Budili hrůzu a ti z Karibiku prý byli opravdu nejhorší. I pirátské řemeslo ale mělo svá pravidla

14.05.2017

Autor: Fragment

Popisek: Piráti - ilustrovaná historie

Známe je z pohádek a dobrodružných filmů, ve skutečnosti to s nimi ale rozhodně nebyla žádná selanka. Jak vůbec vzniklo pirátské řemeslo a jakými se řídilo pravidly? Vydejte se na dobrodružnou plavbu s bohatě ilustrovanou publikací Piráti – ilustrovaná historie, kterou vydalo nakladatelství Fragment.

Kdo by neznal Piráty z Karibiku! S mimořádně úspěšnou americkou filmovou sérií se nechal zavést do světa dobrodružství a romantiky snad úplně každý. Postava statečného kapitána Jacka Sparrowa dokonce tak nadchla i svého představitele Johnnyho Deppa, že si koupil na Bahamách vlastní ostrov. Nebo spíš ostrůvek o rozloze rozloze osmnácti hektarů a zlé jazyky o něm obratem začaly šířit zvěst, že si tam dál hraje na piráty, protože se nedokáže se svým milovaným hrdinou rozloučit.

I v dnešním světě se po světových mořích pohybují novodobí piráti, kteří přepadají lodi. Ať již jim jde o to okrást posádku či sebrat celou loď, a pak ji využívat pro svou potřebu nebo výhodně zpreněžit, nebo zajmout plavidlo, přepravující drahý náklad, třeba tanker s ropou, a požadovat za ně výkupné. To jsme se ale dostali někam jinam, i když i ten původní pirátský svět měl do filmové romantiky na míle daleko.

Piráti - ilustrovaná historie

Napínavé příběhy a legendy o pirátech jsou stále populární, bývaly doby, kdy se námořníci víc než čehokoliv jiného obávali právě pirátů. Stačilo, aby na stožáru lodi zahlédli černou vlajku s lebkou a zkříženými hnáty, a hned věděli, že je čekají krušné chvilky. Bohatě ilustrovaná encyklopedie představuje piráty v těch nejživějších barvách. Poznáte, jak jejich řemeslo vzniklo a jakými se řídili pravidly. Proniknete do tajů jejich dobrodružného života a dozvíte se zajímavé informace o stavbě lodí či námořní navigaci. Dočtete se, jak krvavá éra pirátů skončila, co zlomilo jejich moc a donutilo je opustit vody Karibiku. Tak neváhejte a vydejte se na plavbu pod pirátskou vlajkou!

Autor: kolektiv
Žánr:
encyklopedie