodu se v hotelu objeví pár nečekaných klientů, nasáklých krví a zdravotní sestra v podání Jodie Fosterová má najednou plné ruce práce.

Excelentní a jen zdánlivě tvrdá Jodie Fosterová

Když jsem po pár letech znovu viděl na plátně Jodie Fosterovou, hned mne napadlo, proč tuto vynikající herečku vidíme v poslední době tak málo. Naposledy jsme ji totiž mohli vidět ve filmu Elysium v roce 2013. Její výkon v roli zdravotní sestry, trpící agorafobií, je dokonalý. Sice nám na plátně pořádně zestárla, ale to nic neubírá na síle její herecké osobnosti. Za pomoci svého ochránce Everesta (Dave Bautista), vládne hotelu tvrdou rukou a skrytě prožívá muka ze ztráty svého syna. Futuristický rámec filmu není nijak zdůrazňován, postřehneme jej prakticky pouze ve chvílích, kdy sestra používá k záchraně pacientů a k výrobě náhradních orgánů technologicky vyspělé zařízení v podobě 3D tiskárny.

Jodie Foster - pár let od Mlčení jehňátek přeci jen uběhlo... další fotky ve fotogalerii

Temná hitchcockovská podívaná

Příběh filmu se točí kolem dvou bratrů, z nich jeden je na pokraji smrti, kteří vyhledají útočiště v hotelu Artemis, kde mají předplacené zdravotní služby. Do hotelu si však přinesou i tajemnou věcičku, ukradenou vládci losangeleského podsvětí, která má cenu 18 milionů dolarů. Po jejich příchodu padají postupně v tajné nemocnici pro kriminálníky všechna pravidla a roztáčí se smrtící kolotoč. Ačkoliv celý film působí značně temně a není v něm nouze o pořádně krvavé akční scény, režisér využil i poněkud temný humor, kterým jsou drastické scény odlehčeny. Přesto napětí ve filmu slušně graduje a chvílemi zažíváte doslova hitchcockovské situace, plné drsných intrik. Hotel Artemis sice není žádný filmový zázrak, ale přináší docela neokoukanou dějovou zápletku a především pořádnou dávku napětí.

 

Vložil: Pavel Přeučil