O nejvýstřednějším českém panovníkovi se toho namluví… Co je opravdu pravda? A jste si jistí, že naši historii znáte? Otestuje svou paměť zábavnou formou

08.05.2017

Autor: Edika

Popisek: Příběhy o Rudolfu II.

Mýty, rozmary i výstřední koníčky jedné z nejbarvitějších osobností na českém trůnu uvádí na pravou míru kniha Martiny Drijverové Příběhy o Rudolfu II., kterou vydalo nakladatelství Edika. Fanoušci naší historie si zase mohou otestovat své znalosti s tužkou v ruce s originálním pracovním sešitem České dějiny mají své hrdiny z nakladatelství cPress.

Příběhy o Rudolfu II.

Již za života byl považován za podivína, který na sklonku života propadl šílenství, a když se v roce 1583 natrvalo přestěhoval s celým dvorem do Prahy, leckomu nešlo na rozum, co ho k tomu vedlo. Císař Rudolf II., za jehož vlády česká metropole doslova rozkvetla, považoval České království za nejpevnější základnu svého politického postavení. Na rozdíl od Vídně totiž Praha nebyla nikdy ohrožena tureckou expanzí a poskytovala dobrý výchozí bod pro říšskou politiku. Poslední důvod ale byl pro melancholického císaře asi nejdůležitější – Praha se mu prostě líbila.

Raději než vládnutí se Rudolf věnoval umění a oblíbené alchymii, a tak jakmile se Praha stala centrem evropské politiky, začaly se do ní hrnout i významné osobnosti, jako astronomové Tycho Brahe, Johannes Kepler, malíři Hans von Aachen, Arcimboldo či alchymisté Edvard Kelley a John Dee. Nebývalý rozkvět měl ale bohužel krátkého trvání. Se smrtí velkého milovníka umění, věd a svobodného hledání univerzální pravdy o životě a světě čas hvězd a mandragor skončil a lesk zlaté Prahy jako hlavního města říše nadobro pohasl.

Příběhy o Rudolfu II.

O Rudolfu II. se vypráví leccos. S přibývajícími lety prý stále častěji propadal podivným náladám, ohrožoval přátele dýkou a dokonce se několikrát pokusil o sebevraždu. Co je ale pravda, a co pouze mýtus, živený plynoucím časem? Opravdu hledal Golema? Skutečně založil první zoologickou zahradu? Byl v jedné z jeho komnat kouzlem snížený strop? Jaké poklady za svůj život nashromáždil a co se s nimi poté stalo?

Autor: Martina Drijverová
Žánr:
dětská naučná edice
Nakladatelství:
Edika

Ukázka z knihy:

Příběhy o Rudolfu II.

Příběhy o Rudolfu II.

Příběhy o Rudolfu II.

České dějiny mají své hrdiny

Myslíte si o sobě, že vám to pálí? Rádi s tužkou v ruce řešíte složité rébusy, záhadné šifry a zapeklité křížovky? Zajímáte-li se navíc o historii naší země a chcete se o ní dozvědět víc, je tento pracovní sešit určen právě pro vás.

Každá z pěti kapitol obsahuje šest kreslených dějepisných zajímavostí, které spojuje společné téma – panovníci, slavné osobnosti, bitvy a války, umělci a spisovatelé a také vynálezy a objevy. Abyste to však neměli tak jednoduché, k odhalení historického tajemství je třeba správně rozlousknout dva až tři rafinované rébusy. Jak, na to vám autoři vždy napoví. Ani v případě luštícího neúspěchu ale není třeba zoufat. Na závěr kapitoly je totiž vždy uvedeno správné řešení.

České dějiny mají své hrdiny

Uvnitř naleznete:

• 5 dějepisných kapitol: panovníci, slavné osobnosti, bitvy a války, umělci a spisovatelé a také vynálezy a objevy