Otec vlasti Karel IV., superhrdinský komiks, Ledecký junior a autor Pelíšků… Že to nejde dohromady? Budete se divit, ale co se knihy Karel IV. – Pán světa týče, jde. A skvěle

27.04.2016

Popisek: Karel IV. – Pán světa

V letošním roce si připomínáme výročí 700 let od narození Karla IV. Nakladatelství Edika dokazuje, že otec vlasti není jen nudnou postavou z učebnic. V knize Karel IV. – Pán světa představuje panovníka jako komiksového superhrdinu. Její autor Zdeněk Ležák má již na svém kontě komiksové zpracování života Jana Husa. Ilustracemi knihu Karel IV. – Pán světa doprovodili kreslíři Jonáš Ledecký, Matyáš Namai a Martin Pospíšil.

Životopisný komiks Karla IV. provází čtenáře nejdůležitějšími okamžiky dětství i dospělosti jednoho z největších Čechů. Jedinečná kniha přibližuje jeho neradostné dětství i obdobím dospívání, kdy velel armádě, vybojoval svou první bitvu a ujal se vlády nad Českým královstvím. Podívejte se, jak si Karel IV. ve třiceti si na hlavu nasadil římskou královskou korunu, o rok později korunu českou a jak se v osmatřiceti stal pánem světa, když byl korunován císařem Svaté říše římské.

Když jsem psal komiks o Karlu IV., myslel jsem na Batmana

Karel IV. rozhodně není nudná postava z učebnic, jeho dobrodružstvím nabitý život si o komiksové zpracování doslova říkal. „Když jsem psal komiks o Karlu IV., myslel jsem na Batmana. Příběh mladého kralevice je totiž superhrdinovi z Gotham City v mnohém podobný. Pod rukama výtvarníků nám pak před očima rostl z malého ubrečeného chlapce s neradostným dětstvím odvážný jinoch, z něhož se záhy stal neohrožený pán celého světa. Podobně, jako rostl ve svém komiksovém vesmíru Batman. Tak já vidím Karla IV. a snad jej tak na chvíli uvidíte i vy," říká o knize její autor Zdeněk Ležák.

Ilustracemi netradiční zpracování osudů panovníka doplnili tři mladí talentovaní kreslíři. Hlavním ilustrátorem je Jonáš Ledecký: „Karel IV. je první velký komiks, na kterém jsem pracoval. Jsem rád, že mi Zdeněk Ležák věřil s takhle velkým tématem. Mám štěstí, že jsem na projektu mohl spolupracovat s tak talentovanými výtvarníky jako je Matyáš Namai, se kterým jsem vytvářel storyboard a který ilustroval textovou část. A Martin Pospíšil, který dělal lettering komiksu a grafickou úpravu obálky."

Knihu Karel IV. – Pán světa pokřtí spisovatel Petr Šabach ve středu 11. května od 11:00 v Paláci knih Neoluxor na Václavském náměstí v Praze. 9. června autoři knihu představí v Brně na hradě Špilberk od 16:00. Beseda se Zdeňkem Ležákem a Jonášem Ledeckým a workshop na téma „Jak vzniká komiks“ proběhne 13. června od 11:00 v Muzeu Karlova mostu v Praze.

Vložil: Anička Vančová

Tagy
knihy,