Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Česká filharmonie pod taktovkou slavného amerického dirigenta Keitha Lockharta zahraje hity z Broadwaye, jde o čtyři mimořádné koncerty

31.12.2015
Česká filharmonie pod taktovkou slavného amerického dirigenta Keitha Lockharta zahraje hity z Broadwaye, jde o čtyři mimořádné koncerty

Autor: CAMI

Popisek: Keith Lockhart

ROZHOVOR Česká filharmonie pod vedením amerického dirigenta Keitha Lockharta uvede v únoru 2016 čtyři mimořádné koncerty Best Of Broadway. Ve sportovních halách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě zazní nejslavnější muzikálové melodie světových autorů. Skladby oceněné mnoha cenami zazpívají špičkoví sólisté z broadwayských divadel: Marin Mazzie (mezzosoprán), Jason Danieley (tenor) a Rodney Earl Clarke (bass).

„Půjde o vůbec první program sestavený z muzikálových melodií, který Česká filharmonie zahraje," uvedl dirigent Keith Lockhart, který spolupracoval také se Stingem, Johnem Mayerem nebo Stevenem Tylerem ze skupiny Aerosmith. „Vybrali jsme průřez nejznámějších skladeb, důraz je ale kladen na hudbu, nikoliv jen na věhlas jednotlivých titulů," vysvětlil Lockhart. Repertoár dvouhodinové show představí originální provedení písní jako například Maria, The Phantom of The Opera, I Dreamed a Dream, Dancing Queen, Hello, Dolly nebo Don’t Cry for Me, Argentina, které domácí publikum zná důvěrně i z českých divadelních scén. Program tvoří výběr ze světové pokladnice muzikálů – od West Side Story a Chorus Line přes Bídníky, Cats, Fantoma opery až po Chicago, Evitu a Mamma Mia!.

Keith Lockhart, jenž od roku 1995 vede proslulý Boston Pops Orchestra, bude s Českou filharmonií spolupracovat poprvé: „Pro ojedinělé koncerty v České a Slovenské republice připravujeme nová aranžmá, protože chci, aby vynikl hutný zvuk orchestru a diváci si užili neopakovatelný večer," popsal jedinečnost zpracování dirigent.    

Keith Lockhart: Spousta slavných muzikálů se k vám kvůli železné oponě nedostala

 

 

Dramaturgie koncertu Best Of Broadway mapuje téměř celou historii hudebního žánru. Podle jakého klíče jste vybrali písničky a tituly?

Při sestavování programu jsme zvážili celou řadu faktorů. Česká filharmonie zahraje tento repertoár poprvé, což je příležitost, jak ukázat celé spektrum muzikálového žánru. Na druhou stranu nejsou u vás všechny tituly, které byly  úspěšné v New Yorku nebo v Londýně, dostatečně známé, prostě se do východní Evropy díky železné oponě vůbec nedostaly. Jde zejména o velká představení ze 40. a 50. let, o dílo Rodgerse a Hammersteina, kteří napsali zásadní muzikály, k nimž se Broadway dodnes vrací. Jde také o skladby skvělého Stephena Sondheima, od něhož jsme zařadili alespoň „Send in The Clowns“, lyrickou skladbu, kterou v londýnském West Endu zpívala Judi Dench a na Broadwayi třeba Catherine Zeta - Jones. Dramaturgii jsme také vytvářeli s ohledem na individuální schopnosti čtyř vynikajících sólistů České filharmonie, chceme předvést skvostnou hudbu, nejen věhlasné muzikály.

Mnoho písní programu české publikum zná díky domácím verzím světových muzikálů. K těm neúspěšnějším patří například Bídníci / Les Misérables, Jesus Christ Superstar a v poslední době Mamma Mia! Jak si vysvětlujete globální popularitu některých titulů?

Muzikály, které jsou populární všude ve světě, se obvykle zabývají tématy, která jsou univerzální, nebo příběhy, které jsou nadčasové a překračují hranice a jazyk. V případě Mamma Mia!, jde o celosvětovou popularitu písní skupiny ABBA, jejichž akordy prostě oslovují všechny druhy lidí. Na našem koncertu je zahrajeme také a vedle toho i skladby, které nebouraly hitparády a přesto mají v historii hudebního divadla nenahraditelné místo.

V čem podle vás musí vynikat muzikálový interpret? Jedná se více o techniku, nebo spíš o výraz a osobnost, co je odlišuje od zpěváků z jiných žánrů?

Mám k muzikálovým umělcům velký respekt. Musíme si uvědomit, že ti nejlepší z nich jsou schopni zpívat vše od klasiky přes pop až po swing a rock and roll. Univerzálnost je tou největší kvalitou, kterou musí mít, aby v žánru obstáli. Musí umět tančit, hrát v komedii i tragédii. Vezměte si třeba muzikálovou zpěvačku, která hraje operní talent Christine ve Fantomovi opery, swingovou divu Roxie v Chicagu anebo jednu ze tří hrdinek muzikálu Mamma Mia! Každá role vyžaduje jiný způsob zpívání a jevištního pohybu, což je opravdu mimořádně náročné.

Českou filharmonii budete dirigovat vůbec poprvé. Jak složité jsou přípravy? Všechno probíhá on-line, nebo budete mít čas na zkoušku?

Přípravy jsou hodně složité, protože hudba na naše turné pochází z různých období a museli jsme napsat nejen nová aranžmá, ale udělat pár úprav nebo střihů. Každopádně se na spolupráci s Českou filharmonií moc těším a jsem přesvědčen, že půjde o výjimečnou událost.

Vložil: Anička Vančová

Tagy
hudba,

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace