Nová česká rodinná komedie režiséra Zdeňka Trošky Strašidla hlásí dotočeno. Protože jde o pohádkovou komedii, vizuálně náročnou, nyní se pracuje na desítkách triků

04.05.2016

Popisek: Zdeněk Troška s Terezou Kostkovou

VIDEO PLAKÁT K FILMU Po 30 natáčecích dnech se uzavřelo natáčení nové rodinné komedie Zdeňka Trošky Strašidla. Během září a října vystřídal štáb pět lokací převážně ve Středočeském kraji. Příběh plný fantazie, v němž se potkává moderní současnost s pohádkovým světem nadpřirozených bytostí, se točil například v Lítni na Berounsku a na uzavřeném zámku Líšno, dále na zámku v Lítni, v bývalém cukrovaru v lázních Toušeň, v kině v Řevnicích, řevnické ZUŠ a také v základní škole v Lítni. Komedie o strašidelné rodině hejkala Huga, již se nechce vystěhovat ze svého domu a je přinucena adaptovat se do běžného života obyčejných smrtelníků, kteří umí pěkně zkomplikovat život, má premiéru naplánovanou již na 18. 8. 2016. Takže v současné době mají filmaři – a hlavně tvůrci triků – plné ruce práce…

Co se stane, když si rodina strašidel musí najít práci, začít platit nájem a chodit do školy? Vystěhovat se nebo platit nájem, pracovat a chodit do školy! Tak zněl ortel, vynesený úředníkem Patočkou nad rodinou hejkala Huga, která bydlí ve starém domě na kraji maloměsta. Rodina hejkala Huga se skládá z nadpřirozených bytostí – manželky Huga/čarodějnice Particie, jejich dvou dětí, další čarodějky tety Žofie, vodníka Bubly a víly Jitřenky. Ti se mají začlenit do světa lidí, začít pracovat, chodit do školy a hlavně vydělávat peníze na nájem.

Konec rodiny se zdá neodvratný, zejména poté, co Hugo přijde o hlas a jeho žena Patricie ho opustí a odletí za svojí první láskou upírem do Temešváru. Dům má být vyklizen, čemuž chtějí strašidla za každou cenu zabránit. Vydají se za úředníkem Patočkou, který má jejich případ na starosti a ten se nechá jejich prosbami oblomit a doporučí jim, co mají začít dělat. Vodník Bubla začne pracovat v prádelně paní Karolíny jako pomocná síla, Hugo se začlení do hereckého ansámblu a zkouší s nimi pohádku a víla Jitřenka se stane první primabalerínou ve stejném divadle.

Vše vypadá jednoduše, ale bude to ovšem mnohem obtížnější, než by se mohlo zdát. Na celou rodinu čekají neuvěřitelná dobrodružství neznámého světa. Odvážné hrdiny za pomoci kouzel a magie čeká nelehký úkol, jak se vypořádat se všemi nástrahami zemní říše, přelstít úředního šimla a udržet rodinu pohromadě. Ale jejich svérázně radostný život, neutuchající láska a pocit soudržnosti jsou mnohem víc silnější, než chamtivost a podlost normálních lidí.

Podívejte se na videa k novému filmu Zdeňka Trošky:

Vložil: Anička Vančová