Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

... v koši nekončí! Ani v tom virtuálním na obrazovce

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Prvotní časák XEROX vznikl jako výsledek týdenního komiksového workshopu, ten vedl Vladimir 518, prozradili autoři nového časopisu, který už je mnohem dál

27.01.2016
Prvotní časák XEROX vznikl jako výsledek týdenního komiksového workshopu, ten vedl Vladimir 518, prozradili autoři nového časopisu, který už je mnohem dál

Autor: Penězdroj.cz

Popisek: A XRXMAGy už jsou hotové...

ROZHOVOR Josef Sedlák a Tomáš Staněk se rozhodli vydávat komixový občasník. Tu trochu peněz, co k tomu potřebovali, si obstarali na platformě Penězdroj.cz. „Je to víceméně exkluzivní fanzine pro komiksový nadšence, který mají rádi špinavou estetiku a místy dost drsnej humor,“ popsali svými slovy svůj projekt dva mladí, nadšení komixáři a punkeři.

Co vás vedlo k nápadu začít vydávat komiksový časopis?

Prvotní časák XEROX vzniknul jako výsledek týdenního komiksovýho workshopu na pražský Scholastice, kterej vedl Vladimir 518. To bylo v roce 2012. Po konci workshopu šla celá věc k ledu, odkud jsme ji vytáhli my dva na podzim 2014, když jsme udělali ve staronový sestavě druhý číslo.


Kdo a z jakého důvodu vymyslel zrovna název XEROX (XRXMAG)? 

Tehdy s XEROXem přišel Vladimir – skvěle to sedělo k punkový formě a striktně černobílýmu koloritu. Novej název XRXMAG vzniknul teď nově, někdy v říjnu 2015. Xerox je docela silnej a známej brand a když jsme začínali být trochu vidět, nechtěli jsme nuceně měnit název později.

Jaké máte s XRXMAGem plány do budoucna? Budete jej distribuovat jen on-line nebo plánujete expanzi do některé z kamenných distribučních sítí? Stane se z XRXMAGu mainstreamová stálice trafik, nebo půjde o exkluzivní, prémiový magazín pro fanoušky? 

XRXMAG si už svou formou (černobílej tisk, nejzákladnejší vazba, nula procent doprovodnýho textu) zavírá dveře do velkonákladovýho prodeje v trafikách. Je to víceméně exkluzivní fanzine pro komiksový nadšence, který mají rádi špinavou estetiku a místy dost drsnej humor. Co se týče kamennýho obchodu, náš magazín je už delší dobu k dostání například v Comicspointu v Praze.

Co časová náročnost? Jak dlouho vám trvá nakreslit a kompletně připravit jedno číslo časopisu? 

Časopis zatím vychází zhruba každýho půl roku a myslíme, že to je tempo, který chceme a zároveň reálně můžeme v kombinaci se studiem udržet. S dýlkou tvůrčího procesu je to u každýho z autorů individuální, taky záleží na rozsahu...

Na Penězdroji jste výrazně překonali původně stanovenou cílovou částku. Čekali jste takový úspěch? 

Popravdě ne, nebo jsme spíš ani nevěděli, co od toho čekat. Nechtěli jsme, pravda, žádnou závratnou částku, ale taky jsme ještě neměli skoro žádný povědomí o naší čtenářský základně, o lidech, který nás jsou ochotný podpořit. Takže je to velmi příjemný překvapení – ne jen kvůli splněný kampani, ale spíš kvůli vědomí, že to máme pro koho dělat.

Jak naložíte s penězi navíc? Připravíte svým čtenářům nějaký bonus? 

My jsme peníze vybírali spíš formou předplatnýho – lidi si objednávali za svoje peníze různý mixy odměn, který hodnotou zhruba odpovídaj, takže žádnej velkej profit z toho nemáme. Z toho, co nám zbylo, jsme vyrobili další časopisy.


Doporučili byste platformu Penězdroj.cz svým známým, kteří by přemýšleli o využití crowdfundingu pro financování svých projektů? 

Jo, myslíme, že je to slušně rozjetej portál, kterej si jeho tvůrci vymazlili s láskou, což je vidět. Hlavně jsme jako crowdfundingový panicové ocenili vstřícnost a dobrou komunikaci. 

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace