Je to honička, být v USA jednička. Frontman Kiss kromě basy ovládá kytaru, piano, bicí a pět jazyků. Nejvíc ten svůj

08.04.2018

Popisek: Gene Simmons

FOTO VIDEO Ve včerejším pokračování jsme skončili u jeho aférek, jenže Gene Simmons se v té době stal spolu se svou skupinou Kiss světovou hvězdou první velikosti. Gene jako herec a podnikatel, jehož maniakálně pomalovaný obličej zná celý svět; přečtěte si, jak to dělá velký byznysman v hudebním průmyslu. Gene je ale mnohem více…

Jestliže v sedmdesátých letech kočíroval Kiss chlapík s dlouhým jazykem, v další dekádě se kapele začal pomaličku vzdalovat. Prvním signálem byl nepříliš povedený sci-fi příběh Kiss Meets The Phantom Of The Park (1978). V roce 1981 měl vzniknout film, z něhož zůstal jen „soundtrack“ Music From (The Elder), z dnešního pohledu jedna z nejlepších desek Kiss vůbec. Vedle několika televizních seriálů se naplno rozjela jeho filmová kariéra snímkem Runaway. Následoval Trick Or Treat, ve stejném roce Never Too Young To Die, o rok později si zahrál teroristu Malaka Al Rahima ve Wanted: Dead Or Alive a do konce desetiletí přidal ještě Red Surf.

Osmdesátky táhnul Paul Stanley

Celá osmdesátá léta Kiss táhl Paul Stanley. Hudebně, skladatelsky, aranžérsky a i po producentské stránce. Jasně dokázal, že i bez masek a kostýmů je jejich hudba kvalitní, hitová a dokáže naplnit haly a stadiony. Když onemocněl bubeník Eric Carr, Stanley svému pokrevnímu bratrovi vyčetl, že vypadl z role Genea Simmonse. Ano, z role: Gene Simmons je jedna z mnoha divadelních rolí zatraceně chytrého a šikovného chlapa… Ten se mu po Carrově skonu s velkou pokorou veřejně omluvil a poděkoval, že nenechal skupinu umřít.

Sympatie k nacismu?

Byl to právě Gene, kdo s rozjezdem Kiss vymyslel merchandise pro fanoušky. V začátku spíše promokampaň, která měl dát lidem na vědomí, že existuje čtveřice zmalovaných maniaků, se později zvrtla do netušených rozměrů. Vychytralý Simmons zřejmě zapnul kalkulačku a logo Kiss umístil snad na všechno, co lze prodat. A asi proto bylo zmíněné logo se dvěma ostrými S a vlastně celý soubor takovým trnem v oku bývalému režimu u nás. Zdejší komunisté nejspíš ani ve snu netušili, že matka a bratr Simmonse jako jediní z rodiny přežili holocaust, a proto je více než absurdní osočovat skupinu ze sympatií k nacismu.

Každopádně Kiss měli vydat novou desku už před zhruba dvěma lety, ale zatím po ní není ani vidu ani slechu. Po pětačtyřiceti letech ale už nikomu nemusejí nic dokazovat. Haly a stadiony při jejich koncertech jsou stále plné a fandové stejně chtějí pořád dokola ty staré fláky. Gene je v poslední době i po padesáti letech aktivní kariéry nebývale činorodý. Turné s vlastním bandem pokračuje i letos, a k tomu bude ještě objíždět města s mluveným slovem.

Kiss bez makeupu

Možná nevíte, že…

Hudba je dnes pro Simmonse pouze jedním z mnoha koníčků. Kdo někdy viděl rodinou show Family Jewels (během šesti let vzniklo více než sto šedesát dílů), jistě to pochopil. Baví ho podnikat a vydělávat, ale i rozdávat dolary ve všech možných a někdy i nemožných odvětvích. Když jsme s ním před pár lety dělali rozhovor, o muzice se moc bavit nechtěl. Během své kariéry vybudoval filmovou a produkční společnost, hudební vydavatelství, produkoval několik kapel, psal pro jiné interprety, vytvořil banku, angažoval se v televizi a několika filmech a také na poli politiky. Rovněž pravidelně přispívá na charitu. Je členem organizace ChildFund International a Mending Kids International, cestoval do Zambie ve východní Africe, kde navštívil několik dětí z více než 140, které sponzoruje.

S Paulem Stanleym je spolumajitelem fotbalového týmu LA KISS Arena a sítí restaurací Rock & Brews, vlastní časopis Gene Simmons Tongue Magazine a animovanou sérii My Dad The Rock Star. Má klíč od města Dallas a také tam je po něm pojmenovaná ulice Gene Simmons Boulevard. Rovněž má klíč od kanadského Winnipegu. Zde Kiss vystupovali poprvé mimo USA 8. února 1974 jako předkapela Michaela Quatra, o sedm let staršího bratra o několik světelných let populárnější Suzi. Cestou se jim rozbila dodávka a dle vlastních slov málem umrzli.

Ikona s kytarou ve tvaru sekery

Simmons je čestným členem představenstva Little Kids Rock, národní neziskové organizace, která pracuje na obnově a revitalizaci hudební výchovy ve znevýhodněných veřejných školách v USA. Bez zajímavosti není ani to, že Národní muzeum americké historie si považuje toho, že může ve své sbírce pečovat o Simmonsovu legendární, jím podepsanou baskytaru ve tvaru sekery. Na plaketě od muzea se píše: „Uvědomujeme si, jaký dopad má pan Simmons a jeho skupina Kiss na americkou kulturu. A to především při vytváření jedinečné a ikonické značky, kterou fanoušci po celém světě obdivují. Příběh o americkém snu pana Simmonse si zaslouží uchovat. Imigrant a syn přeživšího holokaustu využil kreativní vizi a podnikatelského ducha, aby se významně projevil v lidové kultuře našeho národa a stal se ikonickou postavou v americké hudbě a zábavě.“

A ještě? Gene Simmons kromě baskytary ovládá kytaru, piano, bicí nástroje a pět jazyků. Nejvíc ten svůj.

Bohouš Němec

O zásadní změně v časopisu Rock and All si přečtěte ZDE.