Tři držitelé Zlaté palmy z Cannes, jeden Stříbrný medvěd z Berlína i dva Zlatí lvi z Benátek: Únor patří snímku Dva dny, jedna noc s Marion Cotillard

19.02.2016

Popisek: Dva dny a jedna noc s Marion Cotillard

Nová DVD edice Festival 12 přináší unikátní kolekci oceňovaných filmů z prestižních světových festivalů. Velká nádhera, Taxi Teherán, Leviatan, Saulův syn… Celkem 12 DVD s filmy, které získaly ocenění či svými kvalitami vzbudily pozornost na nejprestižnějších filmových festivalech, nabídne nová edice Festival 12. Záměr společnosti Film Europe každý měsíc na DVD vydat jeden „artový“ film nemá v České republice obdoby. Filmy z edice Festival 12 jsou opatřeny českými titulky, nechybí divácky atraktivní bonus v podobě barevného bookletu, který obsahuje českou studii renomovaného filmového kritika, věnovanou danému filmu.

Edici Festival 12 v prosinci loňského roku odstartoval snímek Velká nádhera (režie Paolo Sorrentino), držitel Oscara za neanglicky mluvený film. Leden patřil teskné grotesce a vítězi Zlatého lva na MFF v Benátkách Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě, který je závěrečnou částí trilogie režiséra Roye Anderssona o lidském údělu, v níž švédský solitér jedinečně pracuje s napětím mezi banalitami a nejpodstatnějšími věcmi našeho světa, mezi komickým a tragickým, mezi tvrdostí a něhou.

Nominace na Zlatou palmu z Cannes, ale i cena za Nejlepší film z MFF v Sydney

V únoru vychází Dva dny, jedna noc od autorské režisérské dvojice bratrů Dardennů. Jejich parketou jsou sociální dramata s tematikou rodiny, práce či hodnoty peněz, které se vyznačují pronikavou realističností a věrohodností, ale i naprostou absencí filmové hudby, dotvářející atmosféru událostí. Diváci se tak mohou nerušeně soustředit na bezchybné herecké výkony povětšinou neprofesionálních či méně známých herců. Nominace na Zlatou palmu z MFF Cannes, ale i cena za Nejlepší film z MFF v Sydney pro snímek Dva dny, jedna noc jsou důkazem, že belgické režisérské duo dokáže zaujmout jak diváky, tak i světoznámé filmové kritiky.

V následujících měsících se díky edici Festival 12 milovníkům současné světové kinematografie do rukou dostane DVD s vítězným snímkem Berlinále 2015 Taxi Teherán (režie Jafar Panahi), Stříbrným medvědem oceněný thriller Victoria (režie Sebastian Schipper), který navíc získal 6 výročních cen německé filmové akademie včetně Ceny za nejlepší film, nebo vítěz Zlaté palmy z loňského festivalu v Cannes Dheepan (režie Jacques Audiard) a film Saulův syn (režie László Nemes), ověnčený v Cannes Velkou cenou a Cenou kritiků FIPRESCI.

Exkluzivní kolekce Festival 12

Exkluzivní kolekce Festival 12 zahrnuje také italský snímek Moje matka (režie Nanni Moretti, Cena ekumenické poroty, Cannes 2015), britské drama Macbeth (režie Justin Kurzel) s Michaelem Fassbenderem v roli skotského krále Macbetha a oscarovou herečkou Marion Cotillard v roli Lady Macbeth, dramata Můj král (režie Maiwenn, cena za nejlepší ženský herecký výkon, Cannes 2015), Život Adele (režie Abdellatif Kechiche, Zlatá palma, Cannes 2013), Leviatan (režie Andrej Zvjagincev, Nejlepší scénář, Cannes 2014), Zimní spánek (režie Nuri Bilge Ceylan, Zlatá palma, Cannes 2014), inovativní ukrajinské drama Kmen (režie Miroslav Slaboshpitsky), využívající výhradně znakový jazyk, a jediný dokument, který kdy zvítězil na festivalu v Benátkách – Sacro GRA (režie Gianfranco Rosi).

Vrátit filmu na fyzickém nosiči roli hodnotného artefaktu

Dramaturgové festivalů Be2Can a Scandi Vít Schmarc a Aleš Stuchlý, zodpovědní za studie k edici, dodávají: „Cílem edice Festival 12 je vrátit filmu na fyzickém nosiči roli hodnotného artefaktu, který, podobně jako dobrá kniha, patří do každé „knihovny“ znalců. Zároveň edice rozvíjí multiplatformové pojetí distribuce Film Europe, které v současné době zahrnuje synergii kina, televizního kanálu, VOD i DVD. Cesta českého diváka k elitním snímkům festivalové kinematografie je tak opět výrazně pohodlnější.“

Vložil: Anička Vančová

Tagy
filmy,